Moottori kuumenee?
Moottori kuumenee?
Heips...olemme vasta kesäkuussa vaihtaneet vanhaan -89vm 230TE farmariin.(124)
Käytimme auton auto-tohtorilla ja mitään sen suurempaa vikaa ei löytynyt. Auto onkin toiminut moitteettomasti.
Nyt yhtäkkiä kone rupesi kuumenemaan ja sisälle tuli palaneen käryä. Nostimme konepellin ylös ja siellä selvästi savusi joku....auto ei keittänyt, lämmöt normaalit.
Ajoittain koneesta kuuluu joku????....ääni.(rohina)
Mistäkähän mahtaa olla kyse....onkohan kone leviämässä,ajettu noin 350 000
Käytimme jo yhdellä pajalla eikä oikein selvää vastausta osannut antaa kun sillon ei savunnut.
Asumme Vantaalla mihin kannattas viedä?
Tiedosta kiitollinen!
Käytimme auton auto-tohtorilla ja mitään sen suurempaa vikaa ei löytynyt. Auto onkin toiminut moitteettomasti.
Nyt yhtäkkiä kone rupesi kuumenemaan ja sisälle tuli palaneen käryä. Nostimme konepellin ylös ja siellä selvästi savusi joku....auto ei keittänyt, lämmöt normaalit.
Ajoittain koneesta kuuluu joku????....ääni.(rohina)
Mistäkähän mahtaa olla kyse....onkohan kone leviämässä,ajettu noin 350 000
Käytimme jo yhdellä pajalla eikä oikein selvää vastausta osannut antaa kun sillon ei savunnut.
Asumme Vantaalla mihin kannattas viedä?
Tiedosta kiitollinen!
Noin helpohkosti itse tehtävinä tarkastuksina katsoisin laturin ja muiden apulaitteiden kunnon. Esim. hihna irti ja pyöritellä laturia ja muita hihnakäyttöisiä apulaitteita. Pyörimisen tulee olla tasaista eikä kuulu kuulua/tuntua "rohinaa" eli minkäänlaista epätasaisuutta pyörimisliikkeessä. 

300td -91, manuaali.
Moottori kuumenee?
Kiitos vinkistä...kokeilemme olisko apua.
Mut jos ei apua.... niin olisko kellään tietoa minne kannattas viedä täällä pääkaupunkiseudulla jos edessä on koneremontti.
Muuten onko kellään tietoo mitä sellainen ...noin tulee maksamaan?
Kannattaako korjata vai ruveta miettimään uudempaa autoa.
Mut jos ei apua.... niin olisko kellään tietoa minne kannattas viedä täällä pääkaupunkiseudulla jos edessä on koneremontti.
Muuten onko kellään tietoo mitä sellainen ...noin tulee maksamaan?
Kannattaako korjata vai ruveta miettimään uudempaa autoa.
Mulla auto tiputtaa vähän öljyä -jostain- ja kun tarpeeksi kauan/lujaa ajaa niin öljyä roiskuu pakosarjaan ja se rupeaa savuttamaan iloisesti valkosta savua...
Torstaina sitten 220 K huolto jossa poijjaat saa katsoa auton kuntoa vähän tarkemminkin...


Torstaina sitten 220 K huolto jossa poijjaat saa katsoa auton kuntoa vähän tarkemminkin...


......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
Moottori kuumenee
En itse ensimmäisenä epäillytkään konetta... mutt paikka jossa käytetiin autoa olis heti ryhtynyt tekemään siihen konerempaa. Siksi ajattelin vähän kysellä muidenkin mielipiteitä kun en tyttönä oikein ole niin hyvin perillä näistä auton tekniikkaan liittyvistä asioista.
Olen lueskellut tätä foofumia ja saanut kyllä paljon vinkkiä missä vika mahtais olla.
Eilen oli pakko ajaa ja auto toimi taas moitteettomasti, kunnes liikennevaloissa lämmöt nousivat nopeasti melkein punaselle mutta hetkenkuluttua laskivat normaalitasole. Ajon aikana tätä tapahtui muutaman kerran. Pysähdyin aina kattomaan keittääkö. Ei keittänyt eikä kärynnyt mistään.Onneks pääsin kotiin.
Eli nyt kun vien korjaamolle( en samalle) niin millasta vikalistaa ehdottaisin ettei niillä mene koko päivää ihmetellessä.
Tiedosta kiitollinen!
Olen lueskellut tätä foofumia ja saanut kyllä paljon vinkkiä missä vika mahtais olla.
Eilen oli pakko ajaa ja auto toimi taas moitteettomasti, kunnes liikennevaloissa lämmöt nousivat nopeasti melkein punaselle mutta hetkenkuluttua laskivat normaalitasole. Ajon aikana tätä tapahtui muutaman kerran. Pysähdyin aina kattomaan keittääkö. Ei keittänyt eikä kärynnyt mistään.Onneks pääsin kotiin.
Eli nyt kun vien korjaamolle( en samalle) niin millasta vikalistaa ehdottaisin ettei niillä mene koko päivää ihmetellessä.
Tiedosta kiitollinen!
flektiä/flektin anturia veikkaisin itsekin.. Itellä oli sama vika silloin kun tän auton ostin, ja tässähän on sama moottori, kuin sinun autossasi. Kannen päädyssä oleva kaksinapainen anturi oli rikki, eikä antanut sähkömagneettiselle flektille käskyä lukittua, eikä se siis siellä pyörinyt. Ja nimenomaan paikallaan ollessa lämmöt nousee korkeelle. Ajoviima viilentää sen verran että lämmöt pysyy kurissa.. Vaihdoin anturin ja alkoi pelittämään. Kerran se keitti, kun kaverin kanssa rupattelin auton ulkopuolella auton käydessä, sitten alkoi höyry nousta pellin alta ja keittihän se.
Ja katso myös paisuntasäiliön korkki, että siellä on tiiviste kunnossa. Yhdellä kaverilla oli vika siinä korkissa, tiiviste puuttui.
Ja katso myös paisuntasäiliön korkki, että siellä on tiiviste kunnossa. Yhdellä kaverilla oli vika siinä korkissa, tiiviste puuttui.
Passat Variant 1.9TDI 2001