Naputtaa perästä?
Naputtaa perästä?
Eli homma olis tämä jos joku tietää olis kiva jos kertois. Takaa kuuluu naputtava ääni kiihdyttäessä ja loppuu kun höllää ja ajaa pinta kaasulla auto on 124 farkku mese autossa uudet levyt ja palat takana eli tuntuu kun painaa jarrua,auto on muuten automaatti ja kiihdyttää naputus kuuluu ja sitten loppuu voiko olla abs anturi tai jokin muu????????
Perä rikki tai pyöränlaakeri paskana.Nämä nyt ensimmäisenä mieleen...On nimittäin ollut molemmat ja naputtava ääni kuuluu,tosin perän hajotessa taisi kuulua vain höllätessä
Tietenkin päällimmäisenä tulisi mieleen käsijarru mekanismit,mutta siihen ei taas kiihdytys/hölläys pitäisi vaikuttaa.
Rengas ilmaan ja pyörittelemään,jos välystä laakerissa tai omituista rahinaa,vika voi olla siinä.Jos taas perässä tuntuu iso välys kannattaa jo hieman huolestua.
EDIT:Ai tuntuu jarrupolkimeen kun painaa jarrua?Sitten menikin arvailut ketulleen.Vika siis ilmeisimminkin jarrupuolella
ABS anturi se ei voi olla,ainakaan takana,sillä se on itse perämurikassa.

Rengas ilmaan ja pyörittelemään,jos välystä laakerissa tai omituista rahinaa,vika voi olla siinä.Jos taas perässä tuntuu iso välys kannattaa jo hieman huolestua.
EDIT:Ai tuntuu jarrupolkimeen kun painaa jarrua?Sitten menikin arvailut ketulleen.Vika siis ilmeisimminkin jarrupuolella

Naputtaa perästä?
Juu ei perässä ole vikaa vaan luulen kanssa että jarruissa on joku joka kanittaa kiinni ääni kuuluu jarrutuksen jälkeen kiihdyttäessä mutta ei tasa kaasulla kuulu minun korvaan rupes meinaan yks kaks naputtaa.Olisko käsijarru puolella? 

Re: Naputtaa perästä?
Sama räpsytys ja koputus on ollut meikällä jo toista vuotta... Kuuluu useimmiten kun perällä on enemmän kuormaa - siis ei kuulu läheskään aina.pasi190 kirjoitti:Juu ei perässä ole vikaa vaan luulen kanssa että jarruissa on joku joka kanittaa kiinni ääni kuuluu jarrutuksen jälkeen kiihdyttäessä mutta ei tasa kaasulla kuulu minun korvaan rupes meinaan yks kaks naputtaa.Olisko käsijarru puolella?
Eräs asentaja antoi kyllä vinkin, että ainakin vanhemmissa malleissa oli perusvika vetoakselissa (päittäisvälystä). Eli, ohje oli, että akselin päästä napamutteri irti ja kulunut aluslevy käännetään toisin päin. En ole vielä kokeillut jos auttaisi.
Eki
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
perä auki...
nyt pojat perä auki ja keskitapin vaihtoon... pihalla yx cossu joka naputteli ja sit räjähti koko murikka
kaverin 500 secissä sama juttu ja aukastiin ja tappihan siellä oli menossa...halpa laittaa siinä vaiheessa. kävi muuten joku lantikan tappi joka löyty tallin nurkasta.

power is nothing without control...
Naputtaa perästä?
Kumma juttu vaihdatin tänään kaikki öljyt ja nyt se loppu. Ei se ääni perästä kuulunut aikaisemminkaan se kuulu oikealta takaa liekkö sitten laakeri mutta se ei kuulunut kokoajan vaan silloin tällöin.Jarru osat ovat uudet takana en tiiä toivattavasti se korjaantu itestään tai sitten se on lopun alku.
Omasta väyrysestäni alkoi kuulua naputusta perästä kun laitatin Vianorilla uudet alumiinivanteet alle.
Välillä naputus kuului ja välillä taas ei.
No syyhän tähän löytyi nopeasti ja helposti,
yksi uusista pyörän pulteista oli muutaman millin pitempi kuin muut ja sehän se siellä otti välillä kiinni käsijarrun kenkään.
Tästä selvittiin halvalla ja sain anteeksipyynnötkin kaupanpäälle.
Olipa muuten harvinaisen helppo viankorjaus.
Välillä naputus kuului ja välillä taas ei.
No syyhän tähän löytyi nopeasti ja helposti,
yksi uusista pyörän pulteista oli muutaman millin pitempi kuin muut ja sehän se siellä otti välillä kiinni käsijarrun kenkään.

Tästä selvittiin halvalla ja sain anteeksipyynnötkin kaupanpäälle.

Olipa muuten harvinaisen helppo viankorjaus.

W201. 200 D
S210. 290 TD
S211 220 D
S212. 220 D
S213. 220 D
S210. 290 TD
S211 220 D
S212. 220 D
S213. 220 D
Naputtaa perästä?
Katos kummaa en olekkaan tuota hokassu tarttee mittailla pultit ja hämmästellä tulosta. 

Mielenkiintoista. Millaisissa tilanteissa naputus kuului?HÄRSKI kirjoitti:Omasta väyrysestäni alkoi kuulua naputusta perästä kun laitatin Vianorilla uudet alumiinivanteet alle.
Välillä naputus kuului ja välillä taas ei.
No syyhän tähän löytyi nopeasti ja helposti,
yksi uusista pyörän pulteista oli muutaman millin pitempi kuin muut ja sehän se siellä otti välillä kiinni käsijarrun kenkään.![]()
Tästä selvittiin halvalla ja sain anteeksipyynnötkin kaupanpäälle.
Olipa muuten harvinaisen helppo viankorjaus.
Oman autoni takapäästä kuuluu myös naputusta, mutta vain tiukasti oikealle kantatessa. Olen epäillyt jotain orastavaa laakeri/vetari juttua. En muista että talvi-alujen kanssa tätä ilmiötä tapahtuisi. No kohta tulee vaihdon aika ja sekin selvinnee

W210 290TD T
Naputtaa perästä?
Juu se alkokin naputtaa taas
että menee hermot tänään tutkin välykset.Eli tarkemmin kuulosteltuani se kuuluu selvemmin kanttaillessa kun paikaltaan lähtiessä. 


Re: Naputtaa perästä?
Vetoakselin nivel tai kardaanin ristikot.pasi190 kirjoitti:Eli homma olis tämä jos joku tietää olis kiva jos kertois. Takaa kuuluu naputtava ääni kiihdyttäessä ja loppuu kun höllää ja ajaa pinta kaasulla auto on 124 farkku mese autossa uudet levyt ja palat takana eli tuntuu kun painaa jarrua,auto on muuten automaatti ja kiihdyttää naputus kuuluu ja sitten loppuu voiko olla abs anturi tai jokin muu????????
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.