S210 E300TDT:n päivittäminen ja piristäminen (edistynyt!!!!)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

S210 E300TDT:n päivittäminen ja piristäminen (edistynyt!!!!)

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Kyseessä on tämännäköinen:

Kuva

-97 Avantgarde väyrynen jolla mittarissa 252 tkm. Koneena OM 606.962 3.0-24v turbodiesel 130 kW (177hv). Auto on jokapäiväisessä käytössä (vuodessa on jo tullut n. 60 tkm).

Auto on tällä hetkellä orkkiskunnossa pl. 19' pyörät.

Tarkoitus on hieman piristää konetta sekä päivittää ulkonäköä. Kaikkea ei voi kuitenkaan tehdä yhdellä kertaa, kun tuota autoa tarvii joka arkipäivä työajossa. Olen suunnitellut homman seuraavasti:

Vaihe 1 (toteutetaan ensi viikolla): Moottori avataan, tarkastetaan ja tarvittaessa kunnostetaan. Jäähdytysjärjestelmä puhdistetaan ja kaikki letkut/liittimet/klemmarit/puhaltimet ml. visko tarkastetaan ja tarvittaessa uusitaan. Moottori- ja laatikkoöljyjen jäähdyttimet puhdistetaan (putkisto ml) sekä tarkastetaan puhaltimien toiminta. Imusarja ja ahtoputkiston alumiiniputket putsataan ja kumiletkut vaihdetaan kestävämpiin. Pakoputkistosta poistetaan katti (tai mikä se eka pönttö onkaan). Mitataan kuinka suuri cooleri sopii keulalle ja hankitaan/teetetään uusi cooleri.

Vaihe 2: Coolerin asennus sekä uuden moottorinohjaussoftan teko).

Em. vaiheiden kanssa samaan aikaan selvitetään mistä saa halvimmalla Wald V2 korisarjan etupuskurin (tai koko sarjan):

Kuva

sekä facelift väyrysen kynnysmuovit (jos jollain ylimääräiset niin ei kun yhteyttä). Asennetaan valaistut kynnyskromit sekä uudet jarrulevyt ja -palat. Haussa on myös uusi, paremmin virtaava takapönttö (ehkä näyttävämmällä ulostulolla/-tuloilla). Asennetaan ahto- ja öljynpainemittarit.

Orkkis ahtimen (KKK K14) tilalle on jo selvitetty "parannettu" versio samoin on selvitetty pumpun päivittäminen 7 mm elementeille, mutta se ei ole vielä ajankohtaista. Tehdään nyt nämä hommat ensin.

Eli tällaisella suunnitelmalla lähdetään liikkeelle ja katsotaan mihin päädytään.
Viimeksi muokannut Juha R, Ma 18.12.2006 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: S210 E300TDT:n päivittäminen ja piristäminen

Viesti Kirjoittaja veskola »

:?: :?: :?: Poistetaan katti, poistetaanko se rekisteristä samalla ? cooleri lisätään vähäpäästöiseen, vai oliko siinä jo cooleri...

oletko kuullut vähäpäästöisen auton muuttamisen laittomuudesta...tai siis katsastuksessa eivät tykkää ajatuksesta...

Mitäs olet juonut tänään, häh :D
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Pari siideriä :lol:

Autossa on vakiona cooleri (jota ei näe poistamatta pohjapanssareita ja etupuskuria). Sinne ei kyllä mahdu paljoakaan alkuperäistä suurempi, mutta mittaillaan ja yritetään.

Katin kuoret kyllä jätetään paikoilleen, mutta suoritetaan "ruumiinavaus" ja poistetaan sisuskalut. Alustavat "mittaukset" ilman kattia on jo kokeiltu ja menee päästöistä läpi.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

nooh, kuulostaa jo paremmalta...
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Eilen aloitettiin koneen purkaminen ja tässä vähän faktoja siitä mitä löytyi:
- epäilyni lievästä tehon puutteesta saivat vahvistuksen. Pakokaasut vuotivat sekä pakosarjan ja kannen välistä että pakosarjan ja turbon välistä (melkein kaikki pultit löysällä). Ahtoputkisto vuoti viimeisen putken ja EGR:n rungon välistä (o-rengas).
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... G_0184.jpg

- EGR-venttiili oli eliminoitu jo saksassa, miten??? sitä en vielä tiedä. Imusarja ja -kanavat olivat "puhtaat". Kuvissa rätillä pyyhitty EGR ja ahtoputki sekä puhdistamaton imusarja.
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... G_0186.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... G_0183.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... G_0178.jpg

- kannentiiviste "väsynyt" ja vuotanut nestettä ulospäin. Jäljistä päätellen vuotoa on ollut jo jonkin aikaa (lohko "homeessa"). Auto ei kuitenkaan "hukannut" nestettä?????
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... G_0182.jpg

- 4- ja 5-sylinterin suuttimet "vuotaneet" (männät puhtaammat). Toisessa suutin palanut sekä avauspaine heitteli ja toisessa neula takelteli ja suihku liian leveä. Boschin kärjet tilattu (ovh. 52 €/kpl), muiden valmistajien omia en edes harkitse.

