Turha..

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jt-DT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: La 12.02.2005 18:23

Turha..

Viesti Kirjoittaja jt-DT »

pois..
Viimeksi muokannut jt-DT, Ma 21.01.2008 02:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Re: W123 tonttiin??

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

coupestara kirjoitti:ACE:n C036 kromit kokoa 19"...
Vatta-fuk!!! :o :o :o
Avatar
jt-DT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: La 12.02.2005 18:23

Re: W123 tonttiin??

Viesti Kirjoittaja jt-DT »

Dunkelblau123 kirjoitti:
coupestara kirjoitti:ACE:n C036 kromit kokoa 19"...
Vatta-fuk!!! :o :o :o
Joo pitää laittaa jotain elämää tähän 123 kantaan.. kun tuntuuvat olevan melkein museorekisterikamaa suurinosa!! :wink:

Mistähän alkaisi kyseleen jotain säädettäviä ja luultavasti teettämis hommiksi tuo varmaan menee.. Kukahan noita tekee??

Eikös jossain tuninki audissa ollut jonkinsortin hydraulinen jousitus??? :?:
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Hydraulithan sinne voi laittaa, mutta ei ole katsastuskelpoinen.

Eikä taida olla ilmajousetkaan... Eli ne on tällaiset.

Yksi vaihtoehto on ostaa 300D:n etujouset ja katkaista sopivasti. Tai jos tulee joustomatkaa liikaa, niin pari kiekkaa vaan jousesta, ja tekee jousen alle tai päälle sopivan korokkeen raudasta. Siinä tapauksessa auto ei kylläkään olisi enää oikein ajokuntoinen, paremminkin "omin avuin liikkuvassa kunnossa".
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

näyttää tulevan yksi Mforumin kaikkien aikojen mielenkiintoisin projekti, pidä ihmeessä meidät ajan tasalla 8)
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
[jimi]
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 24.08.2005 11:28
Paikkakunta: k-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja [jimi] »

onko 300D:n jouset pitemmät? rälläkällähän niistä selviää :twisted:
www.mersuforum.fi
Avatar
Kalle K
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ma 11.04.2005 23:46
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Kalle K »

3 kierrosta eestä ja 2 takaa jousista pois ni sitte on ainaki matala.
Kannattaa heti säätää auraukset laskun jälkeen muuten on kumet
entiset parissa päivässä. 300:sen jouset on jäykemmät joten kannataa
rälläköidä semmosista. Se rälläkkä alusta ei sitte oo kovin häävi ajaa mutta
oikeilla madallus jousilla ei 123 laske tarpeeksi. :wink:
ex w123 240d
ex w123 300d autom
ex w124 200d turbo ic
ex W202 220e Elegance Autom
ex w210 230e classic autom
ex w210 320e 4matic
W202 200e Elegance
W251 350e 4matic
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kalle K kirjoitti:Se rälläkkä alusta ei sitte oo kovin häävi ajaa
Parempi on ajaa rälläkällä pätkitty kuin orkkis :wink: Tosin niistähän ei oo kuin muutama satatuhatta kokemusta Mersujen alla, että en sitten tiedä kun on paljon ajettu :wink:
Avatar
Kalle K
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ma 11.04.2005 23:46
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Kalle K »

Nii onhan se parempi ajaa ko sopivasti laskee ko mitä vakio alusta. Mutta jos laskee kunnolla tiehen sen ni sit ei oo häävi. Kova kyyti ja pohja panssari paukuttaa joka montussa maahan.
ex w123 240d
ex w123 300d autom
ex w124 200d turbo ic
ex W202 220e Elegance Autom
ex w210 230e classic autom
ex w210 320e 4matic
W202 200e Elegance
W251 350e 4matic
Avatar
Kalle K
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ma 11.04.2005 23:46
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Kalle K »

Itellä ainaki kuolevu rälläkkä jouset ko puol vuotta oli paikallaan ja mese losahti
aivan kenttään. Aivan hirveä oli ajaa. Mutta olihan se siisti ko oli kentässä 8)
ex w123 240d
ex w123 300d autom
ex w124 200d turbo ic
ex W202 220e Elegance Autom
ex w210 230e classic autom
ex w210 320e 4matic
W202 200e Elegance
W251 350e 4matic
Avatar
tpm
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 24.02.2005 14:29
Paikkakunta: LAPUA

Viesti Kirjoittaja tpm »

Saisko kyseisestä 123:sta kuvia? hieno laite tuollainen W123 joskus olen sellaisestakin haaveillut... :lol:
Chrysler GrandVoyager 2.5TD 7hlö
Ford Escort 1.8 16v ZETEC farkku
Vesqju
Mersumies
Mersumies
Viestit: 583
Liittynyt: Ma 04.10.2004 18:51
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Joo, onko tuosta kuvatuksia????
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Avatar
jt-DT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: La 12.02.2005 18:23

Viesti Kirjoittaja jt-DT »

Voi olla etten malta pimittää kuvia kovin pitkään mutta kokeillaan!! :D
Viimeksi muokannut jt-DT, Ke 20.06.2007 18:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

coupestara kirjoitti:Laitan kuvia vasta kun saan auton suunnilleen valmiiksi..

Voi olla etten malta pimittää kuvia kovin pitkään mutta kokeillaan!! :D
EI SAA PIMITTÄÄ KUVIA! :wink:
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Avatar
PK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: To 10.04.2003 13:15

Viesti Kirjoittaja PK »

Sivonen kirjoitti:Hydraulithan sinne voi laittaa, mutta ei ole katsastuskelpoinen.

