Lämmönsäätö paneeli
Lämmönsäätö paneeli
Eli autossa on automaatti ilmastoini ja autoon ei saa tuleen ku kuumaa tai sitte jää kylmää ilmaa. Mitattu Huoltokeskus R.Lintoselta että paneelissa ois vika ja ostettiin uus paneeli toimi varmaa n. kuukauden ja taas samat ongelmat. Ja jos vaihtaa paneelin vanhaan niin voi aina joskus toimia vähä aikaa. Autossa on jo kolmas paneeli menossa. Missä vois olla vika ku nuo vanhat paneelit toimii aina joskus?
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Tämä voi mennä i OT:ksi mutta pistänpä oma lusikkani soppaan:
On sellainen muistikuva että jollakin englannin kielisellä forumilla käskivät tarkistaa sen sähköisen vesikiertopumpun tai ainakin kokeeksi irroittaa siitä liitin. Sen pumpun sähköt on jotenkin hassusti kytketty niin että jos/kun se menee jumiin niin se vaikuttaa lämmön säätö paneliin, voi jopa rikkoa sen
.
Mitä mallia tämä vihje koski sitä en muísta mutta ...
On sellainen muistikuva että jollakin englannin kielisellä forumilla käskivät tarkistaa sen sähköisen vesikiertopumpun tai ainakin kokeeksi irroittaa siitä liitin. Sen pumpun sähköt on jotenkin hassusti kytketty niin että jos/kun se menee jumiin niin se vaikuttaa lämmön säätö paneliin, voi jopa rikkoa sen

Mitä mallia tämä vihje koski sitä en muísta mutta ...
Kyllähän se toki sotkee/ voi sotkea ilmastoinnin/lämmityslaitteen toimintaa, mutta ei koskaan ole tullut tälläistä häiriötä vastaan että sotkisi varsinaisesti paneelin toimintaa tai rikkoisi sen.livars kirjoitti:Tämä voi mennä i OT:ksi mutta pistänpä oma lusikkani soppaan:
On sellainen muistikuva että jollakin englannin kielisellä forumilla käskivät tarkistaa sen sähköisen vesikiertopumpun tai ainakin kokeeksi irroittaa siitä liitin. Sen pumpun sähköt on jotenkin hassusti kytketty niin että jos/kun se menee jumiin niin se vaikuttaa lämmön säätö paneliin, voi jopa rikkoa sen.
Mitä mallia tämä vihje koski sitä en muísta mutta ...
ahaa dealer tilannut osan, no ilmankos se ei toimikkaan

itse ajelen polkupyörällä :D
Sellainen muistikuva tusta on jäänyt että sen vesikierto pumpun syöttö + (tai -) on kytketty tuon panelin kautta ja kun pumppu on jumissa tulee oikosulkua vastaava tilanne. Jos tämä sitten rikko panelista jotain, koskettimen, juotoksen tai piirilevyltä menee jotain sitä en tiedä. Sähkökaaviosta voisi tarkistaa.
Vihje liittyy todennäkösesti W126 koska on jenkki foorumilta.
Vihje liittyy todennäkösesti W126 koska on jenkki foorumilta.
Jos näin on, niin vihje menee sivu suun, sillä 126:n ja 124:n lämppärin säätöhommelit ovat vallan erilaiset. 124:ssä elektroniikkaa on paneelissa säätönupikoiden takana, 126:ssa "aivoboxi" on repsikan jalkatilan verhouslevyn takana ja keskikonsolissa pelkät namiskat ja katkaisijat.livars kirjoitti: Vihje liittyy todennäkösesti W126 koska on jenkki foorumilta.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Kyseessä on '88 300E: ja teksti haettu täältä:
http://forums.mbnz.org/forums/forums/th ... 18&posts=8
Juttu lähtee siitä että on täys lämpö päällä ja jatkuu:
I checked it yesterday.. I have hot water on both sides of the monovalve, so it is definately open. But I was advised more than likely its the climate control panel unit. I was also told if the auxilery water pump is drawing more than 1.3 amps, it will blow the ccu. Fortunatley, I got the CCU out pretty easy. I am going to try and find a good deal on a rebuilt, reman, or use one. If anyone knows where I can get one,
please advise.
