C220 v.93 ajonesto?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Hese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 31.03.2005 20:02

C220 v.93 ajonesto?

Viesti Kirjoittaja Hese »

Tyhmän kysymys viisaammille. Mistäs tiedän onko otsikossa mainitussa vehkeessä ajonestolaite? Asialla olisi aika kiire, kun pitää jättää auto lähiaikoina pidemmäksi aikaa kadun varteen.

Hälyä siinä ei ole, keskuslukitus on, mutta ei kaukoavainta. Mersulla täällä Saksan maalla ja samoin Suomessa ei osattu puhelimessa suoralta kädeltä sanoa varmasti, mutta epäilivät kyllä että ei ole ajonestoa jos ei ole kaukoavainta.

En säilytä mitään autossa ja stereoiden (mallia halpa) paneelin pistän aina taskuun. Saksassa hälyttimestä ei saa mitään vakuutusalennusta mutta ajoneston puute laskee korvaussummaa 10% varkaustapauksissa.
Eikä hälytyssireenien soitosta täällä Saksassa kukaan mitään kuitenkaan välitä, joten häly ei tunnu yhtä oleelliselta kuin ajonesto.

Paikallinen ATU-liike myy META M36-merkkistä ajonestolaitetta hintaan 102EUR. Käsittääkseni ko. vehje ei ole Suomessa vakuutusyhtiöiden hyväksymä, mutta vakuutushinnat nyt ovat kai Suomessa neuvottelukysymyksiä muutenkin. Onko järkeä vai ei?
C220, bensa, vm.93
Hese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 31.03.2005 20:02

Tais selvitä

Viesti Kirjoittaja Hese »

Tuoltahan selviskin että ajonesto (Wegfahrsperre) on tullut näihin vakiovarusteeksi vasta tammikuussa 94:
http://www.baureihe201.de/W201/W202/202hist.htm
C220, bensa, vm.93
Avatar
juppepuputti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10

Re: Tais selvitä

Viesti Kirjoittaja juppepuputti »

Hese kirjoitti:Tuoltahan selviskin että ajonesto (Wegfahrsperre) on tullut näihin vakiovarusteeksi vasta tammikuussa 94:
http://www.baureihe201.de/W201/W202/202hist.htm
Saataville , ei vakioksi . Ainakaan omassa 5/94 ei ollut ajonestoa ...
ttiikeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 395
Liittynyt: Ti 22.07.2003 17:48

Ajonestosta

Viesti Kirjoittaja ttiikeri »

Mulla on 1/95 valmistunut C180 ja siinä on ajonesto vakiona....


Alla kaikki muutokset mitä C sarjassa ollut, teksti on saksaksi mutta ko lähde väittää että ajonesto ois tullu vakioksi tammikuu -94.

Jan 94
Wegfahrsperre

Infra kaukoohjain joulukuussa -94.


Mai 93
Verkaufsbeginn als klassische Version, ESPRIT, ELEGANCE und SPORT; serienmäßig u.a.:
ABS, Fahrerairbag, Fünfganggetriebe, Drehzahlmesser*, Fondbeleuchtung, ZV
Unterscheidungsmerkmale:
ESPRIT: tiefergelegt, zweifarbige Polster, Sonderlacke a.W.
ELEGANCE: weiße/bichromatische Lampen, lackierte Stoßleisten mit Chromauflage, Zebranoholz,
el.FH vo/hi, Staubfilter
SPORT: weiße/bichromatische Lampen, lackierte Stoßleisten, LM-5-Loch; sportlook-Mittelkonsole
Sportfahrwerk, Sportsitze vorn

Jan 94
Wegfahrsperre

Jun 94
ETS ersetzt ASD; ASR (ASR-Off-Schalter anstelle Schneekettenschalter); ESPRIT verliert Frontzierleiste

Aug 94
Airbag Beifahrer, Kopfstützen Fond

Dez 94
IR-FB für ZV

Sep 95 Kleine Modellpflege:
weiße Blinker für alle, spez. ESPRIT-Raddeckel; neue Motoren (s.u.);
Staubfilter/Umluftschaltung, Radiovorrüstung, 195/65/15-Reifen (außer C36), W210-Schalterserie
neu: CLASSIC mit Holz; ELEGANCE mit Wurzelholz; SPORT mit AMG-LM-15"

Mär 97
Serie: ETS (außer C180, C220D); ASR (C280 Autom. und C36)

Jun 97 Große Modellpflege:
neue Stoßfänger, Schweller, Kühlergrill, Heckdeckel,
lackierte Stoßleisten, abgedunkelte Heckleuchten, neue Türinnenverkleidung mit Sidebags;
Bremsassistent, Gurtkraftbegrenzer, el.FH vo, WDG, Außentemp., ELCODE, ASSYST;
Serie: ASR (außer C180 = ETS und C220D)
ELEGANCE mit LM-10-Loch; SPORT mit LM-6-Speichen-16" und weißen Instrumenten-Zifferblättern

Apr 98
Serie: ASR für C180

Aug 99
Serie: ESP, Tempomat
*erst im letzten Moment auch für Einstiegsmodelle serienmäßig; Kataloge mit großer Analoguhr
sind bereits in Umlauf gekommen!


Motor- und Getriebeänderungen im Lebenslauf der Baureihe 202

Mai 93
Verkaufsbeginn mit drei Vier- (C200 erst später lieferbar), einem Sechszylinder und drei Dieselmodellen

Sep 93
Verkaufsbeginn des neuen Sportmodells C36 AMG (95.450,- mit 4gang-Automatik)

Sep 95
C250 Turbodiesel ersetzt C250 Diesel; neu: C230 Kompressor; Auslaufen des C200 Diesel

Jun 96
T-Modelle als 4- und 5-Zylinder erhältlich; C230 ersetzt C220 mit gleichen Leistungsdaten

Aug 96
Neues 5gang-Automatikgetriebe; alle Vierzylinder mit phasengesteuerter Einlaßnockenwelle,
Antiklopfregelung und Heißfilm-Motorsteuerung (zuvor ab C220 / bei T-Modellen von Produktionsbeginn an)

Jun 97
Neue V6-Motoren für C240 (ersetzt C230) und C280 auch für T-Modelle, dazu C230 K T-Modell;
Auslaufen des C36 AMG

Sep 97
Verkaufsbeginn des neuen CDI-Motors im "C220 Turbodiesel"; neuer C43 AMG mit V8-Dreiventiler

Dez 97
Auslieferung des C220 CDI (125PS)

Apr 98
C200 CDI (102PS) ersetzt C220 Diesel

Aug 99
Fünfgangautomatikgetriebe mit Tippschaltung

Apr 00
Neue Limousine W203; neue Motoren auch für T-Modelle (S202):
C180 (2.0 / ab Sep 00), C200K (ersetzt C200 und C230K), C240 (2.6);
alle T-Modelle Benziner mit Sechsganggetriebe
MB C180 vm -95
Hese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 31.03.2005 20:02

Eipä oo ei

Viesti Kirjoittaja Hese »

Kiitos vastauksista. Eipä tuossa siis sitä oo, mutta kohta on. Saas nähdä miten sen kanssa pärjää.
C220, bensa, vm.93
Vastaa Viestiin