Tänään koeajamaan c180 K
C180 sportcoupen olen ajanut..luokassaan ihan ok auto,ei mitenkään häikäisevä ominaisuuksiltaan,ei tosin mitään huonoakaan..paitsi moottori ja suorituskyky oli pettymys..melkein sanoisin että siltä osin melkeinpä "mopo" autoksi
Kyseessä oli siis sportcoupe..mutta uskoisin C:n olevan hyvin pitkälti samaa maata..sama autohan se kait kutakuinkin kuitenkin on.
Tietysti kaikki riippuu siitä mitä autolta toivoo ja odottaa ja mitkä on tarpeet..ja silloin kun nuo asiat kohtaavat niin silloin C on varmasti kelpo valinta

Kyseessä oli siis sportcoupe..mutta uskoisin C:n olevan hyvin pitkälti samaa maata..sama autohan se kait kutakuinkin kuitenkin on.
Tietysti kaikki riippuu siitä mitä autolta toivoo ja odottaa ja mitkä on tarpeet..ja silloin kun nuo asiat kohtaavat niin silloin C on varmasti kelpo valinta

-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Hmm no eikai noin pieneltä koneelta nyt mitään huippusuorituskykyä voi odottaakkaan vaikka kompura onkin. Mutta en kyllä usko, että tuolla nyt ihan jalkoihinkaan jää.jva kirjoitti:C180 sportcoupen olen ajanut..luokassaan ihan ok auto,ei mitenkään häikäisevä ominaisuuksiltaan,ei tosin mitään huonoakaan..paitsi moottori ja suorituskyky oli pettymys..melkein sanoisin että siltä osin melkeinpä "mopo" autoksi![]()

-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Kerran kiihdytin kilpaa uuden c180 k:n kanssa. Ekaksi luulin, että se oli normaali c180, kun se jäi kiihdytyksessä. Mutta yllätykseksi huomasin peräpeilissä kompressor merkin, kun käännyin liittymästä ja se meni sitten ohi.JoniAskola kirjoitti:Hmm no eikai noin pieneltä koneelta nyt mitään huippusuorituskykyä voi odottaakkaan vaikka kompura onkin. Mutta en kyllä usko, että tuolla nyt ihan jalkoihinkaan jää.jva kirjoitti:C180 sportcoupen olen ajanut..luokassaan ihan ok auto,ei mitenkään häikäisevä ominaisuuksiltaan,ei tosin mitään huonoakaan..paitsi moottori ja suorituskyky oli pettymys..melkein sanoisin että siltä osin melkeinpä "mopo" autoksi![]()
Itse kyllä valkkaisin mielummin pykälää isomman eli 200 K:n.
Olisko se sitten kuitenkin laiska vaikka onkin kompura??
Joo ei toki voikaan..mutta tarkoitin tarkoitin lähinnä verrattuna muihin vastaaviin. Ja niinhän autoja tulee aina muutenkin arvioida..eli omassa luokassaan.JoniAskola kirjoitti:
Hmm no eikai noin pieneltä koneelta nyt mitään huippusuorituskykyä voi odottaakkaan vaikka kompura onkin. Mutta en kyllä usko, että tuolla nyt ihan jalkoihinkaan jää.Itse kyllä valkkaisin mielummin pykälää isomman eli 200 K:n.
Siitä muuten tulikin mieleen että Suomessahan tehdään järjestäen niin että kun autovertailuja tehdään niin juuri tuo C-sarja sijoitetaan AINA vertailuissa yhtä luokkaa ylemmäs kuin mitä valmistaja on sen tarkoittanut..ja silti se pärjää/ kestää vertailun loistavasti..eli johtopäätös tästä: C on ehdottoman onnistunut mallisarja

