onko joku asentanut lohkolämppäriä...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
etl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Su 19.10.2003 12:31
Paikkakunta: Turku

onko joku asentanut lohkolämppäriä...

Viesti Kirjoittaja etl »

190e 2.0 koneeseen. Aika ahtaassa paikassa toi kiinnitysreikä, millä kontsilla sen mutterin saa auki? ei viitteis ihan imusarjaa ottaa irti... Saisko pulttipyssyllä?
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

On aivan tajuttoman tiukassa,itse käännyin vehon puoleen ja laittoivat elementin lohkoon 50 eurolla,ei paha
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
Vesa T
Mersumies
Mersumies
Viestit: 823
Liittynyt: Pe 11.04.2003 20:21
Paikkakunta: Varkaus

en usko..

Viesti Kirjoittaja Vesa T »

että lähtee pulttikoneella tai yleensä millään avaimella. Omassa 230:ssä vastuksen asennuksen yhteydessä avasin mutterin lyömällä vasaralla ja teräs taltalla. Se mutteri lienee alua ja kiinni (ruosteessa). Varo rikkomasta osiksi sitä reikään -> rojut lohkon sisälle!
S212 E 250 CGI Avantgarde -10
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco

Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Tuskin on alumiinia,koska jotkut kotinikkarit ovat hitsanneet hylsyn mutteriin kiinni ja vääntäneet jatkon kanssa auki.
Omassa konessa ei tilaa ollut tuollaiseen ryhtyä.
PS,mutterin koko on joku muu kuin millinen,eli esim tulppa-avain on hieman väljä,enkä suosittele vääntämään,jos ei ole jemptiä hylsyä.
On vielä mielenkiintoisempi avata,kun on ensin nyylännyt mutterinkannan pyöreäksi,auts!
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
jake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ke 09.04.2003 09:11
Paikkakunta: Peking

Viesti Kirjoittaja jake »

Se laippamutteri on tiukassa. Ilmeisesti liimattu tehtaalla jollakin tökötillä kiinni. Tosiaan hyvä konsti (ehkä ainutkin) on hitsata hyvä hylsy hyvin siihen kiinni ja sitten vääntää metrin jatkovarrella. Eikä vielä lähde helposti silloinkaan.
W124 E220T
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Aika hyvin lähti minulla, sopiva hylsy ensin käteen, sitten kosaanilla koko mutteri punaiseksi reunoistaan jotta tiivistysliimat palavat ja sitten ruuvataan vielä kuuma mutteri irti hylsyllä.
Avatar
penax
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Su 06.07.2003 21:10
Paikkakunta: Kyrönmaa

Viesti Kirjoittaja penax »

Mulla laitettiin Defan lohkari Defan ohjeen mukaan lyöntitulpan tilalle. Luettelossa vaihtoehtoiset versiot. Sattumalta vielä lyöntitulpan tilalle laitettava oli 15 euroa halvempi.
penax

Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12

Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71

Tilanne päivitetty 12/2021
Vastaa Viestiin