Kansi (kuten muukin moottori) näytti ihan hyvä kuntoiselta. Hehkut lähti kivuitta irti, samoin kammiot. Pesun jälkeen kansi lähti koneistamoon tarkistukseen ja plaanaukseen.
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... G_0177.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... G_0181.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... G_0190.jpg

Turbossa oli iskujälkiä muutamassa kompressorin siivessä, välystä ei liiemmälti ja hukkaporttikin liikkui vaivatta.
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... G_0189.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... G_0176.jpg

Viikonloppu levätään ja maanantaina jatketaan.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Hyvältä näyttää :D Meinaatko penkittää muutosten jälkeen ?
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

XUX63 kirjoitti:Hyvältä näyttää :D Meinaatko penkittää muutosten jälkeen ?
Meinaan. Virhe vain on jo tapahtunut; olisi pitänyt penkittää ennen kuin aloittaa muutokset. Sillä tavalla tietäisi miten muutokset vaikuttaa. :oops:
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Juha R kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Hyvältä näyttää :D Meinaatko penkittää muutosten jälkeen ?
Meinaan. Virhe vain on jo tapahtunut; olisi pitänyt penkittää ennen kuin aloittaa muutokset. Sillä tavalla tietäisi miten muutokset vaikuttaa. :oops:
No, jotain vertailua vakioon tietenkin mutta kyllähän käyriä olis kiva vertailla...
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Coolerin suurentaminen näyttää ongelmalliselta. Auton keulalta löytyy seuraavaa:
- jäähdytin, joka täyttää runkoaisojen sekä ala- ja yläpalkin välisen tilan kokonaan.
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... G_0188.jpg

- sen edessä samanlevyinen ilmastoinnin kenno joka ulottuu yläpalkista alkuperäisen coolerin yläreunaan.
- sen edessä kaksi puhallinta koteloineen, hydrauliikkaöljyn jäähdytysputket, yläpalkin tukirauta, pari torvea sekä etupuskuri runkoineen
- ym. vieressä, molemmilla puolilla on öljynjäähdyttäjät (kone ja laatikko) puhaltimineen
- tietenkin löytyy etupuskuri runkoineen, sumuvaloineen, ilmanohjausmuoveineen ja alahelmoineen sekä pohjamuovit

Eli alkuperäinen cooleri täyttää juuri sen tilan mikä yllä mainituilta tavaroilta jää vapaaksi. Cooleri on muutenkin erilainen kuin esim. Cdi-väyrysissä (siis niissä mitä olen itse nähnyt) eli siinä on oikea pääty alumiinia ja vasen muovia (muissa molemmat päädyt muovia) sekä ahtoletkujen kiinnitys klemmareilla (muissa sokilla).

Keula "rakentuu" jäähdyttäjän varaan eli ilmastoinni kenno, cooleri, tuulettimet, kotelot, jne kiinnittyvät jäähdyttäjään ei esim. runkoaisoihin tai alapalkkiin.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Kansi tuli koneistamolta tänään. Mitään erikoista ei ollut löytynyt. Nyt on uudet ohjarin kumit ja plaanaus tehty. Suutimet hain aamupäivällä.
Kansi on kiinni, samoin pakosarja. Huomenna taas jatketaan.

Pumppuun vaihdettiin sammutusventtiili, syynä viallinen polttonesteen lämpötila-anturi. Ko. anturia ei saa erillisenä, vaan on ostettava koko venttiili (Saksasta 120€). Anturivika ei sytyttänyt vikavaloa, vaan se näkyi vain aina vikakoodilistalla. Toisaalta vika oli "hyvä", koska boxi luuli koko ajan että polttoaine oli jotain -32C, ja annosteli sen mukaisesti aina enemmän....
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Asiaa Waldista: Kuulemma Demec tuo maahan Waldin korisarjoja. Hienoja palikoita eipä siinä mittään.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Juha R kirjoitti:Keula "rakentuu" jäähdyttäjän varaan eli ilmastoinni kenno, cooleri, tuulettimet, kotelot, jne kiinnittyvät jäähdyttäjään ei esim. runkoaisoihin tai alapalkkiin
Eli jäähdytintä taaksepäin :?:
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

