W126 virtalukon lukkopatruunan vaihto
W126 virtalukon lukkopatruunan vaihto
Mersun virtalukko otti ja hajosi. Sain lukon kääntymään uudella avaimella, mutta lukkopatruuna on edelleen paikallaan, koska en tiedä miten murtosuoja lähtee irti. Eli mitenkäs pitää menetellä, että murtosuojan ja sen mukana lukkosylinterin saa pois paikaltaan ?
P.S. Kyseessä 1985 mallinen 380SE
P.S. Kyseessä 1985 mallinen 380SE
Jos siinä on samanlainen ku faceliftatussa (vain yksi reikä), niin:
- avain muistaakseni kakkosasentoon
- sitten paksulla klemmarilla tms. alkaa ronkkimaan siitä reiästä ja kääntää sitä samalla vähän lukkopatruunaa vasten
- sitten kun klemmari sattuu kohdalleen ja vapauttaa "lukkokielen", pystyy murtosuojan pyörittelemään pois
- avain muistaakseni kakkosasentoon
- sitten paksulla klemmarilla tms. alkaa ronkkimaan siitä reiästä ja kääntää sitä samalla vähän lukkopatruunaa vasten
- sitten kun klemmari sattuu kohdalleen ja vapauttaa "lukkokielen", pystyy murtosuojan pyörittelemään pois
Ja ihan offtopicia tähän loppuun:
Ottakaapa hyvät veljet ja sisaret oppia topikin otsikoinnista, kysymyksistä ja auttavista, hyvistä vastauksista. Tästä ei enää asiakeskustelu parane, kaikki kohdallaan alusta loppuun.
Harmittavan paljon näkee näitä "Help! Ny se p*ska jätti Prisman pihaan"-topikkeja.
(Mikäs minä olen näin sanomaan?
)
Ottakaapa hyvät veljet ja sisaret oppia topikin otsikoinnista, kysymyksistä ja auttavista, hyvistä vastauksista. Tästä ei enää asiakeskustelu parane, kaikki kohdallaan alusta loppuun.

Harmittavan paljon näkee näitä "Help! Ny se p*ska jätti Prisman pihaan"-topikkeja.

(Mikäs minä olen näin sanomaan?

ASIAAAA! Kuitenkin tilanteita voi tulla missä ja milloin vain.!!HVM kirjoitti:Ja ihan offtopicia tähän loppuun:
Ottakaapa hyvät veljet ja sisaret oppia topikin otsikoinnista, kysymyksistä ja auttavista, hyvistä vastauksista. Tästä ei enää asiakeskustelu parane, kaikki kohdallaan alusta loppuun.![]()
Harmittavan paljon näkee näitä "Help! Ny se p*ska jätti Prisman pihaan"-topikkeja.![]()
(Mikäs minä olen näin sanomaan?![]()
)
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
- j.s.lehti.
- Mersumies
Lukkopesän irroitus
Ei minulla ainakaan lähde lukkopatruuna enää kiertämällä auki.
Auto on 124 230E vm 91 Vaan siinä pitää olla kaksi aivan sopivan paksuis-
ta puikkoa jonka päät on viistottu vähän samalla tavalla kuin nämä radion
irroitustapit ja virtalukko muistaakseni 1asentoon painetaan tapit sisälle niin pitäisi lähteä ihan vetämällä irti ainakin minun lähti.
Kaikissa neljässä erellisissä mersuissa seon lähtenyt kiertämällä irti
j.s.lehti.
Auto on 124 230E vm 91 Vaan siinä pitää olla kaksi aivan sopivan paksuis-
ta puikkoa jonka päät on viistottu vähän samalla tavalla kuin nämä radion
irroitustapit ja virtalukko muistaakseni 1asentoon painetaan tapit sisälle niin pitäisi lähteä ihan vetämällä irti ainakin minun lähti.
Kaikissa neljässä erellisissä mersuissa seon lähtenyt kiertämällä irti
j.s.lehti.