Eikä taida olla ilmajousetkaan...
Ilmajouset on saanut laittaa vuoden alusta lähtien, vaatii muutoskatsastuksen. Muutos saa olla +/-50mm.
Kannattaa lukea:
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=129

Myös hydraulit kelpuutetaan. Ehtoina:
"Lastin kompensoimiseen saa rakentaa korkeuden säädön. Maavara ei saa muuttua merkittävästi säädön seurauksena. Ajon aikana tätä ei saa säätää, eli käytännössä säätö tulee kytkeä vaihdevivun P-asentoon tai käsijarruun."

http://www.herrakani.com/lowrider.shtml#2
Tuomo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Su 30.11.2003 16:04
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

coupestara kirjoitti: Voi olla etten malta pimittää kuvia kovin pitkään mutta kokeillaan!! :D
Voi kuule me ei nyt yhtää lähtä tälle linjalle kuvat kehii :D
"Mersu edustaa laatua ja suorituskykyä"
Ex. W123 200D -85
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1784
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

nimimerkillä "rönttä" on melko matala w123en, vaan enpä tiä onko se sitte riittävän matala???? melko tarkka vehe on sekin jo ajettavaksi.......
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
jt-DT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: La 12.02.2005 18:23

Viesti Kirjoittaja jt-DT »

pois..
Viimeksi muokannut jt-DT, Ke 20.06.2007 18:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

coupestara kirjoitti:pyörisköhä muuten noita demecin korisarjoja käytettynä jollakin?? en tosin tiedä paljon uusi sellainen maksaa mutta varmasti suolainen on hinta!!?
Tuollakin jotain "ajan hengen mukaista" W123:een. Tai äkkiäkös kätevänä miehenä tekaiset kiinnikkeet johonkin muuhun autoon/malliin tarkoittettuun sarjaan. :wink:

Kuvia kuvia :P
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
tpm
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 24.02.2005 14:29
Paikkakunta: LAPUA

Viesti Kirjoittaja tpm »

http://memimage.cardomain.net/member_im ... 5_full.jpg

tos on jo sopivan matala? taitaapa vaan olla fotosoppi? komiaahan se olis ku noi 14" vanteet menis tonne kaarien sisään...
Chrysler GrandVoyager 2.5TD 7hlö
Ford Escort 1.8 16v ZETEC farkku
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1784
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Tämähän on vain minun mielipide, mutta en välttämättä laittais korisarjaa w123een, en ole vielä koskaan nähnyt hienoa korisarjaa tuohon korimalliin. Matalaksi vain ja ne 19" alle niin tulee siisti...... :wink:
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

No siihen kun junttaa w124:n turninki-korisarjan niin on nätti. Mulla on käyny monesti mielessä että pitäs yön pimeinä tunteina varastamassa Villeltä nuo puskurit ja helmat... :roll:

Tök
Naps
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
Kalle K
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ma 11.04.2005 23:46
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Kalle K »

Oon samaa mieltä matalaksi vaan ja isot vanteet nii se on siinä!
ex w123 240d
ex w123 300d autom
ex w124 200d turbo ic
ex W202 220e Elegance Autom
ex w210 230e classic autom
ex w210 320e 4matic
W202 200e Elegance
W251 350e 4matic
Tuomo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Su 30.11.2003 16:04
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

Tuomas M. kirjoitti:http://memimage.cardomain.net/member_im ... 5_full.jpg

tos on jo sopivan matala? taitaapa vaan olla fotosoppi? komiaahan se olis ku noi 14" vanteet menis tonne kaarien sisään...
On muuten melko räväkkä olis iha älyttömän helmi 8)
"Mersu edustaa laatua ja suorituskykyä"
Ex. W123 200D -85
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Tässä on meikäläisen näkemys samasta aiheesta:
http://www.w123news.de/modules/My_eGall ... tuning.jpg

On ehkä ollu joskus foorumissa esillä. Tuli väännettyä tommonen v.2003 Gti-lehden fotosoppauskisaan. Palkintoja ei tullu mutta hyvä mieli jäi ja kaunis kuva. Tosin tuossa on vielä paljon parantamisen varaa, mutta nyt on vähän muita haasteita elämässä :wink:.
Avatar
^Club
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 289
Liittynyt: To 20.01.2005 22:46
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja ^Club »

Sivonen kirjoitti:No siihen kun junttaa w124:n turninki-korisarjan niin on nätti. Mulla on käyny monesti mielessä että pitäs yön pimeinä tunteina varastamassa Villeltä nuo puskurit ja helmat... :roll:

Tök
Naps

Mulla on autossa kiinni tollanen w124:n puskuri ja siinä tuollainen spoileri, vaatis vaan vielä maalia pintaan tuohon omaan, kuvia pitää sitten laitella kuhan se on kuvauskunnossa. 8)
Kesäauto: Mercedes Benz w123 300DA -77
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97

Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

Tämä oli kyllä aika makia.
Niin missäs ne rojekti kuvat viipyy? Ei niitä saa pantata.. :shock:
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Avatar
jt-DT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: La 12.02.2005 18:23

Viesti Kirjoittaja jt-DT »

.
Viimeksi muokannut jt-DT, Ma 31.07.2006 02:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

En oo moderaattori mutta voin laittaa näytille. Pistele yv:tä kun asia tulee ajankohtaiseksi.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Vastaa Viestiin