Moottori kuumenee?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
baluu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 30.09.2005 18:52
Paikkakunta: Vantaa

Moottori kuumenee?

Viesti Kirjoittaja baluu »

Heips...olemme vasta kesäkuussa vaihtaneet vanhaan -89vm 230TE farmariin.(124)
Käytimme auton auto-tohtorilla ja mitään sen suurempaa vikaa ei löytynyt. Auto onkin toiminut moitteettomasti.
Nyt yhtäkkiä kone rupesi kuumenemaan ja sisälle tuli palaneen käryä. Nostimme konepellin ylös ja siellä selvästi savusi joku....auto ei keittänyt, lämmöt normaalit.
Ajoittain koneesta kuuluu joku????....ääni.(rohina)
Mistäkähän mahtaa olla kyse....onkohan kone leviämässä,ajettu noin 350 000
Käytimme jo yhdellä pajalla eikä oikein selvää vastausta osannut antaa kun sillon ei savunnut.
Asumme Vantaalla mihin kannattas viedä?
Tiedosta kiitollinen!
Avatar
roiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: To 24.02.2005 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja roiala »

Noin helpohkosti itse tehtävinä tarkastuksina katsoisin laturin ja muiden apulaitteiden kunnon. Esim. hihna irti ja pyöritellä laturia ja muita hihnakäyttöisiä apulaitteita. Pyörimisen tulee olla tasaista eikä kuulu kuulua/tuntua "rohinaa" eli minkäänlaista epätasaisuutta pyörimisliikkeessä. :?:
300td -91, manuaali.
baluu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 30.09.2005 18:52
Paikkakunta: Vantaa

Moottori kuumenee?

Viesti Kirjoittaja baluu »

Kiitos vinkistä...kokeilemme olisko apua.
Mut jos ei apua.... niin olisko kellään tietoa minne kannattas viedä täällä pääkaupunkiseudulla jos edessä on koneremontti.
Muuten onko kellään tietoo mitä sellainen ...noin tulee maksamaan?
Kannattaako korjata vai ruveta miettimään uudempaa autoa.
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Ei nyt heti ensimmäisenä kannata huudella koneremontista mitään, selvitä nyt ensin että mikä siellä käryää...
Passat Variant 1.9TDI 2001
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

joo ei kai voi sanoo että kone rupesi kuumenemaan ja samassa lauseessa että lämmöt normaalit :lol:

Apulaite vialle 1 lisä piste,niiitä vaan tutkimaan.Tai joku johto lyöny pikkasen oikoseen ja kärähtäny eristeet.Ei välttämättä lakkaa edes mikään toimimasta sillon.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
Lucky-Dog
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 08.02.2005 16:37
Paikkakunta: Kaanaa

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Ettei ne pisspojan suuttimet siellä käryäisi ???? :roll: :roll:
dry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 15.05.2005 19:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja dry »

Mulla auto tiputtaa vähän öljyä -jostain- ja kun tarpeeksi kauan/lujaa ajaa niin öljyä roiskuu pakosarjaan ja se rupeaa savuttamaan iloisesti valkosta savua... :?

Torstaina sitten 220 K huolto jossa poijjaat saa katsoa auton kuntoa vähän tarkemminkin... :roll: :wink:
......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
baluu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 30.09.2005 18:52
Paikkakunta: Vantaa

Moottori kuumenee

Viesti Kirjoittaja baluu »

En itse ensimmäisenä epäillytkään konetta... mutt paikka jossa käytetiin autoa olis heti ryhtynyt tekemään siihen konerempaa. Siksi ajattelin vähän kysellä muidenkin mielipiteitä kun en tyttönä oikein ole niin hyvin perillä näistä auton tekniikkaan liittyvistä asioista.
Olen lueskellut tätä foofumia ja saanut kyllä paljon vinkkiä missä vika mahtais olla.
Eilen oli pakko ajaa ja auto toimi taas moitteettomasti, kunnes liikennevaloissa lämmöt nousivat nopeasti melkein punaselle mutta hetkenkuluttua laskivat normaalitasole. Ajon aikana tätä tapahtui muutaman kerran. Pysähdyin aina kattomaan keittääkö. Ei keittänyt eikä kärynnyt mistään.Onneks pääsin kotiin.
Eli nyt kun vien korjaamolle( en samalle) niin millasta vikalistaa ehdottaisin ettei niillä mene koko päivää ihmetellessä.
Tiedosta kiitollinen!
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 271
Liittynyt: Ke 12.11.2003 16:39

Viesti Kirjoittaja Jack »

No ettei sähköflekti vaan olisi menossa (mikäli siinä sellainen on), laakerit menneet ja rohisee, ja flekti ei tahdo pyöriä siitä johtuen nostaa lämpöjä .


terveisin
jaska

ps: ai tyttö, no jos ole savon seudulla käymässä niin minä voin katsoa :D
itse ajelen polkupyörällä :D
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Annetaampa baluulle vinkkiä. :D Täällä on mersunaisille oma palsta:


www.mese.fi

:wink:
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

flektiä/flektin anturia veikkaisin itsekin.. Itellä oli sama vika silloin kun tän auton ostin, ja tässähän on sama moottori, kuin sinun autossasi. Kannen päädyssä oleva kaksinapainen anturi oli rikki, eikä antanut sähkömagneettiselle flektille käskyä lukittua, eikä se siis siellä pyörinyt. Ja nimenomaan paikallaan ollessa lämmöt nousee korkeelle. Ajoviima viilentää sen verran että lämmöt pysyy kurissa.. Vaihdoin anturin ja alkoi pelittämään. Kerran se keitti, kun kaverin kanssa rupattelin auton ulkopuolella auton käydessä, sitten alkoi höyry nousta pellin alta ja keittihän se.
Ja katso myös paisuntasäiliön korkki, että siellä on tiiviste kunnossa. Yhdellä kaverilla oli vika siinä korkissa, tiiviste puuttui.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Vastaa Viestiin