BAS/ESP ja ABS merkkivalot palaa?
BAS/ESP ja ABS merkkivalot palaa?
Eilen illalla syttyi emännän autossa palamaan bas/esp ja abs merkkivalot.En vielä ole alkanut tutkiin asiaa mut onkos muilla ilmaantunut samaa vikaa ja vois heti kertoo että mikä siinä mahdollisesti vois olla vikana.Vaihdoin kyseiseen autoon 2 viikkoo sitten etupyörän laakerit.Auto on c200 cdi farkku vm2000 ja kilometrejä 280 tkm.
Juuri sama oire omassa koslassa. ens kerran sytty sunnuntaina ja eilen toisen kerran, ei syty heti käynnistäessä vaan reilun puolen tunnin ajon jälkeen. Taisin jarruttaa molemmilla kerroilla kun se valo sytty. Ei vaikutusta moottorin tehoon tai luiston estoon, yleensäkään mihinkään vain BAS/ESP valo palaa.(ei abs). Valo sammuu kun auton sammuttaa ja käynnistää.
Itse epäilen jarruvalon kytkintä polkimella että ois viallinen?? Tietäjät kertokaa!
Torstaina käyn huollossa pitänee luetuttaa vikamuisti .
Itse epäilen jarruvalon kytkintä polkimella että ois viallinen?? Tietäjät kertokaa!
Torstaina käyn huollossa pitänee luetuttaa vikamuisti .
MB 220 CDI W202
Jarruvalokatkaisija...? On yleinen vika väyrysissä.
Tossa stooria omasta ongelmasta: http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
Tossa stooria omasta ongelmasta: http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
Olen 99% varma, että vika on jarruvalon kytkimessä. Korjaaminen on helppo homma, työasento kylläkin on vähän kelju. Kytkin maksoi ainakin SLK:hon kokonaista $12. Eli ei vie konkurssiin.sa_mmy kirjoitti:Sama valo tulee päälle aina välillä.
Hieman harmillinen sivutauti siinä on se että vakionopeudensäädin ei toimi kun valo palaa...
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Olen 99% varma, että vika on jarruvalon kytkimessä. Korjaaminen on helppo homma, työasento kylläkin on vähän kelju. Kytkin maksoi ainakin SLK:hon kokonaista $12. Eli ei vie konkurssiin.[/quote]
Lisätään prosenttia, 99.9%:sti vika jarruvalon kytkimessä. Omassa W202 vm 98 teki saman tempun ja jarruvalokytkimen vaihdolla homma korjaantui.
Lisätään prosenttia, 99.9%:sti vika jarruvalon kytkimessä. Omassa W202 vm 98 teki saman tempun ja jarruvalokytkimen vaihdolla homma korjaantui.
No niin sama vika KOS:silla...

(tai siis vaimolla ja ite reissussa..)
BAS valo palaa mittarissa.
Missä tuo katkaisija sijaitsee ja näyttääkö vikakoodia testerillä..??
Jos niin mitä?
Paljonko maksaa viis loviseen tomaattiin k.o. osa (noin)?
~KOS~

