w123 iskarit katsastuksessa
w123 iskarit katsastuksessa
Terve !
Nyt taas apua kaivataan käytin tänään farkku mersua katsastuksessa ja iskari testi oli kauheaa katottavaa etu iskari näytti molemmat nollaa ja toinen takaiskari 18 ja toinen 45 insinööri laittoi tietysti vaihtoon ja kerkisin vasta takapään avata. Olen vaihtanut taka päähän puoli vuotta sitten bilsteinit ja katsastusmieskin sanoi että hyvältähän ne tuntuu mutta testi tulos on liian huono. No otin äsken sen irti ja iskari oli uuden veroisessa kunnossa. Vaihdoin pari viikkoa sitten jouset taakse jotka tilasin kl varaosasta kaveri siellä suositteli vahvistettua asuntovaunun vetämiseen tarkoitettuja vietereitä jotka tuommoiseen vanhaan 200 d farkkuun olivatkin hyvät. Voisikko olla olla mahdollista että nuo jouset ovat liian jäykät jolloin iskarit ei toimisikkaan testissä toivotulla tavalla?? Onko kellään kokemuksia moisesta tapauksesta nyt olen kyllä ihan pihalla kun en viittis uusiakaan iskaria laittaa hyvien tilalle.
Nyt taas apua kaivataan käytin tänään farkku mersua katsastuksessa ja iskari testi oli kauheaa katottavaa etu iskari näytti molemmat nollaa ja toinen takaiskari 18 ja toinen 45 insinööri laittoi tietysti vaihtoon ja kerkisin vasta takapään avata. Olen vaihtanut taka päähän puoli vuotta sitten bilsteinit ja katsastusmieskin sanoi että hyvältähän ne tuntuu mutta testi tulos on liian huono. No otin äsken sen irti ja iskari oli uuden veroisessa kunnossa. Vaihdoin pari viikkoa sitten jouset taakse jotka tilasin kl varaosasta kaveri siellä suositteli vahvistettua asuntovaunun vetämiseen tarkoitettuja vietereitä jotka tuommoiseen vanhaan 200 d farkkuun olivatkin hyvät. Voisikko olla olla mahdollista että nuo jouset ovat liian jäykät jolloin iskarit ei toimisikkaan testissä toivotulla tavalla?? Onko kellään kokemuksia moisesta tapauksesta nyt olen kyllä ihan pihalla kun en viittis uusiakaan iskaria laittaa hyvien tilalle.
Jussi
Tuskin jousista johtuu, tai sitten ainakin mulle ihan uutta.
Kun vaihdoit iskarit, kai ilmasit ne ennen asennusta.
Menee uudetkin rikki, jos jättää ilmaamatta.
Ilmaaminen: liikutellaan käsivoimin ylös alas niin kauan kun tuntuu "hyvältä".
Kun vaihdoit iskarit, kai ilmasit ne ennen asennusta.
Menee uudetkin rikki, jos jättää ilmaamatta.
Ilmaaminen: liikutellaan käsivoimin ylös alas niin kauan kun tuntuu "hyvältä".
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
tarviiko molemmissa iskareissa ? kaasu/neste tarkoitan... eikös kaasuiskarit ole itse palauttavaa mallia, kun taas nesteiskari jää paikalleen.Haisuli kirjoitti:Tuskin jousista johtuu, tai sitten ainakin mulle ihan uutta.
Kun vaihdoit iskarit, kai ilmasit ne ennen asennusta.
Menee uudetkin rikki, jos jättää ilmaamatta.
Ilmaaminen: liikutellaan käsivoimin ylös alas niin kauan kun tuntuu "hyvältä".
Ei testerin näyttämän mukaan saa hylätä. Mittaustulos vain antaa osviittaa inssille että pitäsköhän niitä pumppuja kurkata lähemmin.
Monesti hylätään kylläkin.
Tuo on kuultu kaverilta, jonka isä katsastaa kymmeniä autoja vuodessa (ei ole jobbari vaan korjaamon omistaja).
Monesti hylätään kylläkin.

Tuo on kuultu kaverilta, jonka isä katsastaa kymmeniä autoja vuodessa (ei ole jobbari vaan korjaamon omistaja).
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Iskaritestistä
Iskaritesti näyttää huonoa tulosta, mikäli autoon on vaihdettu mataprofiiliset renkaat ja jäykät jouset. Jos autossa on 80-sarjan renkaat ja vakiojouset paikoillaan, ei tarvitse iskaritestiä pelätä. Taannoin tuli takaveto-Opelissa yli 80% lukemat, vaikka toisesta takaiskarista oli valunut öljyt pois. Rengaspaineita kannattaa luonnollisesti laskea ennen katsastusta...
Iskaritesti on murheenkryyni pääsääntöisesti ns.tuningautoille.
Iskaritesti on murheenkryyni pääsääntöisesti ns.tuningautoille.
Se testeri näyttää mitä sattuu, Amazonillekin antoi yhtenä vuonna jotain 20% lukemia ja seuraavana 60%, renkaat sentään 205/70. Hondassa oli puhdas nolla toisessa takakulmassa ja sen kyllä tunsi ajossakin. Silloin tuli kuukausi korjausaikaa ilman jälkitarkastusta. Eikös W123/126:ssa testeri näytä yleensä vielä yli 70 lukemia puoli miljoonaa - miljoonan ajetuilla orggisiskareilla? 

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Huomenta Taas kaikille !
Vaihdoin varaosa autostani siihen vanhan monroen iskarin tilalle mikä ei tunnu yhtä jämäkältä kuin tuo nykyinen mutta muuten ihan toimiva. Otan tuon inssin mielestä huonon bilsteinin mukaan ja kysyn et missä vika jos ei tälläisillä kunnossa olevilla pumpuilla kunnon lukemia saa. Palaan ensi viikolla tämän jutun tiimoilta asiaan kun käyn näyttämässä sitä.
Vaihdoin varaosa autostani siihen vanhan monroen iskarin tilalle mikä ei tunnu yhtä jämäkältä kuin tuo nykyinen mutta muuten ihan toimiva. Otan tuon inssin mielestä huonon bilsteinin mukaan ja kysyn et missä vika jos ei tälläisillä kunnossa olevilla pumpuilla kunnon lukemia saa. Palaan ensi viikolla tämän jutun tiimoilta asiaan kun käyn näyttämässä sitä.
Jussi
Moro !
No nyt sain tänään leiman autoon ja inssi kovasti ihmetteli kun näytin mukanani olevaa iskunvaimenninta ja sanoin että on se vaan metkaa kun pitää vaihtaa tehottomampi pumppu kunnollisen tilalle että saa noihin testeri värkkeihin jotain lukemiakin johon inssi siihen pitkin hampain totesi että ongelmia on ollut varsinkin jos on uudet jäykät jouset niin kuin tuossa minun kakssatasessa sattuu olemaan. No pääasia tietysti on että leima tuli ja täytyypä taas tänään vaihdella entinen iskari takaisin.
No nyt sain tänään leiman autoon ja inssi kovasti ihmetteli kun näytin mukanani olevaa iskunvaimenninta ja sanoin että on se vaan metkaa kun pitää vaihtaa tehottomampi pumppu kunnollisen tilalle että saa noihin testeri värkkeihin jotain lukemiakin johon inssi siihen pitkin hampain totesi että ongelmia on ollut varsinkin jos on uudet jäykät jouset niin kuin tuossa minun kakssatasessa sattuu olemaan. No pääasia tietysti on että leima tuli ja täytyypä taas tänään vaihdella entinen iskari takaisin.
Jussi