MIkä ravistaa W123 kytkimessä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
akana
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 06.09.2005 21:11

MIkä ravistaa W123 kytkimessä

Viesti Kirjoittaja akana »

W123 -83 240D ja 4-vaihteinen manuaalilaatikko.

Kun kytkintä nostaa pohjasta vähäsen niin alkaa hirveä ravistaminen (koko auto heiluu). Tätä ravistamista tapahtuu n. 1cm pohjasta nostamisen jälkeen, mutta kun poljinta nostaa lisää niin ravistus loppuu ja kytkin toimii normaalisti.

Laatikko on tarkoitus ottaa lähipäivinä pois, mutta osaisiko joku sanoa kuvauksen perusteella mistä ravistaminen johtuu?
Avatar
JarnoH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 07.04.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja JarnoH »

mulla oli omassa 124 250d sama homma!! ravisti oikein kunnolla!! sen takia vaihdoin eilen kytkinlevyn;paineasetelman;painelaakerin ja silmälaakerin ja ravistaminen kyllä loppui siihen!! :D
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Mulla oli samaa ongelmaa aikoinaan ja kytkilevystä oli sellanen jousipelli poikki kitkapintojen välistä vaikka koko kytkinpaketti oli vaihettu muutama vuosi ennemmin.Vaihettiin käytetty orginaali kytkinlevy ja hyvin on pelannut 4-5 vuotta. :wink:
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

kytkin levy tai asetelma kiero :x
ML W164
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Liittyykö mitenkään auton ajamattomuuteen?
Mulla vastaavassa autossa ravistaa kytkin jonkun verran aina, kun auto on muutaman päivän seissyt. Vaam katso: parinkymmenen kilsan maantielenkki,jonka aikana paikat kuivuvat ja lämpiävät, ja ravistus on tiessään? :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
akana
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 06.09.2005 21:11

Viesti Kirjoittaja akana »

Aku P kirjoitti:Liittyykö mitenkään auton ajamattomuuteen?
Mulla vastaavassa autossa ravistaa kytkin jonkun verran aina, kun auto on muutaman päivän seissyt. Vaam katso: parinkymmenen kilsan maantielenkki,jonka aikana paikat kuivuvat ja lämpiävät, ja ravistus on tiessään? :?
Kyllä liittyy. Oli seissyt muutaman kuukauden ennen kun alettiin laittamaan. Tein 60km lenkin maantiellä pari kuukautta sitten ja siinä ajassa ravistus ei kylläkään kadonnut.

Nyt se on seisonut sen pari kuukautta kun apurunko oli irti ja piti alta hitsata. Kerkesin jo irroittaa kytkimen työsylinterin, startin ja mittarinvaijerin. Laatikkoa en kuitenkaan vielä pudottanut pois.

Pitää varmaan kurkata sinne kun jo noin pitkälle kerkesin tehdä. Jos sieltä vaikka paljastuisi silminnähtävä vika.
Avatar
^Club
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 289
Liittynyt: To 20.01.2005 22:46
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja ^Club »

Minulla ravistaa kanssa tuossa omassa w123:ssa, mutta ei aina eli se ravistaa ja ei ravista. Helpoitenhan tuon vian löytäisi kun kattoisi kytkimen puolelle et onko siellä kaikki kondiksessa levyt yms.
Kesäauto: Mercedes Benz w123 300DA -77
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97

Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
Avatar
peehoo7
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Su 10.04.2005 23:30
Paikkakunta: Kempeleestä

Viesti Kirjoittaja peehoo7 »

Jos meinaat ottaa laatikon pois, ei kai haittaa seuraava kokeiku . Olen joskus saanut 123:n kytkimen toimimaan vaan luistattamalla raakasti niin kauan että haisee. Sama on tepsinyt täryytykseen kuin siihen että irroittaa niinkuin jälkijunassa eli on odotettava sekunti kaksi ennenkuin voi tarjota seuraavaa pykälää. Ilmeisesti tällöin on levyssä rasvaa.
Avatar
j.s.lehti.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 915
Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
Paikkakunta: salo

Kytkin ravistaa.