Siis ainakin mun kokemusten mukaan mersun kompuramylly on "laiska" pienillä nopeuksilla ja juuri noissa lähtökiihdytyksissä.Day Downhill kirjoitti: Kerran kiihdytin kilpaa uuden c180 k:n kanssa. Ekaksi luulin, että se oli normaali c180, kun se jäi kiihdytyksessä. Mutta yllätykseksi huomasin peräpeilissä kompressor merkin, kun käännyin liittymästä ja se meni sitten ohi.
Olisko se sitten kuitenkin laiska vaikka onkin kompura??
Sikäli on mukava vertailla kun edellinen auto oli kutakuinkin samantehoinen kuin nykyinen ja muutenkin suorituskykyarvoiltaan lähes identtinen..sillä erolla että se oli turbo ja nykyinen on kompura.
Eroa on kuin yöllä ja päivällä..paikalta tai pienestä nopeudesta lähdettäessä kompura jää lähes seisomaan turboon verrattuna..tosin kompuran veto jatkuu tasaisena alusta loppuun kun taas turbo hieman "hyytyy" rajun alun jälkeen..eli 100km/h:n vauhti saavutetaan kuitenkin kutakuinkin yhtäaikaa.
Mutta sitten kun vauhtia on 100-120km/h ja niistä vauhdeista lähdetään ohituksiin/ kiihdytyksiin niin osat kääntyy pääelaelleen..nyt turbo jää selkeästi kun taas kompura potkii edelleen tappavan tasaisesti..vaikka huippunopeuteen saakka.
Noilla sinänsä vähäisillä kokemuksilla kompressorimyllystä sanoisin siis että se todella on hieman "laiska" luonteeltaan pienissä vauhdeissa ja omimmillaan vasta sitten kun vauhtia on hieman enemmän..näin varmaan on myös tuon C180 kompressorin kanssa

Itseasiassa toi 230kompressor oli ekalla koeajolla niin laiskan tuntuinen turbon jälkeen että kurvasin melkein heti takasin kysymään myyjältä että "ootko nyt ihan varma että tässä myllyssä ei oo mitään vikaa.."
No..eihän siinä ollu..joten kaupat tehtiin..

-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Oliko teillä muka ihan viivalta kisailu vai?Day Downhill kirjoitti: Kerran kiihdytin kilpaa uuden c180 k:n kanssa. Ekaksi luulin, että se oli normaali c180, kun se jäi kiihdytyksessä. Mutta yllätykseksi huomasin peräpeilissä kompressor merkin, kun käännyin liittymästä ja se meni sitten ohi.
Olisko se sitten kuitenkin laiska vaikka onkin kompura??

-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
heheh..Kyllä laitto. Se meinaan sen kilpailun alotti ja lähdössä pääsi jopa vähän edelleJoniAskola kirjoitti:Oliko teillä muka ihan viivalta kisailu vai?Day Downhill kirjoitti: Kerran kiihdytin kilpaa uuden c180 k:n kanssa. Ekaksi luulin, että se oli normaali c180, kun se jäi kiihdytyksessä. Mutta yllätykseksi huomasin peräpeilissä kompressor merkin, kun käännyin liittymästä ja se meni sitten ohi.
Olisko se sitten kuitenkin laiska vaikka onkin kompura??Sitä nimittäin ei tiedä vaikka vastapuoli ei laittanutkaan kierroksia punaselle.

Joo, eihän sen numeroiden valossa pitäisikään pärjätä, 143 hv / 220 Nm, 0-100 9,7 sek (autom. 9,9) ja huippuja jopa 223 / 220 km/h. Eli numerotkin tukevat jva:n lausuntoa, paikaltaan laiskahko, ja sitten kovissa vauhdeissa kulkee.Day Downhill kirjoitti:heheh..Kyllä laitto. Se meinaan sen kilpailun alotti ja lähdössä pääsi jopa vähän edelleJoniAskola kirjoitti:Oliko teillä muka ihan viivalta kisailu vai?Day Downhill kirjoitti: Kerran kiihdytin kilpaa uuden c180 k:n kanssa. Ekaksi luulin, että se oli normaali c180, kun se jäi kiihdytyksessä. Mutta yllätykseksi huomasin peräpeilissä kompressor merkin, kun käännyin liittymästä ja se meni sitten ohi.
Olisko se sitten kuitenkin laiska vaikka onkin kompura??Sitä nimittäin ei tiedä vaikka vastapuoli ei laittanutkaan kierroksia punaselle.
Kyllä sen huomasi, kuinka sen auto nytkähti vaihdoissa.
Puuh, mulle melkein kaikki alle kympin kiihtyvät autot ovat jo ripeitä...Mauri H. kirjoitti: paikaltaan laiskahko, ja sitten kovissa vauhdeissa kulkee.
t: 16,5 ja ~12 sekuntiin tottunut

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Hyvä auto ajaa, ja runsailla varusteilla muutenkin mukava, mutta kone on auttamattomasti "mopo". Liikkeelle lähtö= ei väännä, eli ei lähde, kuin kierroksilla. Ohituksissa yli 3500 kierroksen jälkeen kiihdyttäminen ok.
En ostaisi itselle ainakaan 180.senä
En ostaisi itselle ainakaan 180.senä
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0