w123 iskarit katsastuksessa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
juhah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

w123 iskarit katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja juhah »

Terve !
Nyt taas apua kaivataan käytin tänään farkku mersua katsastuksessa ja iskari testi oli kauheaa katottavaa etu iskari näytti molemmat nollaa ja toinen takaiskari 18 ja toinen 45 insinööri laittoi tietysti vaihtoon ja kerkisin vasta takapään avata. Olen vaihtanut taka päähän puoli vuotta sitten bilsteinit ja katsastusmieskin sanoi että hyvältähän ne tuntuu mutta testi tulos on liian huono. No otin äsken sen irti ja iskari oli uuden veroisessa kunnossa. Vaihdoin pari viikkoa sitten jouset taakse jotka tilasin kl varaosasta kaveri siellä suositteli vahvistettua asuntovaunun vetämiseen tarkoitettuja vietereitä jotka tuommoiseen vanhaan 200 d farkkuun olivatkin hyvät. Voisikko olla olla mahdollista että nuo jouset ovat liian jäykät jolloin iskarit ei toimisikkaan testissä toivotulla tavalla?? Onko kellään kokemuksia moisesta tapauksesta nyt olen kyllä ihan pihalla kun en viittis uusiakaan iskaria laittaa hyvien tilalle.
Jussi
Haisuli
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Tuskin jousista johtuu, tai sitten ainakin mulle ihan uutta.
Kun vaihdoit iskarit, kai ilmasit ne ennen asennusta.
Menee uudetkin rikki, jos jättää ilmaamatta.
Ilmaaminen: liikutellaan käsivoimin ylös alas niin kauan kun tuntuu "hyvältä".
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

Haisuli kirjoitti:Tuskin jousista johtuu, tai sitten ainakin mulle ihan uutta.
Kun vaihdoit iskarit, kai ilmasit ne ennen asennusta.
Menee uudetkin rikki, jos jättää ilmaamatta.
Ilmaaminen: liikutellaan käsivoimin ylös alas niin kauan kun tuntuu "hyvältä".
tarviiko molemmissa iskareissa ? kaasu/neste tarkoitan... eikös kaasuiskarit ole itse palauttavaa mallia, kun taas nesteiskari jää paikalleen.
mc
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja mc »

No näinhän se joskus on, mulla oli uudet iskarit takana madalletussa w201 kösessä ja tulos oli 41 :shock: eli kannattais parannella sitä testeriä jollakin tavalla. Ajo-ominaisuudet ovat kuitenkin 10 + ja iskarit "uudet".
Haisuli
Mersumies
Mersumies

^^Olen käsittänyt, että aina ilmataan, oli sitten kaasu tai neste. Iskari asiantuntijan kommentteja kaivataan.
Mulla näytti iskaritestissä noin 300-350 kaikissa kulmissa.
:roll:
Masta 6_2_6
mc
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja mc »

KL - varaosien kauppaamat "aluperäiset" Bilsteinit pitää ainakin ilmata :lol:
Haisuli
Mersumies
Mersumies

^Itse olen ilmaillut jopa monroen lisäjousellisia malleja... :shock:
Masta 6_2_6
mc
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja mc »

Yhteen Mersuun laitettiin kanssa Monroen sensatracit jokunen aika sitten ja ohjeissa oli että "ilmattava".
juhah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Aivan mutta iskari on minulla nyt käsissäni ja se tuntuu aivan uuden veroiselta eli on todella jäykkä ja toimii hyvin ja silti konttorilla lukema tosi huono.
Jussi
mc
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja mc »

Kannattaa ottaa yhteyttä konttorin vastaavaan mestariin ja neuvotella. Niiden testilaite on vielä lastenkengissä madallettujen ja jäykkien alustojen testaukseen. Samaa ongelmaa on ollut monilla muillakin.
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ei testerin näyttämän mukaan saa hylätä. Mittaustulos vain antaa osviittaa inssille että pitäsköhän niitä pumppuja kurkata lähemmin.

Monesti hylätään kylläkin. :evil:

Tuo on kuultu kaverilta, jonka isä katsastaa kymmeniä autoja vuodessa (ei ole jobbari vaan korjaamon omistaja).
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Antti K
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Antti K »

Taitaa olla testereissä vähän kehittämisen varaa - olen pidellyt kädessä polkupyörän pumppua muistuttavaa mersun iskaria, joka oli testissä ollut 85% väärti. Raskas löysäjousinen mersu menee läpi hyvin arvosanoin näemmä vaikka ilman iskareita.
sooppa
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Eikös w123 farmarissa ole ne hydrauliset peränkorkeudensäätöiskarit joiden pumppu ja öljysäiliö on konehuoneessa? jos näin on niin monella konttorilla on näiden kanssa ihmetelty.Kyllä iskari voi olla vaihtokunnosssa vaikka sitä ei päällepäin huomaisikaan. :wink:
vw golf variant -97,vw vento -96.
Jyry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Iskaritestistä

Viesti Kirjoittaja Jyry »

Iskaritesti näyttää huonoa tulosta, mikäli autoon on vaihdettu mataprofiiliset renkaat ja jäykät jouset. Jos autossa on 80-sarjan renkaat ja vakiojouset paikoillaan, ei tarvitse iskaritestiä pelätä. Taannoin tuli takaveto-Opelissa yli 80% lukemat, vaikka toisesta takaiskarista oli valunut öljyt pois. Rengaspaineita kannattaa luonnollisesti laskea ennen katsastusta...
Iskaritesti on murheenkryyni pääsääntöisesti ns.tuningautoille.
PM
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja PM »

Se testeri näyttää mitä sattuu, Amazonillekin antoi yhtenä vuonna jotain 20% lukemia ja seuraavana 60%, renkaat sentään 205/70. Hondassa oli puhdas nolla toisessa takakulmassa ja sen kyllä tunsi ajossakin. Silloin tuli kuukausi korjausaikaa ilman jälkitarkastusta. Eikös W123/126:ssa testeri näytä yleensä vielä yli 70 lukemia puoli miljoonaa - miljoonan ajetuilla orggisiskareilla? :D
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
juhah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Huomenta Taas kaikille !
Vaihdoin varaosa autostani siihen vanhan monroen iskarin tilalle mikä ei tunnu yhtä jämäkältä kuin tuo nykyinen mutta muuten ihan toimiva. Otan tuon inssin mielestä huonon bilsteinin mukaan ja kysyn et missä vika jos ei tälläisillä kunnossa olevilla pumpuilla kunnon lukemia saa. Palaan ensi viikolla tämän jutun tiimoilta asiaan kun käyn näyttämässä sitä.
Jussi
Haisuli
Mersumies
Mersumies

^Ok.
Missä käyt näyttämässä?
Masta 6_2_6
juhah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Vantaan seutulan katsastusasemalla motonetin lähellä
Jussi
juhah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Moro !
No nyt sain tänään leiman autoon ja inssi kovasti ihmetteli kun näytin mukanani olevaa iskunvaimenninta ja sanoin että on se vaan metkaa kun pitää vaihtaa tehottomampi pumppu kunnollisen tilalle että saa noihin testeri värkkeihin jotain lukemiakin johon inssi siihen pitkin hampain totesi että ongelmia on ollut varsinkin jos on uudet jäykät jouset niin kuin tuossa minun kakssatasessa sattuu olemaan. No pääasia tietysti on että leima tuli ja täytyypä taas tänään vaihdella entinen iskari takaisin.
Jussi
Vastaa Viestiin