w124 200d ei sammu!!!!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ismon
Sisäänajossa
Sisäänajossa

w124 200d ei sammu!!!!!

Viesti Kirjoittaja ismon »

Ongelmanani on w124 200d automaatti, auto ei sammu kun virrat sammuttaa. Avaimet on kädessä ja auto vain käy. Mikä vikana?? Muistelisin että disel autoissa on ns "sammutin" joka sammuttaa auton kun virran katkaisee, onko näin?

Jos tämä on vikana niin voiko tämän korjata helposti itse vai vaatiiko huoltoa? jos itse korjaa niin mikä on osan nimi ja mistähän sen löytää? entäs jos vie huoltoo niin tuleeko kalliiksi?

Kiitosta vaan kaikille experteille
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

yleisin vika sammumattomuuteen mersussa on irronnut alipaine letku ajovalosta. tarkistappa ne. sitten tarkista syöttöpumpun päälle menevä alipaineletku. ja tietenkin kaikki muutkin alipaine letkujen liitokset
ismon
Sisäänajossa
Sisäänajossa

niin....

tyhmä kysymys, mutta mistä ihmeestä ne "letkut" löytyy sieltä lampuista??
ja mistäs muualta niitä letkuja tarkastetaan. Olen siis peukalo keskellä kämmentä mutta haluan kuitenkin itse yrittää jos vika ei ole ylitse pääsemätön
JukkaH
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja JukkaH »

Vika on yleensä juuri tuo yllä kuvattu..

Letkut valoille pitäisi näkyä kun avaat konepellin ja sieltä valojen takaa katselet.
W124 300D autom. -86
Dieselmies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Kalvosammutin

Viesti Kirjoittaja Dieselmies »

Joo ittelläni tuli sama vika viime kesänä mb 300 d -90 sammui hitaasti niinsanotusti "römpsöttäen", no tiesin heti vian kun olin aikaisemmin lukenut mersufoorumia :D että eikun kalvosammutin vaihtoon, helppo homma muuten mutta vähän ahdas paikka työskennellä on siinä pumpun päällä muistaakseni kahdella 10 mm kannalla olevalla pultilla kiinni.Pois ottaessa oli vähän vaikeuksia ennenkuin pirautin huoltomiehelle, kun mötikkä ei meinannut nousta suosiolla reiästä pois, kalvosammutinta pitää kääntää jompaan kumpaan suuntaan ennekuin nostaa sen pois, siinä on sellainen väkänen mikä tulee sellaisen koukun taka, niin ettei kannate väkisin yrittää sillä se irtoaa kyllä itestään kun vähän pyöräyttää sitä.Kalvosammutin maksoi muistaakseni 41 € ei paha hinta, minun pirssillä oli ajettu siihen mennessä 422000 km kun vaihdoin sen.Epäilisin että siitä löytyy vika jos ei sitten ole jokin alipaineletku irti, itelläni kaikki liitokset olivat kuitenkin kunnossa.
Viimeksi muokannut Dieselmies, Ma 26.09.2005 20:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W 124 300 D -90
W 212 350 CDI -09
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Viesti Kirjoittaja AM »

Muutaman kerran on tullut vastaan mersu joka ei suostu sammumaan,oma auto myöskin....Aina vika on ollut kirkkaassa paksuhkossa letkussa mikä menee ilmanottoputken päältä.Kirkkaassa putkessa on kumisuojus joka estää ettei hinkkaannu puhki ilmanottoputkea vasten.Useinmiten tuo kumisuojus on vaan luistanut paikaltaan.
ismon
Sisäänajossa
Sisäänajossa

ajattelin huomenna hakea ton kalvon, kunhan varaosa liikkeet aukeaa.

