MIkä ravistaa W123 kytkimessä
MIkä ravistaa W123 kytkimessä
W123 -83 240D ja 4-vaihteinen manuaalilaatikko.
Kun kytkintä nostaa pohjasta vähäsen niin alkaa hirveä ravistaminen (koko auto heiluu). Tätä ravistamista tapahtuu n. 1cm pohjasta nostamisen jälkeen, mutta kun poljinta nostaa lisää niin ravistus loppuu ja kytkin toimii normaalisti.
Laatikko on tarkoitus ottaa lähipäivinä pois, mutta osaisiko joku sanoa kuvauksen perusteella mistä ravistaminen johtuu?
Kun kytkintä nostaa pohjasta vähäsen niin alkaa hirveä ravistaminen (koko auto heiluu). Tätä ravistamista tapahtuu n. 1cm pohjasta nostamisen jälkeen, mutta kun poljinta nostaa lisää niin ravistus loppuu ja kytkin toimii normaalisti.
Laatikko on tarkoitus ottaa lähipäivinä pois, mutta osaisiko joku sanoa kuvauksen perusteella mistä ravistaminen johtuu?
Liittyykö mitenkään auton ajamattomuuteen?
Mulla vastaavassa autossa ravistaa kytkin jonkun verran aina, kun auto on muutaman päivän seissyt. Vaam katso: parinkymmenen kilsan maantielenkki,jonka aikana paikat kuivuvat ja lämpiävät, ja ravistus on tiessään?
Mulla vastaavassa autossa ravistaa kytkin jonkun verran aina, kun auto on muutaman päivän seissyt. Vaam katso: parinkymmenen kilsan maantielenkki,jonka aikana paikat kuivuvat ja lämpiävät, ja ravistus on tiessään?

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Kyllä liittyy. Oli seissyt muutaman kuukauden ennen kun alettiin laittamaan. Tein 60km lenkin maantiellä pari kuukautta sitten ja siinä ajassa ravistus ei kylläkään kadonnut.Aku P kirjoitti:Liittyykö mitenkään auton ajamattomuuteen?
Nyt se on seisonut sen pari kuukautta kun apurunko oli irti ja piti alta hitsata. Kerkesin jo irroittaa kytkimen työsylinterin, startin ja mittarinvaijerin. Laatikkoa en kuitenkaan vielä pudottanut pois.
Pitää varmaan kurkata sinne kun jo noin pitkälle kerkesin tehdä. Jos sieltä vaikka paljastuisi silminnähtävä vika.
Minulla ravistaa kanssa tuossa omassa w123:ssa, mutta ei aina eli se ravistaa ja ei ravista. Helpoitenhan tuon vian löytäisi kun kattoisi kytkimen puolelle et onko siellä kaikki kondiksessa levyt yms.
Kesäauto: Mercedes Benz w123 300DA -77
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97
Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
Jos meinaat ottaa laatikon pois, ei kai haittaa seuraava kokeiku . Olen joskus saanut 123:n kytkimen toimimaan vaan luistattamalla raakasti niin kauan että haisee. Sama on tepsinyt täryytykseen kuin siihen että irroittaa niinkuin jälkijunassa eli on odotettava sekunti kaksi ennenkuin voi tarjota seuraavaa pykälää. Ilmeisesti tällöin on levyssä rasvaa.
- j.s.lehti.
- Mersumies
Kytkin ravistaa.
Kytkimet alkoivat ravistaa senjälkeen kun siitä levystä jätettin ASPESTI pois .Mutta minulle neuvottin että paina käsijarru piukkaan ja kolmosvaihde päälle ja anna liirata niinkauan että vähän haiskahtaa niin auttaa kummasti. Ainakin minulla on auttanut.
-
- Mersumies
mistähän mahtaa johtua, kun kytkin ravistaa lämpimällä koneella ja kun lähtee 1 vaihteella liikkeelle, jos lähtee 2 vaihteella niin ei ravista?
ja aina tuota ravistusta/tärinää ei tule vaikka lähtee 1 vaihteella ja lämpimällä koneella, kylmänä toimii moitteettomasti!
ainiin meinas unohtua auto on tosin w201 koppanen

ja aina tuota ravistusta/tärinää ei tule vaikka lähtee 1 vaihteella ja lämpimällä koneella, kylmänä toimii moitteettomasti!

Mulla tekee muuten tismalleen samanlaillateinitähti kirjoitti:mistähän mahtaa johtua, kun kytkin ravistaa lämpimällä koneella ja kun lähtee 1 vaihteella liikkeelle, jos lähtee 2 vaihteella niin ei ravista?![]()

Kesäauto: Mercedes Benz w123 300DA -77
-
- Mersumies
onko kellään tietoa auttaisiko tuohon uudet kytkinlevyt?^Club kirjoitti:Mulla tekee muuten tismalleen samanlaillateinitähti kirjoitti:mistähän mahtaa johtua, kun kytkin ravistaa lämpimällä koneella ja kun lähtee 1 vaihteella liikkeelle, jos lähtee 2 vaihteella niin ei ravista?![]()

onko kellään tietoa paljonko tuommoinen kytkinremontti voisi maksaa, siis hinta arviota?

Tässä juttua 124: vatkaamisesta, lienee kokolailla sama asia:teinitähti kirjoitti:onko kellään tietoa auttaisiko tuohon uudet kytkinlevyt?^Club kirjoitti:Mulla tekee muuten tismalleen samanlaillateinitähti kirjoitti:mistähän mahtaa johtua, kun kytkin ravistaa lämpimällä koneella ja kun lähtee 1 vaihteella liikkeelle, jos lähtee 2 vaihteella niin ei ravista?![]()
ainiin meinas unohtua auto on tosin w201 koppanen![]()
onko kellään tietoa paljonko tuommoinen kytkinremontti voisi maksaa, siis hinta arviota?
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=75
-
- Mersumies
Laatikko otettiin pois ja kaikki näytti olevan kunnossa. Kaveri oli apuna kun ei itselle ole niin tuttu aihe tuo kytkin. Mitään vikaa ei löytynyt ja laitettiin kasaan. Työsylinteriä paikalleen laittaessa huomasin että ylempi pultti pyörii tyhjää. Alemmalla pultilla kuitenkin kestää tukevasti kiinni. Äsken kampesin myllyn tulille ja kytkin ei irroita ollenkaan^Club kirjoitti:Minulla ravistaa kanssa tuossa omassa w123:ssa, mutta ei aina eli se ravistaa ja ei ravista. Helpoitenhan tuon vian löytäisi kun kattoisi kytkimen puolelle et onko siellä kaikki kondiksessa levyt yms.