w124 200D moottorin tuulettimen korjaus , modifointi ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12747
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

w124 200D moottorin tuulettimen korjaus , modifointi ?

Viesti Kirjoittaja epk »

rupes tuon vakke tuulettimen laakerit helistää, tuuletin on siis ilman viskoa.

pystyykö siihen vaihtaa pelkän laakerin vai pitääkö ostaa koko paska uusi, maksaa sen ~80. Ilmeisesti kl myy pelkkiä siipiä, muttei laakeria ? vai miten tuo nyt menee .

entä onko mitään järkeä modata anturia siten että rupeaa tuulettamaan jo 90 asteessa, turbo kun on laitettu...
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Laakerihan on "valettu" siipiin kiinni joten kokonaa uusiksi vaan, tai sitten voi tietysti hankkia sopivan laakerin ja superepoxia ja........
Maksaako se tosiaan noinkin paljon? :shock:
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

Tuntuu olevan normaaliajossa aika turha vehje koko tuuletin. Harvoin on lämmöt noussu sen verran että tuo olis lähtenyt pyörimään. Muutaman kerran olen käyttänyt tuulettimen irti ja muistelisin, että laakerin vaihto onnistuu helposti. Varma en kyllä asiasta ole. Helppohan tuo on ottaa pois ja kattoa.

Siihenhän vois muuten mennä heittämällä viskotuuletin jos on lämpöongelmia. Ainakin jos vaihtaa ensin vesipumpun.

Vaikuttiko turbon asennus muuten paljonkin koneen lämpöihin?
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12747
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Boss kirjoitti:Laakerihan on "valettu" siipiin kiinni joten kokonaa uusiksi vaan, tai sitten voi tietysti hankkia sopivan laakerin ja superepoxia ja........
Maksaako se tosiaan noinkin paljon? :shock:

maksaa, mutta täytyy katsoa pystyykö sitä laakeria nyt vaihtaa...
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12747
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Tuntuu olevan normaaliajossa aika turha vehje koko tuuletin. Harvoin on lämmöt noussu sen verran että tuo olis lähtenyt pyörimään. Muutaman kerran olen käyttänyt tuulettimen irti ja muistelisin, että laakerin vaihto onnistuu helposti. Varma en kyllä asiasta ole. Helppohan tuo on ottaa pois ja kattoa.
itseasissa tuo tuuletin ei pyöri IKINÄ suomen oloissa(ellei koneessa jotain vikaa), joten sen voisi ihan huolettaa heittää mäkeen.

Vaikuttiko turbon asennus muuten paljonkin koneen lämpöihin?
ei, lämmöt samassa kun termostaatti on tuo 80 asteinen nyt. ainostaan kaupungissa lämmöt nousee lähelle 90 astetta, mutta sekään ei ole vielä mikään lämpötila että flektiä tarvis :roll:
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

...

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Lämmöistä.

En tiedä johtuuko turbosta vai tuulettajan poisottamisesta, mutta tyhjäkäynnillä lämmöt nousee yli 90 asteen ja reippaasti.
Ajossa ei nouse juuri yli 80 asteen, vaikka päästelis laikka punasena.

Uskoisin, että siihen vaikuttaa juuri tuo tuulettimen puuttuminen.
Kyllä se siinä keulalla kokoajan mukana pyörii, vaikka ei kunnolla kiinni otakkaan....vai sekoitanko nyt tuohon bensamerusn viskoon. ... Se pyörii ainakin.

Itse aion modifoida tällä viikolla jokatapauksessa oman ropelin siipiä hieman, että saan mahtumaan takaisin paikalleen. Katsotaan sitten miten lämmöt käyttäytyy. 80-asteen turbotermari odottaa myös yhä asennusta. Sitten varmaan vasta viileänä käykin.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12747
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

kyllä se ilman viskoakin oleva pyörii tyhjäkäynnillä mukana, varmasti vaikuttaa osaltaan. Ja termostaatin kun vaihdat niin vielä alemmas tippuu lämmöt
Avatar
Automatic260E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
Paikkakunta: Itä-Vantaa

fhfh

Viesti Kirjoittaja Automatic260E »

epk kirjoitti:kyllä se ilman viskoakin oleva pyörii tyhjäkäynnillä mukana, varmasti vaikuttaa osaltaan. Ja termostaatin kun vaihdat niin vielä alemmas tippuu lämmöt
Niin pyörii ,mutta sormilla voipi sen pysäyttää ,niin ei siinä kyllä paljoo voimaa ole ...eikä puhallintehoa ..

(oho ,tää keskustelu olikin jo 1 v.vanha , noh tulihan vastattua :o :) )
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]

[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]

Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Vastaa Viestiin