Milläs tehdään mersusta parempi ajettava?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

kasipallo kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Vannoutuneet takatuuppari-volvomiehetkin ostavat parempien ajo-ominaisuuksien toivossa 960-malleja ja muita retkuperällisiä ja sitten vaihtelevat 2x kalliimpia puslia peräpäähän ettei auto kulkisi kuin ajokoira - mutta näistähän ei volvolandiassa ääneen puhuta :lol:

Helpompi olisi sielläkin palata kunnon 240 traktoriin :roll:
Tästä taidettiin puhelimessa jo puhuakkin :P

En ole kertaakaan nähnyt parivuotisen volvolandian foorumin seuraamisen aikana nähnyt puhetta 960:sen multilinkin ongelmista, muutekuin nivomateista, eikä tuossa omassakaan ole ollut ongelmia takapäässä vaikka se alustaratkaisu näyttääkin juoppohullun märältä unelta :D

Joka tapauksessa Volvo menee vaihtoon kun ei göteborista tule enään takavetoisia ja 960/S90 mallia ei dieselinä saa :cry: Nyt tarvii vaan päättää että kumpi, mersu vai bemari
Jokos se on sopeva mersu löytynyt :lol:
Avatar
Jori Ravantti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
Paikkakunta: Asikkala
Viesti:

ajettavuus

Viesti Kirjoittaja Jori Ravantti »

Kaverilla vuosimallin 1965 Mersun bussi. Se tarjoaa varsin letkeän kyydin nimismiehenkiharaisilla hiekkateillä. Lehtijouset edessä ja takana.

Eikös monessa tavara-autossa ole edelleenkin jäykkä taka-akseli ja ajettavuus on ihan mukiinmenevä?
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Ei hyvänen aika, ei mitään jäykkiä taka-akseleita Mersuun! IRS:llä Mersu kuin Mersu on varsin hyvä auto ajaa. Kunhan simpukat sun muut vain ovat kunnossa. Mutta ei jäykkäakselinenkaan auto hyvä ole, jos paikat eivät ole kunnossa.

Jos Mersussa tuntuu olevan hienosäätämistä sillä kohtaa kun paikat ovat teknisesti kunnossa, voi itse kukin vaihtaa jäykempää tai pehmoisempaa osaa alustaan ja säädellä aurauksia mielen mukaan niin, että auto tykkää joko mieluummin kääntyä tai kulkea suoraan.

Kauhulla kuvittelen CLK:ta, johon on väkästetty Mustang-tyyppinen jäykkä taka-akseli "ajo-ominaisuuksien parantamiseksi". Heti kun toinen pyörä löytää tiestä kuopan, takapää aloittaa loputtoman lambadan, jollaista ei ole laatuautoissa totuttu näkemään enää pariinkymmeneen vuoteen. :shock:
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Vastaa Viestiin