MeSee kirjoitti:
Juha R kirjoitti:Keula "rakentuu" jäähdyttäjän varaan eli ilmastoinni kenno, cooleri, tuulettimet, kotelot, jne kiinnittyvät jäähdyttäjään ei esim. runkoaisoihin tai alapalkkiin
Eli jäähdytintä taaksepäin :?:
Ei hassumpi idea, täytyy katsoa. Näin yht'äkkiä tulis mieleen, että visko tulee vastaan...
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

enska kirjoitti:Asiaa Waldista: Kuulemma Demec tuo maahan Waldin korisarjoja. Hienoja palikoita eipä siinä mittään.
Demecillä vain tuo hinta muodostaa ns. ongelman (3500€ koko sarja ja osille ei hintoja)... Uskon ja osittain tiedän, että niitä sais maailmalta halvemmallakin.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Juha R kirjoitti:
MeSee kirjoitti:
Juha R kirjoitti:

Ei hassumpi idea, täytyy katsoa. Näin yht'äkkiä tulis mieleen, että visko tulee vastaan...
Mihes sitä viskoa tarvitaa, mäellä vaa :)
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Juha R kirjoitti:
enska kirjoitti:Asiaa Waldista: Kuulemma Demec tuo maahan Waldin korisarjoja. Hienoja palikoita eipä siinä mittään.
Demecillä vain tuo hinta muodostaa ns. ongelman (3500€ koko sarja ja osille ei hintoja)... Uskon ja osittain tiedän, että niitä sais maailmalta halvemmallakin.
Jaappanista tilausta :roll:
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Re: S210 E300TDT:n päivittäminen ja piristäminen

Viesti Kirjoittaja KOS »

Juha R kirjoitti: Orkkis ahtimen (KKK K14) tilalle on jo selvitetty "parannettu" versio samoin on selvitetty pumpun päivittäminen 7 mm elementeille, mutta se ei ole vielä ajankohtaista.
HEP!!!

TODELLA mielenkiintoinen projekti sulla menossa!!!!
Pistähän väliaikatietoja kuvien kera tänne lisää sitä mukaa ku projekti edistyy!!

Btw. minkälainen ahdin on tulossa ja käykö se vakio pakosarjaan..??
Vähän samanlaiset kujeet ollu mielessä, mut tuli ostettua tuo satakaksnelonen niin on väyrynen jääny vakioksi toistaseksi....
:-)

~Kimmo~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Re: S210 E300TDT:n päivittäminen ja piristäminen

Viesti Kirjoittaja Juha R »

KOS kirjoitti:Btw. minkälainen ahdin on tulossa ja käykö se vakio pakosarjaan..??
K14 päivitettynä isommalla kompressorilla. Ja sopii alkup. pakosarjaan.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Auto on nyt nipussa (vakio-osilla) ja kulku tuntuu selvästi parantuneen. Ensi maanantaina mennään tässä kunnossa dynoon. Katsotaan mitä tulee ja sitten jatketaan.

Tuo ongelmaksi muodostunut coolerin vaihto sai uusia vivahteita kun koeponnistimme tuon originaalin coolerin. Hyvin kesti 2 baria joten eiköhän se ahtimen vaihdonkin jälkeen kestä.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Eli siis, onko vakioturboon vaihdettu vaan suurempi kompura?

Toivottavasti ei sentään.
Avatar
Rässi66
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 341
Liittynyt: Su 12.09.2004 22:21
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Mauri H. kirjoitti:Eli siis, onko vakioturboon vaihdettu vaan suurempi kompura?

Toivottavasti ei sentään.
Jep, mitähän kansi tykkää?
Ahdot ylös+vakiocuuleri+vakioisen tukkonen pakopuoli = trouble
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

No niin, juuri tulin dynosta.

Auto on siis tällä hetkellä vakio lukuunottamatta EGR:n pois kytkentää ja hieman "avarrettua" katalysaattoria. Kävin muuten ennen penkitystä katsastamassa auton ja läpi meni. Päästötkin todella hyvät 8)

Tässä kuvia tehomittauksesta:
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... G_0221.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... G_0223.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... G_0222.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... G_0224.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... G_0225.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... _veto1.jpg

Laatikko heitti pienemmälle kun kaasu painettiin pohjaan kierrosten ollessa n.3500 rpm, siitä tuo notkahdus käyrissä. Samoin kepin siirto vapaalle aiheutti tuon piikin tuonne loppuun. Todelliset arvot konetehosta ja väännöstä (180 hv ja 316 Nm) haettiin kursorilla käyriltä.

http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... _veto2.jpg

Vähän tulos laski. Vaikuttiko laatikon lämpäminen vai mikä...???

http://img.photobucket.com/albums/v630/ ... _veto2.jpg

Ja pyöräteho vielä.

Näyttäis olevan hepat kotona...

