w124 lokasuojan ruostevaurio: peltipaikkaa vai vaihto?
w124 lokasuojan ruostevaurio: peltipaikkaa vai vaihto?
Noniin,
Menihän se avain *läpi* etulokasuojan kaaresta ja hapanta on...
Mikä on raadin mielipide: lähtisikö ollenkaan paikkaamaan peliillä vai olisiko järkevämpää vaihtaa koko lokasuoja?
Onko myös kokemusta::
Lähteekö nuo lokasuojan ruuvit suosiolla irti, vai katkeavatko kaikki?
Kannattaako muuten maalata pelti paikoillaan vai erikseen?
Menihän se avain *läpi* etulokasuojan kaaresta ja hapanta on...
Mikä on raadin mielipide: lähtisikö ollenkaan paikkaamaan peliillä vai olisiko järkevämpää vaihtaa koko lokasuoja?
Onko myös kokemusta::
Lähteekö nuo lokasuojan ruuvit suosiolla irti, vai katkeavatko kaikki?
Kannattaako muuten maalata pelti paikoillaan vai erikseen?
- Michael M.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 495
- Liittynyt: Ke 16.06.2004 19:54
- Paikkakunta: Espoo
Lokarin vaihto kyl kandee mieluummin tehdä, kuin että menee paikkaamaan vanhaa. Mut tosiaan tarvikeloksuissa on se istuvuus kysymys, ne tosiaan ei halunneet ainaskaan istua omaan mursuuni. Joten vaihdoin alkuperäisen
KALLIS OLI PERHANA

P.S Maalaa lokari erikseen ja laita kunnon kotelosuoja aineet vielä perään niin hyvä tulee




P.S Maalaa lokari erikseen ja laita kunnon kotelosuoja aineet vielä perään niin hyvä tulee

MB S202 C180 -00
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
Kyllä laittaisin uuden se paikkaus ei välttämättä ole kovin pitkä aikainen.tarvike lokarissa on kyllä huonompi istuvuus kovalla sovittelulla saa yleensä suht hyvin istuu ei kannata maalauttaa irrallaan ainakaan tarvike lokaria.alkuperäisellä pääsee kyllä helpommalla mut ei halvemmalla. 

203 200cdi -01.
ex.c220d -95.
ex.c220d -95.
Itse vaihdatin uudet lokarit viime syksynä ATB:n pojilla Pyhäjärvellä. Maalasivat lokarit irrallaan ja eipä tuo sävy heittänyt minun silmään... Eikä monen muunkaan. Ainoa mikä häiritsi oli se, että uusissa lokareissa ei ollut naarmuja maalipinnassa. Perusmustassa kun nuo naarmut näkyy.
Tarvikelokarit, maalaus, asennus, ruostesuojaus oli vajaa 500€. En kadu yhtään kun katselee märkiviä etukulmia tuolla parkkipaikoilla.
Tarvikelokarit, maalaus, asennus, ruostesuojaus oli vajaa 500€. En kadu yhtään kun katselee märkiviä etukulmia tuolla parkkipaikoilla.
Mersu myyty...
itse ostin hiljattain "ööverumin" tarvike suojan vianorilta (42euroa),ja se passasi
ainakin ihan kivuttomasti paikoilleen (aivan vähän huomaa eroa konepellin
linjaan verrattaessa)--->ei tosiaankaan ole paha.
Jos autossa on tehtaan alkup. metalliväri,niin yleensä värisävy tulee aina heittämään (samasta maalista voi olla monta kaavaa,jotka nekään eivät aina pidä kutiaan)..eli niinkuin aki sanoi,sen lokarin joutuu häivyttämään oveen.
Mun hovimaalari suoriutui hommastaan ainakin loistavasti!! ei huomaa sävyeroja
ainakin ihan kivuttomasti paikoilleen (aivan vähän huomaa eroa konepellin
linjaan verrattaessa)--->ei tosiaankaan ole paha.
Jos autossa on tehtaan alkup. metalliväri,niin yleensä värisävy tulee aina heittämään (samasta maalista voi olla monta kaavaa,jotka nekään eivät aina pidä kutiaan)..eli niinkuin aki sanoi,sen lokarin joutuu häivyttämään oveen.
Mun hovimaalari suoriutui hommastaan ainakin loistavasti!! ei huomaa sävyeroja

ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Minulla on vaihto-operaatio menossa. Maalautin pari vuotta sitten siivet ja kyljet, jolloin vaihdettiin myös toinen lokasuoja ( tarvikeosaksi) . Eipä tullut tuolloin massailtua siipeä, ja nyt se on pari vuotta vanhana paljon pahempi kuin toisen puolen viisitoistavuotias alkuperänen.
Irroitus kävi helposti - samoin kiinnitys. Kesken sovituksen piti pikaisesti lähteä töihin, niin kiinnitys vei alle kymmenen minuuttia. Jos oven saranan vieressä oleva alin ruuvi on paikallaan, joutuu myös etuoven kylkipaneelin irroittamaan - siis varaa muutama panelin klipsu ( jos sinulla on uudempi kuin 9/90). Puskurin kumipuslan kiinnitys on varmasti aivan laho, mutta siihen voi taivutella L+pultit kiinnikkeen tilalle C:n mallisen viritelmän joka toimii ilman pulttejakin.
Jos päätyy uuteen ja tarvikeosaan, kannattaa pohjustus tehdä huolella. Itse ajattelin hioa kaikki terävät pellinnurkat pöyreiksi, jotta maali tarttuu myös reunoihin. Erityisesti vilkun reikä on stanssauksen jäljiltä kuin partaveitsi. Kun itse tekee, saattaa tuon tarviosan saada kestämään.
Kuskin puolen siipi on sovitettu, ja kyllä se aika nätisti istuu. Pikkuisen joutuu A-pilarin kohdalla pokkaamaan, mutta pelti taipuu helposti vesipumppupihdeillä - vai mikähän niiden nimi on. Konehuoneen tulevaa reunaa joutuu leikkaamaan, että konepellin sarana mahtuu liikkumaan, toisaalta tasainen puolen sentin reuna on siistimpi kuin varaosapellin 0,5 -1,5 sentin rantu.
Pintamaalaus irrallaan tai kiinnitettynä lienee makuasia. Itse aion maalauttaa irrallaan. Tärkeintä on päästä eroon tuosta ruskeasta röpelöstä, joka pilaa muuten siistin ulkoasun. Toki samalla pitää maalata lampun alla oleva rintapelti, joka on koloja täynnä. Jos vielä viimeistelisi puskurin, niin.....
Irroitus kävi helposti - samoin kiinnitys. Kesken sovituksen piti pikaisesti lähteä töihin, niin kiinnitys vei alle kymmenen minuuttia. Jos oven saranan vieressä oleva alin ruuvi on paikallaan, joutuu myös etuoven kylkipaneelin irroittamaan - siis varaa muutama panelin klipsu ( jos sinulla on uudempi kuin 9/90). Puskurin kumipuslan kiinnitys on varmasti aivan laho, mutta siihen voi taivutella L+pultit kiinnikkeen tilalle C:n mallisen viritelmän joka toimii ilman pulttejakin.
Jos päätyy uuteen ja tarvikeosaan, kannattaa pohjustus tehdä huolella. Itse ajattelin hioa kaikki terävät pellinnurkat pöyreiksi, jotta maali tarttuu myös reunoihin. Erityisesti vilkun reikä on stanssauksen jäljiltä kuin partaveitsi. Kun itse tekee, saattaa tuon tarviosan saada kestämään.
Kuskin puolen siipi on sovitettu, ja kyllä se aika nätisti istuu. Pikkuisen joutuu A-pilarin kohdalla pokkaamaan, mutta pelti taipuu helposti vesipumppupihdeillä - vai mikähän niiden nimi on. Konehuoneen tulevaa reunaa joutuu leikkaamaan, että konepellin sarana mahtuu liikkumaan, toisaalta tasainen puolen sentin reuna on siistimpi kuin varaosapellin 0,5 -1,5 sentin rantu.
Pintamaalaus irrallaan tai kiinnitettynä lienee makuasia. Itse aion maalauttaa irrallaan. Tärkeintä on päästä eroon tuosta ruskeasta röpelöstä, joka pilaa muuten siistin ulkoasun. Toki samalla pitää maalata lampun alla oleva rintapelti, joka on koloja täynnä. Jos vielä viimeistelisi puskurin, niin.....