Kysymys turbotuksesta?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
mdc666
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ti 01.03.2005 19:50
Paikkakunta: Karkkila RockCity

Kysymys turbotuksesta?

Viesti Kirjoittaja mdc666 »

Siis, kuinka paha homma on alkaa turbottamaan c180 bensamersua, vm94... papereissa lukee se surullinen vähäpäästöinen, vaikuttaako se miten asiaan? Ja mitä tulisi maksamaan moinen projekti jos teettäisi jossain?
- MB CLK 200 -98
- MB W201 200 -88
Avatar
Rässi66
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 341
Liittynyt: Su 12.09.2004 22:21
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Tuo vähäpäästöinen pilaa hommaa aikalailla.
Mitäs jos haet c280:n jostain? Voi tulla halvemmaksikin... :roll:
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Re: Kysymys turbotuksesta?

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

mdc666 kirjoitti:Siis, kuinka paha homma on alkaa turbottamaan c180 bensamersua, vm94... papereissa lukee se surullinen vähäpäästöinen, vaikuttaako se miten asiaan? Ja mitä tulisi maksamaan moinen projekti jos teettäisi jossain?
ei se vaikuta mitenkään siihen turbotukseen mitä papereissa lukee!!!!!!!!!! :shock:
jokainen saa tehdä omalle autolle mitä haluaa.....
budjetinhan päätät itse.
+valtio :(
www.thaiklupi.fi
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Unohda. :(
Joku mersupurkaamo??
kalle7876
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Ma 02.05.2005 17:57
Paikkakunta: valkeakoski

Re: Kysymys turbotuksesta?

Viesti Kirjoittaja kalle7876 »

eli vaatii päästö paperin vtt:ltä
maksoi joskus 10000mk mut oon kuullu et hinta olis pudonnut HUOMATTAVASTI siitä,kuulopuhe kantsii soittaa ja varmistaa
moottori pyörii on saanut tyypittää kemira metal katilla en tiedä autoista mut taannoin kun suunnittelin turbo gsxr niin soittelin sinne makso silloin n500e ja siihen sisälty jokunen veto/säätö
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Kysymys turbotuksesta?

Viesti Kirjoittaja veskola »

"Pudonnut juu", muistaakseni 10 000 mk -> 1800 €.

Kannattaa googlettaa tuota hommaa, siitä on ollut vääntöä monella forumilla. Itse muistelisin, ettei taida montaa autoa olla tehty loppuun saakka.

Ongelmana ei ole ainostaan testin hinta vaan myöskin miten siitä pääsee läpi.

Niin tai näin, on helpompaa ja halvempaa hakea kaupasta auto, johon on lupa laittaa ahdin, vähäpäästöinen tai päästötön. Eipä sillä että täsäs heti yritettäisiin lyödä luu kurkkuun, olisihan se hienoa nähdä edes yksi tuollainen loppuun saakka viety projekti ja VTT mittaustulokset. Harrastuksissa kun ei sitä rahaa tarvitse pohtia.
kalle7876
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Ma 02.05.2005 17:57
Paikkakunta: valkeakoski

Re: Kysymys turbotuksesta?

Viesti Kirjoittaja kalle7876 »

no kemiralla sanottiin silloin et ei ole yksikään tyssännyt testissä :lol:
siinä on aikaa säädellä
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Nii ja tuohon 1800 rapsahtaa vielä alv:t ym päälle.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
mdc666
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ti 01.03.2005 19:50
Paikkakunta: Karkkila RockCity

Perkele...

Viesti Kirjoittaja mdc666 »

No tämähän alkoi pirun hyvin... Mutta siis vielä, mitä tulisi osat töineen maksamaan? Lupien hintoja pitänee alkaa kyselemään, kyllä tuo 1800 kuulostaa aika naurettavalta, mutta silti ahdin määrää tahdin :twisted: Järkeilin jos nuo veronpalautus rahat pistäisi hyötykäyttöön, ja ahdinta nokalle...Toinen järkevä vaihtoehto olisi kyllä se 280 kone autoon... mutta kyllä siihenkin alkaisin suunnittelemaan ahdinta...
- MB CLK 200 -98
- MB W201 200 -88
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Perkele...

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kannattaa kysyä hinnat turbopajoilta, eihän me forumilaiset millään voida tietää millaista tuntiveloitusta pajat pitävät. Ammattimiehet taitavat ottaa jotain 50..100 € tunti, silleen meidän alalla ainakin on käytäntö.
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Re: Perkele...

