kysymyksiä w201:stä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
etl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Su 19.10.2003 12:31
Paikkakunta: Turku

kysymyksiä w201:stä

Viesti Kirjoittaja etl »

No niin, tuli tossa vaihdettua japsikottero laatuautoon :D
190e 2.0 aut. -85

Nyt olis sit kysymyksiä...

Ensinnäkin mitä bensiiniä olette käyttäneet, 95e vai 98e?

Mitkä gummit tonne sopii alle? Siellä on nyt 185/65 R15 ja tuntuu et etupäässä iskarin ja renkaan väliin ei jää kovinkaan paljon tilaa, sopiiko siihen 195/65 R15?

Sitten vähän vinkkejä mitä uuden mersukuskin tulisi tietää ko.autosta...
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1310
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

190E

Viesti Kirjoittaja Ari »

Onnittelut uudesta autostasi.
95E käy hyvin,vaikkakin itse pistän 98E,koska isompi kai aina parempi?Hintaero kuitenkin pieni.
Tällä palstalla ollut juttua sulakeboxin tienoilla sijaitsevasta säätökiekosta,josta voi valita esim.S tai N -asennon käyttämänsä bensiinin mukaan.Itse en kyllä ole yrityksistä huolimatta tuota kiekkoa paikallistanut,onkohan kukaan muu tämän ikäisessä 190:ssä????
Ainakin w124:ssa tuo kiekko on.

En keksi tähän hätään muuta mainitsemisen arvoista sanottavaa kyseisestä mallista,kuin että jos tuulilasinpyyhkijä alkaa temppuilemaan niin kannattaa rasvata koneisto ennenkuin alkaa vaihtamaan uutta osaa,kallista on...
Tästä ollut palstalla myös juttua.
Itsellä ei ole ollut toistaiseksi mitään ongelmia.

Viimeaikoina tullut vastaan muutamiakin raportteja siitä kuinka 190 jopa sammuu valoissa,eli tyhjäkäyntiongelmaa tuntuu esiintyvän.
Tiedä sitten mistä moinen,omakin auto taannoin muutamana päivänä kävi aika kehnosti tyhjäkäynnillä muutaman kilsan ajon jälkeen.Nyt en ole moista huomannut.Olisiko noihin vaivoihin vastaus suuttimien puhdistuksessa(tankkiin lisättävällä aineella)?
Hyvä kunto kuitenkin sillä pienellä kulutuksella kulkee.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
Automatic260E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
Paikkakunta: Itä-Vantaa

joo

Viesti Kirjoittaja Automatic260E »

Joo, onneksi olkoon vaan!

Kaipa se 98 on parempi käyttää . . Taisi lukea tuolla käsikirjassakin 98 ..
kun yksi ilta tutkin ( ostin sen kirjan muuten vehosta)
Eli siis 98 täytyy käyttää kun tankkaa.
Viimeksi muokannut Automatic260E, Ma 20.10.2003 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]

[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]

Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Avatar
hape
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 44
Liittynyt: Pe 04.04.2003 10:22
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi

Re: 190E

Viesti Kirjoittaja hape »

Ari kirjoitti:Tällä palstalla ollut juttua sulakeboxin tienoilla sijaitsevasta säätökiekosta,josta voi valita esim.S tai N -asennon käyttämänsä bensiinin mukaan.Itse en kyllä ole yrityksistä huolimatta tuota kiekkoa paikallistanut,onkohan kukaan muu tämän ikäisessä 190:ssä????
Ainakin w124:ssa tuo kiekko on.
Katso akun takaa löytyvien releiden vierestä, lämmityslaitteen puoleisesta
seinämästä. ( voivat olla muovisuojan takana )

Myös vasemman lokasuojan (etu) päältä voi löytyä joissain malleissa.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: 190E

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ari kirjoitti: Viimeaikoina tullut vastaan muutamiakin raportteja siitä kuinka 190 jopa sammuu valoissa,eli tyhjäkäyntiongelmaa tuntuu esiintyvän.
Tiedä sitten mistä moinen,omakin auto taannoin muutamana päivänä kävi aika kehnosti tyhjäkäynnillä muutaman kilsan ajon jälkeen.Nyt en ole moista huomannut.Olisiko noihin vaivoihin vastaus suuttimien puhdistuksessa(tankkiin lisättävällä aineella)?
Hyvä kunto kuitenkin sillä pienellä kulutuksella kulkee.
Ja meikäläisellä kävi taas tuo M103 tosi huonoa tyhjäkäyntiä seistyään viikon kosteilla keleillä. 100 km maantieajoa ja yön seisokki ja vot: vaiva oli poissa.
Tällä tahdon sanoa, että M102 on ruisku- ja muilta detaljeiltaan monessa kohdin tuon isoveljensä kaltainen; molempia mm. riuokkii Boschin KE-Jetronic. Näin tälläkin palstalla lueteltuja M103:n käyntihäiriödiagnooseja voi usein suoraan soveltaa tuohon M102:een.

Jos mersuterminologia on vielä vierasta, muistutettakoon että M102 on 2- ja 2,3-litrainen nelonen, joka löytyi W201/W124-sarjoista ja vuoden -80 jälkeen tehdyistä W123:sta.
M103 taas on 2,6/3-litrainen kutonen, jota oli W124:ssa, W126:ssa ja G-maastureissa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Tankkiin 98.
Itselläni oli madallettu ja muistaakseni 215/45 17" vanteilla, no problems.
Muita ongelmia ei nyt omasta muistu, muutakuin helmoja kannattaa tsekkailla ja omassa satoi baxiin vettä ilmeisesti takalasin tiivisteestä.
Ja persus oli aika kepeän tuntuinen noin talviajoa silmälläpitäen.
Subbaria konttiin ja kunnon nastat alle :wink:
Vastaa Viestiin