Viesti Kirjoittaja j.s.lehti. »

Kytkimet alkoivat ravistaa senjälkeen kun siitä levystä jätettin ASPESTI pois .Mutta minulle neuvottin että paina käsijarru piukkaan ja kolmosvaihde päälle ja anna liirata niinkauan että vähän haiskahtaa niin auttaa kummasti. Ainakin minulla on auttanut.
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

mistähän mahtaa johtua, kun kytkin ravistaa lämpimällä koneella ja kun lähtee 1 vaihteella liikkeelle, jos lähtee 2 vaihteella niin ei ravista? :oops:
ja aina tuota ravistusta/tärinää ei tule vaikka lähtee 1 vaihteella ja lämpimällä koneella, kylmänä toimii moitteettomasti! :?
ainiin meinas unohtua auto on tosin w201 koppanen :wink:
Avatar
^Club
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 289
Liittynyt: To 20.01.2005 22:46
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja ^Club »

teinitähti kirjoitti:mistähän mahtaa johtua, kun kytkin ravistaa lämpimällä koneella ja kun lähtee 1 vaihteella liikkeelle, jos lähtee 2 vaihteella niin ei ravista? :oops:
ja aina tuota ravistusta/tärinää ei tule vaikka lähtee 1 vaihteella ja lämpimällä koneella, kylmänä toimii moitteettomasti! :?
ainiin meinas unohtua auto on tosin w201 koppanen :wink:
Mulla tekee muuten tismalleen samanlailla :!:
Kesäauto: Mercedes Benz w123 300DA -77
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97

Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

^Club kirjoitti:
teinitähti kirjoitti:mistähän mahtaa johtua, kun kytkin ravistaa lämpimällä koneella ja kun lähtee 1 vaihteella liikkeelle, jos lähtee 2 vaihteella niin ei ravista? :oops:
ja aina tuota ravistusta/tärinää ei tule vaikka lähtee 1 vaihteella ja lämpimällä koneella, kylmänä toimii moitteettomasti! :?
ainiin meinas unohtua auto on tosin w201 koppanen :wink:
Mulla tekee muuten tismalleen samanlailla :!:
onko kellään tietoa auttaisiko tuohon uudet kytkinlevyt? :oops:
onko kellään tietoa paljonko tuommoinen kytkinremontti voisi maksaa, siis hinta arviota? :?
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

teinitähti kirjoitti:
^Club kirjoitti:
teinitähti kirjoitti:mistähän mahtaa johtua, kun kytkin ravistaa lämpimällä koneella ja kun lähtee 1 vaihteella liikkeelle, jos lähtee 2 vaihteella niin ei ravista? :oops:
ja aina tuota ravistusta/tärinää ei tule vaikka lähtee 1 vaihteella ja lämpimällä koneella, kylmänä toimii moitteettomasti! :?
ainiin meinas unohtua auto on tosin w201 koppanen :wink:
Mulla tekee muuten tismalleen samanlailla :!:
onko kellään tietoa auttaisiko tuohon uudet kytkinlevyt? :oops:
onko kellään tietoa paljonko tuommoinen kytkinremontti voisi maksaa, siis hinta arviota? :?
Tässä juttua 124: vatkaamisesta, lienee kokolailla sama asia:

http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=75
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

katos sieltähän se löytyi 8) sitten vielä noita hintatietoja....kellään mitään aavistusta paljonko työn osuus olis tommosesta rempasta? :oops:
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

teinitähti kirjoitti:katos sieltähän se löytyi 8) sitten vielä noita hintatietoja....kellään mitään aavistusta paljonko työn osuus olis tommosesta rempasta? :oops:
Pajasta riippuen, sanoisin että alle 200 melko varmasti. Jos nyt jatellaan että tuo on 3h homma?

Esim. 3x 65e =201e. :lol:
akana
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 06.09.2005 21:11

Viesti Kirjoittaja akana »

^Club kirjoitti:Minulla ravistaa kanssa tuossa omassa w123:ssa, mutta ei aina eli se ravistaa ja ei ravista. Helpoitenhan tuon vian löytäisi kun kattoisi kytkimen puolelle et onko siellä kaikki kondiksessa levyt yms.
Laatikko otettiin pois ja kaikki näytti olevan kunnossa. Kaveri oli apuna kun ei itselle ole niin tuttu aihe tuo kytkin. Mitään vikaa ei löytynyt ja laitettiin kasaan. Työsylinteriä paikalleen laittaessa huomasin että ylempi pultti pyörii tyhjää. Alemmalla pultilla kuitenkin kestää tukevasti kiinni. Äsken kampesin myllyn tulille ja kytkin ei irroita ollenkaan :( Mitähän on tullut mokattua?
JariN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Pe 16.09.2005 22:21
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JariN »

Ei kai vaan kytkinlevy tullut väärinpäin :shock:
akana
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 06.09.2005 21:11

Viesti Kirjoittaja akana »

Herkesi toimimaan kun ilmasi. Ravistusta oli edelleen, mutta se todellakin väheni kun painoi seisontajarrun päälle ja kolmonen silmässä luistatti kytkintä.
Vastaa Viestiin