(tai siis vaimolla ja ite reissussa..)
BAS valo palaa mittarissa.
Missä tuo katkaisija sijaitsee ja näyttääkö vikakoodia testerillä..??
Jos niin mitä?
Paljonko maksaa viis loviseen tomaattiin k.o. osa (noin)?
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Sijaitsee jarrupolkimen kiinnitysosassa. Kytkimessä on sekä NO (normally open) että NC (normally closed) lähdöt, eli kyseessä on vaihtokytkin. Testerillä näkee molempien piirien (NO ja NC) tilat. Kai joku Vikakoodikin tallentuu (ainakin ABS:ssä) jos molemmissa piireissä (NO ja NC) samat tilat.KOS kirjoitti: BAS valo palaa mittarissa.
Missä tuo katkaisija sijaitsee ja näyttääkö vikakoodia testerillä..??
Jos niin mitä?
The Benz Binissä maksaa $12.78. Eli tuskin jossain KL:ssä ainakaan paljon enempää maksaa. Osan kuva löytyy täältä.KOS kirjoitti:...Paljonko maksaa viis loviseen tomaattiin k.o. osa (noin)?
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Sitten kun kilometrejä kertyy vähän lisää niin yksi mahdollinen vika joka myös sytyttää nämä kyseiset valot ja lopettaa luiston valvonnan toiminnan mm. on jarrun sähköinen painepumppu joka on siinä ABS:n jakotukissa kiinni, uusi maksaa noin 1600 - 1700 € alkuperäinen veholla, tosin siittä on todennäköisesti vain hiilet loppu. Ja ne kätevä kaveri vaihtaa vaikka ite. että sillee omasta kokemuksesta opittuna.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ti 09.03.2004 23:40
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Tämä meni meitin vm. 2002 Väyrysestä n. 200 000 km:n kohdalla. Se siitä Mersun nykylaadusta.räätäli kirjoitti:Sitten kun kilometrejä kertyy vähän lisää niin yksi mahdollinen vika joka myös sytyttää nämä kyseiset valot ja lopettaa luiston valvonnan toiminnan mm. on jarrun sähköinen painepumppu joka on siinä ABS:n jakotukissa kiinni, uusi maksaa noin 1600 - 1700 € alkuperäinen veholla, tosin siittä on todennäköisesti vain hiilet loppu. Ja ne kätevä kaveri vaihtaa vaikka ite. että sillee omasta kokemuksesta opittuna.
Hmm... Tarkoititko tuolla että vikaantuminen vasta 200Mm:n kohdalla on osoitus kestävyydestä. Vai tarkoititko, että auto on huono kun 200Mm:n kohdalla ilmenee korjattavaa?Kilgore Trout kirjoitti:Tämä meni meitin vm. 2002 Väyrysestä n. 200 000 km:n kohdalla. Se siitä Mersun nykylaadusta.
Keljuahan se aina on kun kojelautaan syttyy varoitusvalo. Mutta en nyt välttämättä pitäisi painepumpun reistaamista 200 000 km:n kohdalla osoituksena auton huonoudesta. Etenkin jos vika on - kuten todettua - ainoastaan hiilissä.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
BAS/ESP valo palaa
MB 290 TD:n (-98) BAS/ESP valo syttyi palamaan ja palaa koko ajan. Auton käyttäytymisessä en huomaa mitään muutosta. Forumista löytyy massiivisesti tekstiä aiheesa ja 99 % varmuudella vika on siinä jarrupolkimen yhteydessä olevassa anturissa - mutta kun ei ollut (vaihdettiin). Testerin tulosten pohjalta ehdotettiin vaihdettavaksi joku elektroniikkamoduuli apukuskin puolella konehuoneessa olevaan boxiin (n. 400 €).
Eli voisiko joku asiaan perehtynyt yhtävällisesti listata mahdolliset asiaan vaikuttavat komponentit/toimenpiteet miten asiaa lähtisi purkamaan. Mielelläni lähtisin halvemmasta osasta kohti tuota boxia - ja ilmeisesti mikäli sekään ei auta löytyy vielä kalliimpia kilkkareita.
Vai antaako valon palaa ja vetää musta teippi päälle......
Eli voisiko joku asiaan perehtynyt yhtävällisesti listata mahdolliset asiaan vaikuttavat komponentit/toimenpiteet miten asiaa lähtisi purkamaan. Mielelläni lähtisin halvemmasta osasta kohti tuota boxia - ja ilmeisesti mikäli sekään ei auta löytyy vielä kalliimpia kilkkareita.
Vai antaako valon palaa ja vetää musta teippi päälle......
Jos tarkoitat W203.n ESP-valoa, joka tulee päälle silloin tällöin, niin veikkaan että kysessä on taas sivuttaiskiihtyvyysanturi. (EUR 131:-)[/quotehanta kirjoitti:sa_mmy kirjoitti:Sama valo tulee päälle aina välillä.
Hieman harmillinen sivutauti siinä on se että vakionopeudensäädin ei toimi kun valo palaa...
Kertokaapa onko sprintterissäkin tämä sama anturi? vai oisko jätetty pois jostain syystä? autossa on ESP
Sprintterillä matka taittuu.....
Sprinter+sprintsift vm04
Sprinter+sprintsift vm04
Pakkohan Sprintterissäkin on olla sivuttaiskiihtyvyysanturi jotta ESP toimisi. Anturihan haistelee auton lähtöä sivuluisuun. Missä se sitten sijaitsee, sitä en tiedä mutta näiden antureiden rikkoutuminen on tyypillistä vuoden -01 mallin W203 mersuissa, uudempiin on tietääkseni vaihdettu parempi anturi. Ehkä myös uudemmissa Sprinttereissä on parempi sivuttaiskiihtyvyysanturi.
ESP:n syttyminenhän voi tietysti johtua myös jostain muusta, esim jarruista, ohjauskulman anturista tai pyörien pyörimisnopeusanturista.
ESP:n syttyminenhän voi tietysti johtua myös jostain muusta, esim jarruista, ohjauskulman anturista tai pyörien pyörimisnopeusanturista.
W203CDI
Kyllä sen jarruvalo kytkimen voi korjatakin juhannus aattona muutaman bissen voimalla. Tina kolvi kajarin johdon säikeitä. katkenneen lipsin tilalle tinaa ja vähä säikeitä ja avot mul toiminu jo 8000km ja ei maksanu kun aamuksi rapulan 

Sprinter 318 Cdi 08 powered by voimaacom, w169 Cdi 2005 powered by voimaacom, Hymermobile 207 1983 vakio :D
Exät:W210 300-98 Turbodiesel by Lorinser/Voimaacom:
W124 300D
Monia ns. autoja
W123 300 turbodiesel.Paras oli!!
Exät:W210 300-98 Turbodiesel by Lorinser/Voimaacom:
W124 300D
Monia ns. autoja
W123 300 turbodiesel.Paras oli!!
Noni nyt rupes isäukon w210 (02) 200cdi palamaan noi kaikki valot.
Välillä oli hetki kun esp "toimi" näiden palamisen kanssa, eli kolmio sytty tauluun ja tuli vain abs ja bas valo palamaan mutta kun lähti liikkeelle syttyi tämäkin varoitus uudestaan hetken päästä.
Ja nyt kaikki valot syttyy järjestyksessä käynnistyksen yhteydessä. Eikä esp saa toimimaan (kolmiota palamaan) vaan 2 valoa vasemmassa reunassa ja näytössä vikaviestit. Voisiko kyseessä olla tämä jarruvalokatkaisin? Jarruvalot toimivat kyllä normaalisti?
Välillä oli hetki kun esp "toimi" näiden palamisen kanssa, eli kolmio sytty tauluun ja tuli vain abs ja bas valo palamaan mutta kun lähti liikkeelle syttyi tämäkin varoitus uudestaan hetken päästä.
Ja nyt kaikki valot syttyy järjestyksessä käynnistyksen yhteydessä. Eikä esp saa toimimaan (kolmiota palamaan) vaan 2 valoa vasemmassa reunassa ja näytössä vikaviestit. Voisiko kyseessä olla tämä jarruvalokatkaisin? Jarruvalot toimivat kyllä normaalisti?