tuttu ilmiö muistakin automerkeistä
usein auttoi tippa öljyä ....mutta noissa kaikissa vaijerin pää oli
helposti käsillä
Miten Mersussa
Kuinka mittari irtoaa kotikonstein ?
Tarvisit semmoset koukut millä se vaan nypätään ulos sieltä, ei siis ole yhdelläkään ruuvilla kiinni tms. Itse käytin paria isoa talttapäämeisseliä, mutta varo ettei lähde maalit.
Itse näin hiukka enemmän vaivaa, kun ei sopivia "koukkutyökaluja" löytynyt. Otin tuulettimien suuttimet irti saadakseni hiukka lisää pelitilaa. Sitten vain pihdeillä mittariston molemmilta puolilta kiinni (varovasti ettei naarmuta) ja vetämällä mittaristo tasaisesti ulos.
Itselläni oli JUURI tämä tilanne viime talvena Kyllä pelästyin
Mistä tuo muuten johtuu? Ei vois uskoo että sieltä voi tulla niin kamala ja kova ääni, mutta kyllä vaan tulee. Ja heti kun auto lämpiää sisältä vähän niin vaijerin/mittariston meteli hiljenee.
Viimeksi muokannut Pasi H., Ti 27.09.2005 00:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HÖH...
kyll maar olen sitä mieltä , että vaijeri se kuivuuttaan rääkyy????
( .......vaikken sitä rääkääkkäään.......+1 kpl k-konsonantti, sijoita paikalleen ---)
olen aiemmin törmännyt toisen konsernin kulkuneuvojen yhteydessä sellaiseen, että kun laittoi tarvikevaijerin niin jurisi kylmänä mutta orggis ei ollenkaan. vaihdoin tyhmä vielä kertaalleen takuunkin tuon tarvikevaijerin
romu kirjoitti:Semmonen kutina on että se ääni lähtee itse mittarista. Ei taida ääni poistua vaijeria rasvaamalla. Ei se mitään kun sen muistaa kovilla pakkasilla.
Tossa olen tismalleen samaa mieltä... Jos se ääni lähtisi vaijerista, niin se myös kovenisi/hiljenisi ajonopeuden mukaan.
Tuo oma sitten taas tommosessa -20 pakkasessa piti pientä ääntä alhaisissa nopeuksissa. Mutta auta armias jos erehdyit menemään pikatielle ,
auton sisätilojen ollessa kylmät, niin siinä kahdeksankympin kohdalla tuli semmonen älämölö mittaristosta eikä hiljentynyt, ennenkuin vauhdin himmasi taas sinne noin 60km/h, tai sisätilat lämpeni.
No ei kellään sattuisi olemaan tommosta uutta holkkia? Ei jaksa tulevana talvena ajoreittejä suunnittelemaan sen takia. Tai sitten koitan sitä vaseliinia