Kysymys turbotuksesta?
Kysymys turbotuksesta?
Siis, kuinka paha homma on alkaa turbottamaan c180 bensamersua, vm94... papereissa lukee se surullinen vähäpäästöinen, vaikuttaako se miten asiaan? Ja mitä tulisi maksamaan moinen projekti jos teettäisi jossain?
- MB CLK 200 -98
- MB W201 200 -88
- MB W201 200 -88
Re: Kysymys turbotuksesta?
ei se vaikuta mitenkään siihen turbotukseen mitä papereissa lukee!!!!!!!!!!mdc666 kirjoitti:Siis, kuinka paha homma on alkaa turbottamaan c180 bensamersua, vm94... papereissa lukee se surullinen vähäpäästöinen, vaikuttaako se miten asiaan? Ja mitä tulisi maksamaan moinen projekti jos teettäisi jossain?

jokainen saa tehdä omalle autolle mitä haluaa.....
budjetinhan päätät itse.
+valtio

www.thaiklupi.fi
Re: Kysymys turbotuksesta?
eli vaatii päästö paperin vtt:ltä
maksoi joskus 10000mk mut oon kuullu et hinta olis pudonnut HUOMATTAVASTI siitä,kuulopuhe kantsii soittaa ja varmistaa
moottori pyörii on saanut tyypittää kemira metal katilla en tiedä autoista mut taannoin kun suunnittelin turbo gsxr niin soittelin sinne makso silloin n500e ja siihen sisälty jokunen veto/säätö
maksoi joskus 10000mk mut oon kuullu et hinta olis pudonnut HUOMATTAVASTI siitä,kuulopuhe kantsii soittaa ja varmistaa
moottori pyörii on saanut tyypittää kemira metal katilla en tiedä autoista mut taannoin kun suunnittelin turbo gsxr niin soittelin sinne makso silloin n500e ja siihen sisälty jokunen veto/säätö
Re: Kysymys turbotuksesta?
"Pudonnut juu", muistaakseni 10 000 mk -> 1800 €.
Kannattaa googlettaa tuota hommaa, siitä on ollut vääntöä monella forumilla. Itse muistelisin, ettei taida montaa autoa olla tehty loppuun saakka.
Ongelmana ei ole ainostaan testin hinta vaan myöskin miten siitä pääsee läpi.
Niin tai näin, on helpompaa ja halvempaa hakea kaupasta auto, johon on lupa laittaa ahdin, vähäpäästöinen tai päästötön. Eipä sillä että täsäs heti yritettäisiin lyödä luu kurkkuun, olisihan se hienoa nähdä edes yksi tuollainen loppuun saakka viety projekti ja VTT mittaustulokset. Harrastuksissa kun ei sitä rahaa tarvitse pohtia.
Kannattaa googlettaa tuota hommaa, siitä on ollut vääntöä monella forumilla. Itse muistelisin, ettei taida montaa autoa olla tehty loppuun saakka.
Ongelmana ei ole ainostaan testin hinta vaan myöskin miten siitä pääsee läpi.
Niin tai näin, on helpompaa ja halvempaa hakea kaupasta auto, johon on lupa laittaa ahdin, vähäpäästöinen tai päästötön. Eipä sillä että täsäs heti yritettäisiin lyödä luu kurkkuun, olisihan se hienoa nähdä edes yksi tuollainen loppuun saakka viety projekti ja VTT mittaustulokset. Harrastuksissa kun ei sitä rahaa tarvitse pohtia.
Re: Kysymys turbotuksesta?
no kemiralla sanottiin silloin et ei ole yksikään tyssännyt testissä
siinä on aikaa säädellä

siinä on aikaa säädellä
Perkele...
No tämähän alkoi pirun hyvin... Mutta siis vielä, mitä tulisi osat töineen maksamaan? Lupien hintoja pitänee alkaa kyselemään, kyllä tuo 1800 kuulostaa aika naurettavalta, mutta silti ahdin määrää tahdin
Järkeilin jos nuo veronpalautus rahat pistäisi hyötykäyttöön, ja ahdinta nokalle...Toinen järkevä vaihtoehto olisi kyllä se 280 kone autoon... mutta kyllä siihenkin alkaisin suunnittelemaan ahdinta...

