voipi olla, että jossain on tästä ennenkin kirjoitusta, mutten sitä nolona löytänyt

Käytännön suorituskyky muuttuu numeroita enemmän.Tuomas M. kirjoitti:joo turboa ei ole tulossa, kun on niin uus? tuli vaan ppdieseliltä s-postia jossa meinas, että hinta/hyöty suhde jää alhaiseksi? 800? tulis hinnaksi töineen ja osineen. mutta mielestäni jos 100+ saa olen siitä ehdottoman valmis tuon maksamaan...onhan se jo enemmän verrattuna alkup 55kw
Eikös se riitä kun tukkii morkoolin letkun, ainakin minulle riitti eli 1,06...mutta en kyllä inssien anna polkea vaan diesel pajojen.JP74 kirjoitti:Katsastin juuri tuon oman ajokin ja eipä ollut ongelmia.
he heh...Aki P kirjoitti:ettei ZF antaudu.
Ei riitä, sen verran iso ahdin, ettei ehdi työntää ilmaa heti paikoillaan polkaistaessa. KKK24 ahtimella savutti paikoillaan vähemmän, kun kerkesi herätä jo ilman kuormaakin.veskola kirjoitti:Eikös se riitä kun tukkii morkoolin letkun, ainakin minulle riitti eli 1,06...mutta en kyllä inssien anna polkea vaan diesel pajojen.JP74 kirjoitti:Katsastin juuri tuon oman ajokin ja eipä ollut ongelmia.
Olikos tässä puhe PP pumpusta, ja siinä ulkoinen säätö vaikuttaa myös ahtamattomaan syöttöön ? Nimittäin:JP74 kirjoitti:Ei riitä, sen verran iso ahdin, ettei ehdi työntää ilmaa heti paikoillaan polkaistaessa. KKK24 ahtimella savutti paikoillaan vähemmän, kun kerkesi herätä jo ilman kuormaakin.
Tuon perusteella, mikäli oma autoni alkaisi savuttamaan polkaisutestissä se tarkoittaa, että pitää ottaa pumpun kansi auki ja säätää sieltä syöttöruuvia pienemmälle. Toisaalta nyt kun pumpun kansi on auki tekisi mieli säätää hieman syöttöä lisää. Onko se nyt niin, että juurikin ahtamaton syöttö, eli auton herääminen pitää säätää sieltä pumpun kannan takaa mynäpumpussa vai säädänkö sitä mieluumminkin siitä kellosta, (mitä eroa niillä siten on) ?Antti A. kirjoitti:Ei vaikuta. Syöttöruuvi vaikuttaa ainoastaan maksimimäärään, eli ei vaikuta ahtamattomaan syöttöön yhtään. Ahtamatonta saa säädettyä siitä savutuksenrajoittimen kellon päällä olevasta ruuvista.veskola kirjoitti:- Vaikuttaako säätö samassa suhteessa, eli 10 mm3 / kierros, kun savutuksen estopiirillä ei ole mitään painetta ? Itselle tuli tunne, ettei vaikuta.
Juuri näin, se morkooli eli alkuperäiseltä nimeltään savutuksen rajoitin tai esto, rajoittaa syöttöä kunnes ahtopaine nousee ja varsinkin kun pumppua huijataan siten, että se luulee ettei paine nouse vaikka se hieman nousisikin niin ei voi juurikaan savuttaa. Tuosta osoituksena se 1,07 lappu. Niin minulla nousee nuo ahdot jonnin verran polkasussa, oliskohan vanhalla ahtimella 0,5 ja tuolla toisella hieman vähemmän.Hubimersu kirjoitti:Elikkä inssin sotkemisen takia joutuu ruuvaan pienemmälle tai laittaan "morkoolin"eli kun on toi vanhan mallin pumppu ni joutuu säätään leiman ajaksi. Ahdetuisahan on juu toi savutuksenesto...ta sit ei