ilmaa putkissa...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
timi-lin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ti 22.02.2005 17:52
Paikkakunta: keski-suomi

ilmaa putkissa...

Viesti Kirjoittaja timi-lin »

terve vaan kaikille!!väykyssä ollu jo jonkin aikaa semmonen vika että alkaa nykimään kun ajaa tasasella kaasulla,joskus myös kun kiihdyttää reippaasti niin tökkäsee välillä ikävästi,muutama kaveri on ollu sitä mieltä että vika ois siinä mikä tunnistaa missä asennossa kaasupolin on....joskus menee viikkokin ettei meno töki,ei taida olla se vika siinä mötikässä.eilen kun katsoin niitä polttoaine putkia niin huomasin että toisessa niistä kirkkaissa putkeissa mitkä lähtee siittä putsarilta niin oli parin sentin ilmatasku :shock: oisko tossa se vika että se saa ilmaa jostain?onko minkälainen vaihtaa ne kirkkaat putket....
W210 220D
Avatar
Tenkanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 16.12.2003 23:05
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tenkanen »

No katsohan liikkuuko kuplia kirkkaissa polttoaineputkissa koneen käydessä. Muuttuuko tilanne kun annetaan kaasua? Raportoihan tänne tilanteesta, itseäkin kiinnostaa.

Mulla liikkuu kuplia vain suodattimelta lähtevästä putkesta. Pitäis vaihtaa noi putket, heti ku pääsee remonttitalliin. Putkien vaihtamisesta ollu juttua täällä foorumilla, ei pitäisi olla vaikeita vaihtaa. Veholla kaksi kirkasta putkea maksoivat 28,80 €. :shock:
S205 220d 4 matic 2016
S210 320 CDI 2001 Avantgarde
ex. W202 220D -96 powered by Bosch R.I.P.
ex. Saab 99 GL -84 R.I.P.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Voipi ilmamassamittarikin oireilla, jos autossa sellainen on.
Meillä mersu käyttäytyy juuri noin.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
timi-lin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ti 22.02.2005 17:52
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja timi-lin »

tutkin sen homman lauvantaina,ilmoitan sitte miten kävi!
W210 220D
savatdee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: To 28.07.2005 10:50
Paikkakunta: Jyväskylä

Ilmaa putkissa

Viesti Kirjoittaja savatdee »

Mulla C 220 d:ssä toisessa putkessa on ilmakupla kun moottori kylmä ja lämpimänä ilmakupla häviää. Autossa pumppu ja polttoaineletkut uusittu eli varmaan kuuluu olla ilmakupla kun ei ole minkäänlaisia käyntihäiriöitä.
Avatar
timi-lin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ti 22.02.2005 17:52
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja timi-lin »

joo,asken testasin kun oli käynissä ja annoin kaasua,kyllä siellä ilmaa liikku siinä kirkkaassa putkessa mikä menee pumppuun kiinni....mitä siihe tulee mukaan kun ostaa ne kirkkaat putket,meinaan tuleeko siihen jotai tiivisteitä mukaan ja saako niitä kl varaosista?
W210 220D
Avatar
mikkop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 28.06.2004 09:49
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja mikkop »

timi-lin kirjoitti:joo,asken testasin kun oli käynissä ja annoin kaasua,kyllä siellä ilmaa liikku siinä kirkkaassa putkessa mikä menee pumppuun kiinni....mitä siihe tulee mukaan kun ostaa ne kirkkaat putket,meinaan tuleeko siihen jotai tiivisteitä mukaan ja saako niitä kl varaosista?
Kirkkaat putket (ainakin om 605:ssä ovat sellaiset mustat muoviset "pika"-liittimet valkoisella muovisella sisään painettavalla lukolla; luulisin että tuossa om 604:ssä on samanlaiset) sisältävät kaiken tarvittavan, liittimet ja niiden o-renkaat. Putkia taitaa olla yhteensä jotain 6-7, kannattaa vaihtaa kaikki kerralla. Maksoivat Vehossa yhteensä jotain 50 egen luokkaa. Helpointa vaihtaa kun ottaa imusarjan pois (varaa mukaan myös imusarjan tiivisteet, jos ei koskaan vaihdettu niin ovat varmasti kovettuneet).

Tosin itsellä eivät ilmavaivat loppuneet noiden putkien vaihtoon. Seuraavaksi tarkoitus:
- vaihtaa polttoaineen lämmityselementin tiiviste
- vaihtaa polttoaineen paluuputken suodattimelta ruiskutuspumpulle banjoliittimen kuparitiiviste + o-rengas
- vaihtaa kaikki suuttimien ylivuotoputket
- vaihtaa sammuttimen ja pumpun välissä oleva o-rengas.

Toivottavasti omassa ongelmat asettuu näillä.
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Avatar
kimlahti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 11.05.2004 16:18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja kimlahti »

Juuri hetki sittne vaihdettiin kaverin TDI Audiin noi paluuletkut. Niistä pääsi polttoaineen sekaan ilmaa ja tyhjäkäynti oli epätasainen. Ongelma poistui ja hevoset palasivat talliin. :D

-Kimmo-
-03 W220.184
-87 951
-08 3.6 Vogue
Vastaa Viestiin