Ässä hakusessa
Ässä hakusessa
Tervehdys kaikille!
Olen ensi viikolla menossa katsomaan 500:sta Ässä Mersua ja varsin tosissani vielä.Olisin kiitollinen kaikista tiedoista jota kyseisestä automallista olisi saatavilla,onko autoa tarkastettaessa jotain erityisesti huomioitavaa tms. Myös käyttäjäkokemukset ovat tervetulleita.
Auto on siis W220 vm-99 aj.160tkm.
Etukäteen kiittäen ja takavasemmalle poistuen.
Olen ensi viikolla menossa katsomaan 500:sta Ässä Mersua ja varsin tosissani vielä.Olisin kiitollinen kaikista tiedoista jota kyseisestä automallista olisi saatavilla,onko autoa tarkastettaessa jotain erityisesti huomioitavaa tms. Myös käyttäjäkokemukset ovat tervetulleita.
Auto on siis W220 vm-99 aj.160tkm.
Etukäteen kiittäen ja takavasemmalle poistuen.
No huh, melkoisen pelin meinaat ostaa...
Noin uusia autoja on suht, helppo katsella. Ei niissä vielä ruostevikoja pitäisi olla, kulutusosatkin pitäisi olla vielä suurin osa käytettävissä. Tarkista huollot tarkasti, missä tehty jne ja kuuntele autoa.
Niinnoh, onhan täysin eri asia mennä katsomaan 20 vuotta vanhaa ässää, mutta kun tuon ikäistä voi lähteä katselemaan sillä periaatteella, että auto on uusi. Kuitenkin noin kallista autoa pidetään melko varmasti paremmin, entä tavallistakäyttöautoa. Ellei isäntänä ole ollut pedantti rikas mies/nainen

Noin uusia autoja on suht, helppo katsella. Ei niissä vielä ruostevikoja pitäisi olla, kulutusosatkin pitäisi olla vielä suurin osa käytettävissä. Tarkista huollot tarkasti, missä tehty jne ja kuuntele autoa.
Niinnoh, onhan täysin eri asia mennä katsomaan 20 vuotta vanhaa ässää, mutta kun tuon ikäistä voi lähteä katselemaan sillä periaatteella, että auto on uusi. Kuitenkin noin kallista autoa pidetään melko varmasti paremmin, entä tavallistakäyttöautoa. Ellei isäntänä ole ollut pedantti rikas mies/nainen
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Tarkista että kaikki merkkivalot (moottori, jousitus, ABS) syttyy kun virta kytketään ja sammuu kun auto lähtee käyntiin.
Tarkasta kaikki sähkövimpaimet (penkit, ikkunat, imuovet, radio). Jos autossa on Comand-navigaattori niin ennen syyskuuta -99 valmistettuihin ei saa Suomen karttaa.
Tyyppivikoja ainakin mittaristovalaistuksen häiriöt ja moottorin MAF-anturi.
Tarkasta kaikki sähkövimpaimet (penkit, ikkunat, imuovet, radio). Jos autossa on Comand-navigaattori niin ennen syyskuuta -99 valmistettuihin ei saa Suomen karttaa.
Tyyppivikoja ainakin mittaristovalaistuksen häiriöt ja moottorin MAF-anturi.
w220 taitaa olla kyllä sellainen auto, ettei sitä ihan noin vain kasatakkaan uudestaan sen mennessä kasaan. On niin paljon eri yksityiskohtia jne.e320 kirjoitti:Tuota kyllä -99 autossa voi olla jo ihan mitä tahansa. Etenkin kun on katsonut viime aikojen sähkövikoja yms.
Autohan voi olla vaikka rullattu puoliksi rekan alle jossain vaiheessa.. Eli sitä ei missään tapauksessa kannata katsella puoliksikaan kuin uutta.
No nuo sähköviat tosiaan....kuitenkin on huomattavasti helpompaa ostaa 1999 mallin autoa, entä vaikka 1989.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Juu mutta -99 auto on kuitenkin 6 vuotta vanha. Suomen oloissa moni auto on jo tiensä päässä siinä iässä. Esim. saksassahan tuon ikäinen auto alkaa olla jo ongelmajätettä josta kaikki haluavat päästä eroon.. Eli siltä pohjalta kannattaa autoa syynätä itsekin.
Eräs toinen mersumies kehui oman autoni kuntoa vaikka hänellä oli 4 vuotta tuoreempi painos. Ei meinannut uskoa miten vanha painos minulla on - hänellä olikin aito suomiauto.
Eräs toinen mersumies kehui oman autoni kuntoa vaikka hänellä oli 4 vuotta tuoreempi painos. Ei meinannut uskoa miten vanha painos minulla on - hänellä olikin aito suomiauto.