Viesti Kirjoittaja jorma »

mdc666 kirjoitti:No tämähän alkoi pirun hyvin... Mutta siis vielä, mitä tulisi osat töineen maksamaan? Lupien hintoja pitänee alkaa kyselemään, kyllä tuo 1800 kuulostaa aika naurettavalta, mutta silti ahdin määrää tahdin :twisted: Järkeilin jos nuo veronpalautus rahat pistäisi hyötykäyttöön, ja ahdinta nokalle...Toinen järkevä vaihtoehto olisi kyllä se 280 kone autoon... mutta kyllä siihenkin alkaisin suunnittelemaan ahdinta...
Täälä olis semmonen moottori , boksi + muut hilut
voi koeajaa vielä kiinni autossa
Billett
Avatar
NFS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Su 10.10.2004 15:53
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NFS »

et ole ajatellut semmoista että otat C-sarjan 230kompressorista
koneen? siitähän sais ahdetun koneen valmiiksi. ja tuon vaihto C180:n onnistuu koska on samasta mallisarjasta. jos turbo kiinnostaa enemmän kuin remmiahdin niin myyt sen ahtimen jollekin ja laitat turbon siihen tämäkin onnistuu ilman vtt:n mittauksia. ei ole mitään järkeä alkaa turbottamaan 1.8 konetta.
samalla hinnalla saat 2.3kompressorin.
juudas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ma 19.04.2004 13:34
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja juudas »

[quote="NFS"]. jos turbo kiinnostaa enemmän kuin remmiahdin niin myyt sen ahtimen jollekin ja laitat turbon siihen tämäkin onnistuu ilman vtt:n mittauksia.
quote]

Mihin tuo perustuu, koska vähäpäästöisen turbokoneen muuttaminen on lain mukaan sitä sun tätä. Eli vakioahtimen jos korvaa eri ahtimella , niin laillista siitä ei saa ilman vtt mittauksia, koska päästöt pitää selvittää moottoriin tehtyjen muutosten jälkeen.
Avatar
NFS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Su 10.10.2004 15:53
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NFS »

korjaus...
muistelin et ffp:n sivustolla ois ollut juttua missä joku oli vaihtanut corradosta remmiahtimen tilalle turbon. no väärin muistin. eli ei saa vaihtaa ahdin tyyppiä.
:oops:
mutta kukaanhan ei kiellä vaihtamasta isompaa remmiä tai muuttamasta välityksiä. lopuksi todettakoon että suomen rakentelu säännöt on kivikaudelta.
juudas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ma 19.04.2004 13:34
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja juudas »

Säännöillä on kyllä tehokkaasti estetty vähän tuoreempien ajopelien rakentaminen ainakaan järkevällä budjetilla niin, että ne sitten olisi lakisääteisiä tekniikaltaan, tehoista puhumattakaan :twisted:
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

NFS kirjoitti:mutta kukaanhan ei kiellä vaihtamasta isompaa remmiä tai muuttamasta välityksiä.
Eeeeii nuinkaan saa tehdä jos meinaa laillisena autonsa pitää.
So long, and thanks for all the fish
Avatar
mdc666
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ti 01.03.2005 19:50
Paikkakunta: Karkkila RockCity

kun kerran

Viesti Kirjoittaja mdc666 »

Noh kun kerran tyrmäsitte tuon c180 turbotuksen niin voisi sitä turpoa suunnitella tuohon projekti autoon niin saisi siitä vielä häiriintyneemmän kesärassin itelleni, elikkä muokataas kysymystä ja esitetään uudelleen. Mites olisi tuollaisen vm78 w116 280S turbotus? Mitenkä paljon siitä motista uskaltaisi iskeä tehoa pihalle, ilman luotettavuuden pettämistä? ja olisikos turbo suosituksia, siis merkkiä/mallia? Ja jos saisi vielä firmojen tietoja että mistä voisi kysellä osia / asennus apua? Ja kiitos etukäteen
- MB CLK 200 -98
- MB W201 200 -88
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: kun kerran

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

mdc666 kirjoitti:Noh kun kerran tyrmäsitte tuon c180 turbotuksen niin voisi sitä turpoa suunnitella tuohon projekti autoon niin saisi siitä vielä häiriintyneemmän kesärassin itelleni, elikkä muokataas kysymystä ja esitetään uudelleen. Mites olisi tuollaisen vm78 w116 280S turbotus? Mitenkä paljon siitä motista uskaltaisi iskeä tehoa pihalle, ilman luotettavuuden pettämistä? ja olisikos turbo suosituksia, siis merkkiä/mallia? Ja jos saisi vielä firmojen tietoja että mistä voisi kysellä osia / asennus apua? Ja kiitos etukäteen
Epäilisin et kevyesti turbottamalla tulis 0,7-0.8 ahdoilla n. 370 hp./ 550 nm
Vastaa Viestiin