Tuo "värinä" noissa käyrissä johtuu ilmeisesti renkaiden epätasaisesta kulumisesta...???????????
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
P.M.N.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Su 14.11.2004 21:52
Paikkakunta: Kouvolan tienoo

Viesti Kirjoittaja P.M.N. »

BTW onko nuo etuparkkitutkan näytöt alkuperäiset? Faceliftin jälkeen ne ovat erinäköiset.
MB S210 320 cdi Avantgarde 2001
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

P.M.N. kirjoitti:BTW onko nuo etuparkkitutkan näytöt alkuperäiset? Faceliftin jälkeen ne ovat erinäköiset.
On alkuperäiset. Face-lifissähän ne on molemmat keskellä ja upotetut, eikö?
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
P.M.N.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Su 14.11.2004 21:52
Paikkakunta: Kouvolan tienoo

Viesti Kirjoittaja P.M.N. »

Juu, edessä ovat keskellä ja upotettu siihen koristelistaan. Takanäytöthän ovat takapenkin valojen yhteydessä.
MB S210 320 cdi Avantgarde 2001
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
Avatar
juffe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 18.03.2005 12:36
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja juffe »

Juha R kirjoitti:Pari siideriä :lol:


Katin kuoret kyllä jätetään paikoilleen, mutta suoritetaan "ruumiinavaus" ja poistetaan sisuskalut. Alustavat "mittaukset" ilman kattia on jo kokeiltu ja menee päästöistä läpi.

Kuinka varmaa on, ettei tule katsastuksen kanssa ongelmia tuon katin poiston jälkeen ?

Missä muuten kattisi postettiin ? Voisin poistattaa sen myös....
MB S 420 CID L
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Juha R kirjoitti:Auto on siis tällä hetkellä vakio lukuunottamatta EGR:n pois kytkentää ja hieman "avarrettua" katalysaattoria. Kävin muuten ennen penkitystä katsastamassa auton ja läpi meni. Päästötkin todella hyvät 8)
Autohan katsastettiin eilen ennen tehomittausta....eikä ollut mitään ongelmaa.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
juffe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 18.03.2005 12:36
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja juffe »

Juha R kirjoitti:
Juha R kirjoitti:Auto on siis tällä hetkellä vakio lukuunottamatta EGR:n pois kytkentää ja hieman "avarrettua" katalysaattoria. Kävin muuten ennen penkitystä katsastamassa auton ja läpi meni. Päästötkin todella hyvät 8)
Autohan katsastettiin eilen ennen tehomittausta....eikä ollut mitään ongelmaa.
Hyvä juttu. Missä autosi katti poistettiin ?

Ilmeisesti katsastusmies ei ota kantaa, vaikka katinkuoret olisivat hiukan "riisutun" näköiset preparoinnin jälkeen. Pääasia että päästöt ovat kohdallaan...

Entä mistä ja milloin olet aikonut päivittää autosi moottorinohjaussoftan ?
Kiinnostaisi itseäni myös...
:lol:
MB S 420 CID L
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

juffe kirjoitti:
Juha R kirjoitti:
Juha R kirjoitti:Auto on siis tällä hetkellä vakio lukuunottamatta EGR:n pois kytkentää ja hieman "avarrettua" katalysaattoria. Kävin muuten ennen penkitystä katsastamassa auton ja läpi meni. Päästötkin todella hyvät 8)
Autohan katsastettiin eilen ennen tehomittausta....eikä ollut mitään ongelmaa.
Hyvä juttu. Missä autosi katti poistettiin ?

Ilmeisesti katsastusmies ei ota kantaa, vaikka katinkuoret olisivat hiukan "riisutun" näköiset preparoinnin jälkeen. Pääasia että päästöt ovat kohdallaan...

Entä mistä ja milloin olet aikonut päivittää autosi moottorinohjaussoftan ?
Kiinnostaisi itseäni myös...
:lol:
Itse poistin sisuskalut... Ei katsastussetä sitä kattia ja sen saumoja näe.

Katsotaan nyt mistä softa tulee...kenties Tanskasta 8) Ensin pitää tuo coolerin päivitys saada ajantasalle, samoin ahdin.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Projekti ei ole edistynyt suunnitellulla tavalla…työkiireet pitää auton liikenteessä niin ettei rakentelulle jää aikaa. :x

Ylläpitävää huoltoa ja korjausta on kyllä riittänyt:
- tuulilasi vaihdettu
- täydellinen jarruremppa tehty (palat, kengät, asennussarjat ja levyt)
- raidetangot ja päät vaihdettu
- takapäähän vaihdettu nippu niveliä
- nelipyöräsuuntaus tehty (etupäähän piti vaihtaa camber-pultit)

Uudet sumuvalojen lasit hankittu, mutta ei vielä ole ehditty vaihtaa, ahtopainemittari odottanut asennusta jo 3 kuukautta :?
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Vastaa Viestiin