Käännös alleviivauksesta : Minulle kerrottiin että jos sähköinen vesipumppu ottaa enemmän kuin 1.3 amperia, kärväyttää se ohjausyksikön.
Onko ilmastoinille toista omaa ohjausyksikköä?
En tiedä jos on täyttä lööperiä mutta ison veden tuolta puolen ei taida montaa merkkiautoa ilman ilmastointia löytää. Tuossa ketjun loppussa kaveri kertoo vaihtaneensa kaikki sulakkeet uusiin ja sekin oli auttanut joten mene ja tiedä...
http://forums.mbnz.org/forums/forums/th ... 18&posts=8
Juttu lähtee siitä että on täys lämpö päällä ja jatkuu:
I checked it yesterday.. I have hot water on both sides of the monovalve, so it is definately open. But I was advised more than likely its the climate control panel unit. I was also told if the auxilery water pump is drawing more than 1.3 amps, it will blow the ccu. Fortunatley, I got the CCU out pretty easy. I am going to try and find a good deal on a rebuilt, reman, or use one. If anyone knows where I can get one,
please advise.
Käännös alleviivauksesta : Minulle kerrottiin että jos sähköinen vesipumppu ottaa enemmän kuin 1.3 amperia, kärväyttää se ohjausyksikön.
Onko ilmastoinille toista omaa ohjausyksikköä?
En tiedä jos on täyttä lööperiä mutta ison veden tuolta puolen ei taida montaa merkkiautoa ilman ilmastointia löytää. Tuossa ketjun loppussa kaveri kertoo vaihtaneensa kaikki sulakkeet uusiin ja sekin oli auttanut joten mene ja tiedä...
MB 300E-88:ssa pitäisi olla tälläinen kytkentä, jos oli 124:n, www.onpatilanne.com/docs/ Menisköhän se kiertovesipumppu vaihtoon?
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Mulla poltti nro7 sulakeen ja ei tullut kuin lämmintä sisään... teki mitä vaan.
Vaihdoin sulakkeen ja "sähkö"vesipumpun... toiminut moitteitta sen jälkeen.
Onhan nuo "pässin kivekset" varmasti kunnossa???
Jos ovat likaiset tai kovin kuluneet niin takertelevat ääripäähän kiinni...
Mutta se ei selitä kyllä panelin sekoamista....
Vaihda kiertovesipumppu ja kato sulakkeet että eivät ole hapettuneet.
Vaihdoin sulakkeen ja "sähkö"vesipumpun... toiminut moitteitta sen jälkeen.
Onhan nuo "pässin kivekset" varmasti kunnossa???
Jos ovat likaiset tai kovin kuluneet niin takertelevat ääripäähän kiinni...
Mutta se ei selitä kyllä panelin sekoamista....
Vaihda kiertovesipumppu ja kato sulakkeet että eivät ole hapettuneet.
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
lämmönsäätö
vesipumpulta oli johto poikki joten se ei ainakaan ole ottanut liikaa virtaa ja sulake nro7 oli kunnossa.
Mittasin vesipumpun se ei ota virtaa yhtään jotenka se on varmaan sökö
"pässinkivekseltä" otin johdon irti niin jo rupes puhallin pysymään päällä, nyt vaan pallohana lämmityslaitteen letkuun niin jo lämmönsäätö toimii.
Vai löytyykö vikaan jotain muuta keinoa
Mittasin vesipumpun se ei ota virtaa yhtään jotenka se on varmaan sökö
"pässinkivekseltä" otin johdon irti niin jo rupes puhallin pysymään päällä, nyt vaan pallohana lämmityslaitteen letkuun niin jo lämmönsäätö toimii.