- MB CLK 200 -98
- MB W201 200 -88
- MB W201 200 -88
Re: Perkele...
Kannattaa kysyä hinnat turbopajoilta, eihän me forumilaiset millään voida tietää millaista tuntiveloitusta pajat pitävät. Ammattimiehet taitavat ottaa jotain 50..100 € tunti, silleen meidän alalla ainakin on käytäntö.
Re: Perkele...
Täälä olis semmonen moottori , boksi + muut hilutmdc666 kirjoitti:No tämähän alkoi pirun hyvin... Mutta siis vielä, mitä tulisi osat töineen maksamaan? Lupien hintoja pitänee alkaa kyselemään, kyllä tuo 1800 kuulostaa aika naurettavalta, mutta silti ahdin määrää tahdinJärkeilin jos nuo veronpalautus rahat pistäisi hyötykäyttöön, ja ahdinta nokalle...Toinen järkevä vaihtoehto olisi kyllä se 280 kone autoon... mutta kyllä siihenkin alkaisin suunnittelemaan ahdinta...
voi koeajaa vielä kiinni autossa
Billett
et ole ajatellut semmoista että otat C-sarjan 230kompressorista
koneen? siitähän sais ahdetun koneen valmiiksi. ja tuon vaihto C180:n onnistuu koska on samasta mallisarjasta. jos turbo kiinnostaa enemmän kuin remmiahdin niin myyt sen ahtimen jollekin ja laitat turbon siihen tämäkin onnistuu ilman vtt:n mittauksia. ei ole mitään järkeä alkaa turbottamaan 1.8 konetta.
samalla hinnalla saat 2.3kompressorin.
koneen? siitähän sais ahdetun koneen valmiiksi. ja tuon vaihto C180:n onnistuu koska on samasta mallisarjasta. jos turbo kiinnostaa enemmän kuin remmiahdin niin myyt sen ahtimen jollekin ja laitat turbon siihen tämäkin onnistuu ilman vtt:n mittauksia. ei ole mitään järkeä alkaa turbottamaan 1.8 konetta.
samalla hinnalla saat 2.3kompressorin.
[quote="NFS"]. jos turbo kiinnostaa enemmän kuin remmiahdin niin myyt sen ahtimen jollekin ja laitat turbon siihen tämäkin onnistuu ilman vtt:n mittauksia.
quote]
Mihin tuo perustuu, koska vähäpäästöisen turbokoneen muuttaminen on lain mukaan sitä sun tätä. Eli vakioahtimen jos korvaa eri ahtimella , niin laillista siitä ei saa ilman vtt mittauksia, koska päästöt pitää selvittää moottoriin tehtyjen muutosten jälkeen.
quote]
Mihin tuo perustuu, koska vähäpäästöisen turbokoneen muuttaminen on lain mukaan sitä sun tätä. Eli vakioahtimen jos korvaa eri ahtimella , niin laillista siitä ei saa ilman vtt mittauksia, koska päästöt pitää selvittää moottoriin tehtyjen muutosten jälkeen.
korjaus...
muistelin et ffp:n sivustolla ois ollut juttua missä joku oli vaihtanut corradosta remmiahtimen tilalle turbon. no väärin muistin. eli ei saa vaihtaa ahdin tyyppiä.
mutta kukaanhan ei kiellä vaihtamasta isompaa remmiä tai muuttamasta välityksiä. lopuksi todettakoon että suomen rakentelu säännöt on kivikaudelta.
muistelin et ffp:n sivustolla ois ollut juttua missä joku oli vaihtanut corradosta remmiahtimen tilalle turbon. no väärin muistin. eli ei saa vaihtaa ahdin tyyppiä.

mutta kukaanhan ei kiellä vaihtamasta isompaa remmiä tai muuttamasta välityksiä. lopuksi todettakoon että suomen rakentelu säännöt on kivikaudelta.
kun kerran
Noh kun kerran tyrmäsitte tuon c180 turbotuksen niin voisi sitä turpoa suunnitella tuohon projekti autoon niin saisi siitä vielä häiriintyneemmän kesärassin itelleni, elikkä muokataas kysymystä ja esitetään uudelleen. Mites olisi tuollaisen vm78 w116 280S turbotus? Mitenkä paljon siitä motista uskaltaisi iskeä tehoa pihalle, ilman luotettavuuden pettämistä? ja olisikos turbo suosituksia, siis merkkiä/mallia? Ja jos saisi vielä firmojen tietoja että mistä voisi kysellä osia / asennus apua? Ja kiitos etukäteen
- MB CLK 200 -98
- MB W201 200 -88
- MB W201 200 -88
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: kun kerran
Epäilisin et kevyesti turbottamalla tulis 0,7-0.8 ahdoilla n. 370 hp./ 550 nmmdc666 kirjoitti:Noh kun kerran tyrmäsitte tuon c180 turbotuksen niin voisi sitä turpoa suunnitella tuohon projekti autoon niin saisi siitä vielä häiriintyneemmän kesärassin itelleni, elikkä muokataas kysymystä ja esitetään uudelleen. Mites olisi tuollaisen vm78 w116 280S turbotus? Mitenkä paljon siitä motista uskaltaisi iskeä tehoa pihalle, ilman luotettavuuden pettämistä? ja olisikos turbo suosituksia, siis merkkiä/mallia? Ja jos saisi vielä firmojen tietoja että mistä voisi kysellä osia / asennus apua? Ja kiitos etukäteen