Moro!
Mulla on c 250td -98.Ongelmana on yli 100 km/h:n vauhdissa alkava tärinä.
Tuntuu et se tulee auton takapäästä. Rattiin se ei juurikaan täristä. Se on ollu jo useemman kuukauen ja oon yrittäny sitä selvittää.
Renkaat on tasapainotettu, oon kokeillu toisilla vanteilla, (omat vanteet on mersun alkuperäset 15").Kävin leimalla ja sanoin inssille, et vilkase kaikki alustan puolelta mistä tärinä vois johtua. Se tuumas, et kaikki näyttäs olevan kunnossa muuten mut etupyörän laakerit oli hiemän löysällä. Kiristin ne mut ei ollu vaikutusta. Vaihoin tos pariviikkoo sitte tukilaakerin kumeineen. Voisko esim. kardaanin värinäkumit vaikuttaa asiaan? Ne kyl vaikutti silmämääräsesti aika hyviltä..Kertokaahan jos on ollu samoja onkelmia..Tyyppivika??
tärinäää....
Mulla omasssa 300TD:ssä täysin sama vika. Tärinä alkaa kun vauhti nousee yli 110km/h Kokeiltu on kolmea eri rengas sarjaa ja kardaanin kumitkin on vaihdettu. Ja tärisee edelleen.
Esim 90km/h vaihdista kun painaa kaasun pohjaan niin tärinä alkaa silloin heti. Tärräys on niin tiheä taajuista että sen aiheuttaja ei voi olla muu kuin kardaani. Renkaat ei pyöri niin nopeasti.

- peteracing
- Vakiokalustoa
kardaani...
mulla loppu tärinät w124td:ssä ku vaihdoin ne kardaani kumit...ne lätkät joka o etu ja takapäässä. vanhat oli ihan ehyen näköset mut aattelin sillo ett sama vaihtaa uudet ku kardaani oli jo tallin lattialla...
power is nothing without control...