Vai löytyykö vikaan jotain muuta keinoa
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Eijei!Kaapo kirjoitti:Jos näin on, niin vihje menee sivu suun, sillä 126:n ja 124:n lämppärin säätöhommelit ovat vallan erilaiset. 124:ssä elektroniikkaa on paneelissa säätönupikoiden takana, 126:ssa "aivoboxi" on repsikan jalkatilan verhouslevyn takana ja keskikonsolissa pelkät namiskat ja katkaisijat.livars kirjoitti: Vihje liittyy todennäkösesti W126 koska on jenkki foorumilta.

Otappa etusisävalo kokonaan pois ja sieltä pitäs löytyä semmonen pikkurillin kokonen muoviosa tullee sähköt ja lähtee alipaineletku,se on sisälämmön haistelija.Mulla rupes omassa ei ilmastoidussa 124:ssa lämmönsäätö toimimaan.Mika.T kirjoitti:Eijei!Kaapo kirjoitti:Jos näin on, niin vihje menee sivu suun, sillä 126:n ja 124:n lämppärin säätöhommelit ovat vallan erilaiset. 124:ssä elektroniikkaa on paneelissa säätönupikoiden takana, 126:ssa "aivoboxi" on repsikan jalkatilan verhouslevyn takana ja keskikonsolissa pelkät namiskat ja katkaisijat.livars kirjoitti: Vihje liittyy todennäkösesti W126 koska on jenkki foorumilta.Ainakin omassa ilmastoidussa 124sessa on "aivoboxi" hanskalokeron takana. keskikonsolissa vain säätö nappulat.
Käsittääkseni tuota lämmön säätöpanelia löytyy kolmea mallia.
1) Ei ilmastointia, manuaalisäädöt.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=454561
2) Ilmastointia, manuaalisäädöt ehkä yleisin täällä päin.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=461125
3) Ilmastointia, automaattisäädöt painonapein.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=453694
1) Ei ilmastointia, manuaalisäädöt.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=454561
2) Ilmastointia, manuaalisäädöt ehkä yleisin täällä päin.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=461125
3) Ilmastointia, automaattisäädöt painonapein.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=453694
Isokangas kirjoitti:
"pässinkivekseltä" otin johdon irti niin jo rupes puhallin pysymään päällä, nyt vaan pallohana lämmityslaitteen letkuun niin jo lämmönsäätö toimii.
Tarkoitit varmaan, että lämmöt rupes pysymään päällä. Puhaltimella ei ole mitään tekemistä lämmönsäätöpaneelin kanssa.
Vika on lämmönsäätöpaneelissa tai lämmönsäätöpaneelin johtoliittimessä.
Puhallin vika voi olla itse puhaltimessa, jos kerran pysähtyy välillä.
"pässinkivekseltä" otin johdon irti niin jo rupes puhallin pysymään päällä, nyt vaan pallohana lämmityslaitteen letkuun niin jo lämmönsäätö toimii.
Tarkoitit varmaan, että lämmöt rupes pysymään päällä. Puhaltimella ei ole mitään tekemistä lämmönsäätöpaneelin kanssa.
Vika on lämmönsäätöpaneelissa tai lämmönsäätöpaneelin johtoliittimessä.
Puhallin vika voi olla itse puhaltimessa, jos kerran pysähtyy välillä.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Jos puhallin pätkii, voi vika olla myös virtalukon pohjassa. Kun seuraavan kerran flekti stoppaa kesken kaiken, voi koettaa varovasti vemputtaa / kääntää avainta virtalukossa, ei kuitenkaan sammutus / starttikynnysten yli. Jos puhallin alkaa pauhata, vikaa voi hakea myös sieltä.mjo33400 kirjoitti: Puhallin vika voi olla itse puhaltimessa, jos kerran pysähtyy välillä.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: Lämmönsäätö paneeli
Millainen tämä lämmönsäätö paneeli on onko kuvaa kellään. Malliin 180C W202 VM. 1994