Onnistuuko tämä vaihtaminen "kädettömältä" ja minkä ihmeen näköinen on se osa joka aukaistaan ( :lol: ) mihinkä se kalvo laitetaan??
Dieselmies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Sammutin

Viesti Kirjoittaja Dieselmies »

Niin ei siihen tarvitse vaihtaa kalvoa erikseen, vaan se on sellainen mötikkä pyöreä 30 mm halkaisijaltaan ja 30 mm korkea ( vähän niinkuin lukkosula pullo, mutta matalampi :roll: ) johon tulee alipaineletku sivuun kiinni, näet kyllä millainen se on kun käyt ostamassa uuden, ja löydät varmaankin paikan sille siinä pumpun päällä, on kylläkin vähän ahdas paikka vaihtaa vaatii näppärät sormet ja hermoja :lol:
W 124 300 D -90
W 212 350 CDI -09
ismon
Sisäänajossa
Sisäänajossa

yksi tyhmä kysymys vielä...

tarviiko tehdä jotin muuta kun ottaa osa irti ja laittaa uusi osa paikalle??

olen joskus kuullut jotian "ilmaamisesta" mitähän tämä tarkoittaa ja koskeeko tätä kyseistä toimenpidettä?

Eli olenko ymmärtänyt nyt oikein. Uusi osa kaupasta, vanha irti ( näppärät sormet peliin ja pitkää pinnaa... hmmm jotenkin tuttua), sitten uusi osa paikalle ja letkut yms. samoille paikoille joista olen ne kenties irroittanut. sitten käynnistelemään ja sammuttelemaan. se olsi sit siinä

Mikä sen kyseisen osan oikea nimi on??

Kiittäen vaan kaikista vinkeistä ja tiedoista, joka päivä näköjään oppii jotain uutta.
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja jarski »

Sammutinkalvo on nimeltään se osa. Eipä sen vaihdossa ole muuta ihmeellistä, kuin saa sen sammutinkalvon tapin oikeaan loveen syöttöpumpussa. Ilmata ei tarvitse mitään tuon osan vaihdon jälkeen. Vanha osa voi olla peltinen ja uusi muovia, ei kannata ihmetellä sitä. Joskus tarvitsee jatkaa hieman sitä alipaineletkua, peltisessä sammuttimessa kun on liitin siinä sivulla ja muovisessa päällä. Saattaapi olla torx-ruuveilla kiinnikin ko. osa.
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Soininen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Soininen »

ismon kirjoitti:yksi tyhmä kysymys vielä...

tarviiko tehdä jotin muuta kun ottaa osa irti ja laittaa uusi osa paikalle?
olen joskus kuullut jotian "ilmaamisesta" mitähän tämä tarkoittaa ja koskeeko tätä kyseistä toimenpidettä?
Eli olenko ymmärtänyt nyt oikein. Uusi osa kaupasta, vanha irti ( näppärät sormet peliin ja pitkää pinnaa... hmmm jotenkin tuttua), sitten uusi osa paikalle ja letkut yms. samoille paikoille joista olen ne kenties irroittanut. sitten käynnistelemään ja sammuttelemaan. se olsi sit siinä
Mikä sen kyseisen osan oikea nimi on??

Kiittäen vaan kaikista vinkeistä ja tiedoista, joka päivä näköjään oppii jotain uutta.
Ei ilmaamisia, uusi osa paikalleen ja se on siinnä.(Katso Dieselmiehen logoa, Siinnä olisi ilmausta)
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.

Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
ismon
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Kiitos kaikille neuvoista. Osa on vaihdettu ja kone sammuu taas. Oli todella helppo homma. Minä joka en osaa autoja korjailla sain kyseisen osan vaihdettua alle 30min :D

Kyllä kysyminen kannattaa. Taas tuli todettua se että se ei ole tyhmä joka kysyy vaan se joka jättää kysymättä.

Hyvää syksyn jatkoa kaikille !

Tapaamme vielä kysymysten parissa
Jake87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Jake87 »

tähänliittyen sellanen tietämättömän kysymys että kuuluuko tuonne tilaan päästä moottoriöljyä? siis sinne missä se sammuttimenkalvo on...
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Syöttöpumpun sisällä on moottoriöljyä.
Vastaa Viestiin