Entinen omistaja oli lasimaalilla maalannut jarruvalot punaisiksi.
Siistiä työtä ei siinä mitään, mutta epäilen kuitenkin katsastusmiehellä olevan oma mielipide siitä mikä on hyvännäköistä tai todennäköistä saada leima seuraavaksi vuodeksi.
Tinnerillä olen jo koittanut poistoa, mutta sekään ei tehonnut !
Sinäänsä ikävä juttu kun takavalot ovat melkein uudet aivan naarmuunttumattomat eli santapaperi ei tule mielen ihan ekaksi
Jos odotat siihen leimaan saakka, ja katsot miten käy?
Itse valkaisin joskus jarrunesteellä, mutta sen kanssa pitää olla varovainen...
Lasit irti autosta ja kostealla rätillä kevyttä hankausta.
Pese huolella jarruneste pois, saattaa se syövyttää muoviaki.
Tuli sitten testattua jarrunestekkin, mutta sillä sai aikaiseksi vain mattapinnan
Onneksi sain vahalla pinnan takaisin kiiltäväksi
Kokeilen kepillä jäätä ja menen katsastukseen noine hyvineen kunhan aika koittaa.
Onko kennelläkään kokemuksia katsastaa Mebe koko punaisilla takalampuilla? Onko tullut hylsynä takaisin vai meneekö selittämällä läpi?
jartuo kirjoitti:Onko kennelläkään kokemuksia katsastaa Mebe koko punaisilla takalampuilla? Onko tullut hylsynä takaisin vai meneekö selittämällä läpi?
Eihän siitä ainakaan sen takia hylsyä tule, korjauskehotus todennäköisemmin rekisteriotteen kääntöpuolelle. Voi tosin mennä tuurilla läpikin.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
jartuo kirjoitti:Tuli sitten testattua jarrunestekkin, mutta sillä sai aikaiseksi vain mattapinnan
Onneksi sain vahalla pinnan takaisin kiiltäväksi
Kokeilen kepillä jäätä ja menen katsastukseen noine hyvineen kunhan aika koittaa.
Onko kennelläkään kokemuksia katsastaa Mebe koko punaisilla takalampuilla? Onko tullut hylsynä takaisin vai meneekö selittämällä läpi?
Nämä menivät läpi että heilahti, täytyy tosin muistaa että minä olen maalannut myös pieterinkirkon reliefitkin. Miksi ne pitäisi vetää kokopunaisiksi, menee ihan nuijan näköiseksi. Miettikääpä nyt mitä katsastusmies on mieltä punaisista pakkivaloista, ei ne jenkitkään ihan niin ääliöitä ole että peruuttaisivat jarruvaloilla. Tämä väritys on ehdottomasti paras, menee halvan näköiseksi niillä valkoisilla kulmilla (vilkuilla).
Kokeileppa ksyleeniä, saa rautakaupasta, maalikaupasta.
Ei vaikuta muoviin ja on tarkoitettu pinttyneiden maalitahrojen poistoon. Liottele tovi sitä maalia ja sitten koita hangata pois.
Itte olen putsaillu sisustankin pinttyneitä muoviosia ilman vaurioita - paitsi että paskat on lähtenyt.
Loppuu kyllä ainakin meikäläiseltä ikä kesken jos käyn hankaamaan valoistani 8:a kerrosta maalia pois hiomatöhnällä.
no, sitte voi ottaa sen 600:sen vesihiomapaperin kätee ja pari kertaa hinkauttaa sillä, sitte hiomatöhnällä kiiltäväks . kevarista joskus käsittelin takavalon noin, oli sen verta naarmunen. pari minuuttia hinkkausta ja kas, kuin uusi
Maalinpoistoainetta voipi kokeilla (Nitromorse yms..), ei pitäisi vaikuttaa muoviin, mutta kannattaa kokeilla kohonkin piiloon jäävään paikkaan ensin...
jartuo kirjoitti:Onko kennelläkään kokemuksia katsastaa Mebe koko punaisilla takalampuilla? Onko tullut hylsynä takaisin vai meneekö selittämällä läpi?
Miettikääpä nyt mitä katsastusmies on mieltä punaisista pakkivaloista, ei ne jenkitkään ihan niin ääliöitä ole että peruuttaisivat jarruvaloilla.
Meni meikäläisellä W123 läpi kokopunaisilla takavaloilla
Ja pakkivalotkin näkyy kirkkaina, kun vaan malttaa vetää ohuita kerroksia..