Mistä pakoputki -85 w201 2,5 dieseliin?

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
kimseppanen75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Mistä pakoputki -85 w201 2,5 dieseliin?

Viesti Kirjoittaja kimseppanen75 »

Onko minua narrattu kun pyytävät naama peruslukemilla 272€ pakoputkesta. Hintaan tulee koko putki pakosarjasta taaksepäin kiinnityskumeineen. Joskus olen tommosen paketin ostanut reilusti alle tonnilla. Saako jostain huomattavasti halvemmalla?
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

Ilman noita varaosia tietty pitäis saada,ja vähä rahaa mukaan,niin ja kilometri raha jos joutuu yli kilsan ajamaan.Vaan ku ei saa.TERE
Kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei ole päällimmäisenä!!!!!!
Tomi
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Kullostaa ihan oikealta ns. hyvän putken hinnalta, motonetistä varmaan irtoaa halvemmalla, mutta kannattaako se on ihan eri juttu.
Itse tässä just tutkiskelen W123 230E putkia:
Motonetistä: 162 e., KL:stä 213 e., niemölleriltä 280 e. (ilm. alkuper. laatua).

Hyvästä joutuu maksamaan.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
kimseppanen75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja kimseppanen75 »

Caddy hyvä, en minä sentään ilmaiseksi kuvittele saavani pakoputkea mistään. Asia on kuitenkin niin, että tuollaisen pakoputken tekeminen ei voi maksaa kuin kymmenesosan sen vähittäismyyntihinnasta. Siis edellyttäen, että niitä tehdää 10000-1000000 sarjoissa, kuten tuotakin tehdään. Joku tai jotkut vetävät ihan mielettömät katteet tuostakin rautakasasta.

Ilmeisesti kuitenkin tuo hinta on ns. "normaali", eikä vedätyshinta.

Oletko sinä caddy jotenkin osallisena tuossa varaosia tarvitsevien ryöstössä?
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

Putkien kättäjänä oltu jo muutaman vuoden(mersun)edellisessä bilteman putki ei moitetta silloin oli halvin,älä ota hernettä nenuun,elämä halpa autoilu kallis.TERE
Kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei ole päällimmäisenä!!!!!!
Aapo.T
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Ne halvat putket on kierrätyskamaa, ei voi verrata alkuperäiseen, ihan eri laatua ne putket. Ps: pystäriin maksaa koko putki varmaan 800e vehossa.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Kipsu
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

No sehän on ihan selvä juttu että rosteriputkea ei kannata diiseliin ostaa vaikka monet tunarit sellaista kehuvatkin. Maksaa varmaan aivan turhaan ~500€ ja on kymmenen vuoden päästä tod.näk. vaihtukunnossa nokeentumisen vuoksi. Perus sinkkikäsitelty rautavalmiste kelpaa hyvin. Halvimmat "idänputket" on vaihtelevasti suojattu joten niitä ei kannata ostaa.

Toukokuussa ostin Merteililtä W123:seen koko putken kaikkine kiinnikkeineen hintaan 100€. Putken merkki on Walker ja arvelen sen kestävän ainakin 8vuotta. Edellinen putki oli Bosal merkkinen, hyvin saman tyyppinen ja kestoikä 8v (ehkä 10 jos olisi hitsaillut).

Jos Moponetistä saa halvimmillaan 65€ kiinanputken joka ruostuu 4vuodessa olemattomiin niin mieluiten ostan hieman laadukkaamman "korvaavan" tuotteen. Merkkituotteet ovat toisinaan samoista tehtaista kuin Walkkerit, Bosalit ja muut paremmat varaosat (alihankinta) joten niissä on katetta otettu lisää pelkästään merkin vuoksi (MB, VW, Volvo jne)...

Merteilin hinta kannattaa vielä tsekata ja KL:n, mutta lopulta hinta osin määräytyy sen mukaan paljonko ko. putkelle on volyymia. Jos on harvinainen auto niin hintakin voi muodostua korkeaksi. Johonkin VW W12-biturboon on varmaan 1000€ pakoputki koska niitä ei mene tällä hetkellä paljonkaan.

Sinun tapausta en tiedä mutta suhteutettuna meikäläisen 100€ kustannukseen on kalliinpuoleinen hinta. Käsittääkseni tuossa -85:sessa ei ole edes mitään katalysaattoreita tai vastaavia?
Vastaa Viestiin