Eteenpäin mennään,vaikkakin hieman horjuen
Autossa on tosiaan command puheohjauksella,.siis ei Suomen karttaa???jysi kirjoitti:Tarkista että kaikki merkkivalot (moottori, jousitus, ABS) syttyy kun virta kytketään ja sammuu kun auto lähtee käyntiin.
Tarkasta kaikki sähkövimpaimet (penkit, ikkunat, imuovet, radio). Jos autossa on Comand-navigaattori niin ennen syyskuuta -99 valmistettuihin ei saa Suomen karttaa.
Tyyppivikoja ainakin mittaristovalaistuksen häiriöt ja moottorin MAF-anturi.
mitä helv...??!! Auton toimituskuukausi on ollut tammikuu ja se on tullut tänne Suomeen Ruotsista,-oletko asiasta täysin varma?
Muuten miten tuo puheohjaus toimii ja mitä se ohjaa?Pitääkö laite "opettaa" jollain tavoin, vrt.kännyköitten ääniohjaus.
Vielä lopuksi:Mikä on MAF-anturi?
Ps.Kiitoksia vaan tervetulotoivotuksista.
Kuten tulla jo aiemmin sanoinkin auto on tuotu tänne Ruotsista.Verohakemus on tehty ja päätöskin on tullut,muta veroja ei ole maksettu vaan ne ovat jo reilu 3kk. myöhässä.
Käsittääkseni viivästyskorot nousevat jo melko huomattaviksi jos auton ostan ja verot maksan tämän jälkeen myöhässä.
Kysymykseni kuuluukin:Voiko veromenettelyn katkaista ja toimituttaa uuden verotuksen ilman muita seuraamuksia kuin se peruutusmaksu,oliko se nyt 110€,kun autolle ei käsittääkseni ole haettu Tullin 3kk:n ajolupaa?Laskennallinen hyöty olisi kuitenkin käsittääkseni useita satoja euroja.
Käsittääkseni viivästyskorot nousevat jo melko huomattaviksi jos auton ostan ja verot maksan tämän jälkeen myöhässä.
Kysymykseni kuuluukin:Voiko veromenettelyn katkaista ja toimituttaa uuden verotuksen ilman muita seuraamuksia kuin se peruutusmaksu,oliko se nyt 110€,kun autolle ei käsittääkseni ole haettu Tullin 3kk:n ajolupaa?Laskennallinen hyöty olisi kuitenkin käsittääkseni useita satoja euroja.
Re: Eteenpäin mennään,vaikkakin hieman horjuen
No eipä siitä koskaan täysin varma voi olla - voihan se olla vaikka jälkikäteen vaihdettu, mutta:DeeJii kirjoitti:Autossa on tosiaan command puheohjauksella,.siis ei Suomen karttaa???mitä helv...??!! Auton toimituskuukausi on ollut tammikuu ja se on tullut tänne Suomeen Ruotsista,-oletko asiasta täysin varma?
tehtaalta lähtiessään ennen syyskuuta 1999 tehdyt ässät on varustettu "non-DX" malleilla ja sen jälkeen tehdyt "DX" mallisilla Comandeilla. Päällepäin molemmat on täysin samannäköisiä.
Suomen karttaa saa toistaiseksi vain DX-versiona.
Kartat tekee Tele Atlas jonka verkkokaupan sivuille se "non-DX" levy aikanaan ilmestyy, jos ilmestyy.
Re: Ässä hakusessa
Kävin koeajamassa sinua ajatellen S430 Langin.DeeJii kirjoitti:...Olisin kiitollinen kaikista tiedoista jota kyseisestä automallista olisi saatavilla,onko autoa tarkastettaessa jotain erityisesti huomioitavaa tms. Myös käyttäjäkokemukset ovat tervetulleita...

Jututin auton omistajaa. Tässä käyttökokemuksia:
- Mittaristo pimenee. Siellä on kolme transistoria. Ensimmäinen saturoituu ja polttaa kaksi muuta. Korjaamisen hinta on n. euron + työt. Mutta käytäntö on vaihtaa kokonaan uusi mittaristo. Hintaa puolitoista tonnia.
- Tietokoneviat ilmastointiautomatiikassa, jotka saavat sen menemään tilaan, jossa kylmää ei tule. Auton uudelleenkäynnistäminen auttaa.
- Ilmastoinnista kannattaa olla vaihdettu johdotus. Ennen 2002 valmistetuissa autoissa on tästä recalli.
- Ilmajousituksen tietyt osat tuppaavat menemään 60000 kohdalla. Korjaus kolme tonnia.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Suuret kiitokset kaikille vastanneille ja Eerolalle vaikuttavasta koeajoraportista.
Yritän seuraavaksi irroittautua töistäni sen verran että pääsisin tarkastelemaan kyseistä Autoa lähemmin,-jo pelkkä välimatka n.130km.
Ai niin..onko kellään siitä puheohjauksesta mitään tietoa???
Kiitokset vielä kerran osallistujille,palaan astialle jahka Auto on tsekattu.
Yritän seuraavaksi irroittautua töistäni sen verran että pääsisin tarkastelemaan kyseistä Autoa lähemmin,-jo pelkkä välimatka n.130km.
Ai niin..onko kellään siitä puheohjauksesta mitään tietoa???


Kiitokset vielä kerran osallistujille,palaan astialle jahka Auto on tsekattu.