W124 Sähkövikaavikaavikaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Elmo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: La 19.03.2005 08:44
Paikkakunta: Metsolan provinssi, Kotka

W124 Sähkövikaavikaavikaa

Viesti Kirjoittaja Elmo »

Eli auto alkoi oireilemaan niin, että oletin akun olevan tyhjä (lähes tyhjä siis),
eli muuten kaikki ok, paitsi etenkin yönjälkeen ei jaksanut starttimoottori oikein pyöriä, mutta lyhyen ajonjälkeen jaksoi taas startata, niinkun ei olisi mitään ongelmaa.

No tänään sitten aioin lähtä liikkeelle ja sama laulu, mutta valot kytkiessäni radio sammui, ajattelin, että selvä homma, eikun auto takaisin pihaan, sillä seurauksella, että vaihde päällä auto nyki, kuin se olis sairastanu parkinsonin tautia, ja abs- yms. valot vilkku kojelaudassa, kun joulukuusessa konsanaan.
No siittä sitten akkua latailemaan, niin yllätyksekseni huomasin laturin näyttävän, että akku olisi lähes täynnä. :?
No annoin jokatapauksessa ladata muutaman tuntia, akku paikoilleen ja sama homma. (laturi kyllä latasi hetkenaikaa, eikä vaikuttanu siltä, että akku olis sökö)
Nyt alkaa tosissaan olla ideat vähissä, elikkä apua vois tarvita.

Autohan oli siis se w124 230ce (sillä 8-tappisella 1-pisteruiskulla)
W-124 230CE -87 (karvalakkimalli)

Kyllä saksalaiset autoja osaa tehdä, muttei ooppeleita
Verottaja.com - sinne ne rahat menneet on!
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18298
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onko moottorin maajohto OK ?
wiimax.fi
Avatar
IP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ke 18.02.2004 19:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja IP »

Kyllä se latausjännite kannattaa myös oikein mitata. Absit ja muut sähkölaitteet voi tehdä omituisuuksia pelkän alhaisen latausjännitteen takia..

Yksi vaihtoehto on myös, että kulunut akku tekee oikosulkua, eli kannattaa kokeilla toista akkuakin. Jos se akku on oikein keturallaan, niin se ei välttämättä edes vedä akkulaturin antamaa virtaa itseensä.
W124 200E -89
W124 200D T6 -87
Avatar
Elmo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: La 19.03.2005 08:44
Paikkakunta: Metsolan provinssi, Kotka

Viesti Kirjoittaja Elmo »

Maadoitus on tarkastettu & tuplatarkastettu, eli siis pitänee käydä mittailemaan ja testailemaan toisella akulla viikonpäästä, kun "sopivasti" joutuu taas lähtä leikkimään merimiestä. Eikä tähänhätään enää saa toista akkua ja, -tai yleisvirtamittaria käsiin. :(
Mä laittelen tänne sitten lopputuloksesta/jatko-onkelmista, kun oon tullu takasin kotio.
W-124 230CE -87 (karvalakkimalli)

Kyllä saksalaiset autoja osaa tehdä, muttei ooppeleita
Verottaja.com - sinne ne rahat menneet on!
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Maajohto, laturi, jännitteensäädin, ylijännitesuoja, imusarjan lämmitin.....Noista alkaisin ensin mittailla, akusta tuo tuskin kiikastaa jos se käymään lähtee aina kumminkin, eli joku virtasyöppö siinä jää päälle jos ajaessakin sähköt loppuu.
MB W210 200cdi -01
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Onko maajohtojen kaapelikenkä liitokset myös tarkistettu ja samoin plus johdon etenkin startilta. Voi olla akun napa akun sisältä poikki.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
Elmo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: La 19.03.2005 08:44
Paikkakunta: Metsolan provinssi, Kotka

Viesti Kirjoittaja Elmo »

No vikahan oli niin yksinkertainen, että oikee hävettää :oops:
Akusta oli vaan kenno p*skana... Nyt on uus akku ja norsu pelaa, ku pussillinen apinoita.
W-124 230CE -87 (karvalakkimalli)

Kyllä saksalaiset autoja osaa tehdä, muttei ooppeleita
Verottaja.com - sinne ne rahat menneet on!
Vastaa Viestiin