
Bläkäri KE-jetin toiminnasta
Bläkäri KE-jetin toiminnasta
Pikautelu: nyt tuli pahan sortin blackout eli selkäydin ei suostu välittämään tietoa: Kuinkas siis oli, katkaiseeko KE-jetti polttoaineen syötön moottorijarrutuksen yhteydessä
.

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: Bläkäri KE-jetin toiminnasta
Muistaakseni kyllä.Jukka N. kirjoitti:Pikautelu: nyt tuli pahan sortin blackout eli selkäydin ei suostu välittämään tietoa: Kuinkas siis oli, katkaiseeko KE-jetti polttoaineen syötön moottorijarrutuksen yhteydessä.
Katkaisee.
Varma tieto!
W201 2.3-16 korjausmanuaalissa kerrotaan ko. toiminnosta jokseenkin
seuraavasti:
Jos moottorijarrutus aloitetaan moottorin kierrosnopeuden
ollessa 2500 rpm. tai yli, katkeaa polttoaineensyöttö kunnes
kierrosnopeus on alle 1500 rpm.
Jos kierrosnopeus aloitushetkellä on alle 2500 rpm. ei syöttö
katkea.
seuraavasti:
Jos moottorijarrutus aloitetaan moottorin kierrosnopeuden
ollessa 2500 rpm. tai yli, katkeaa polttoaineensyöttö kunnes
kierrosnopeus on alle 1500 rpm.
Jos kierrosnopeus aloitushetkellä on alle 2500 rpm. ei syöttö
katkea.
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Näin se suurinpiitein menee ja ainakin automaatissa sen tuntee jopa persiissä. Kun autoni oli säädetty yli rikkaalle mottorijarrutus oli ihmeellisen nykivää. Normaaleilla säädöillä nykiminen on hyvin vienoa, eikä sitä tunne ellei tiedä.hape kirjoitti:W201 2.3-16 korjausmanuaalissa kerrotaan ko. toiminnosta jokseenkin
seuraavasti:
Jos moottorijarrutus aloitetaan moottorin kierrosnopeuden
ollessa 2500 rpm. tai yli, katkeaa polttoaineensyöttö kunnes
kierrosnopeus on alle 1500 rpm.
Jos kierrosnopeus aloitushetkellä on alle 2500 rpm. ei syöttö
katkea.
Tack
No hyvä, selkis sitten tämäkin. Nyt ei tosin ollut oma lehmä ojassa, mutta kaverin 230CEA on tykästynyt pikkuisen ampumaan pakarissa, jos laskettelee harjun syrjää alas eli tuollaista pidempää alamäkeä. Ts. päästää siis jonkin verran seosta putkeen
, jos kiepit ovat alhaiset. Itse vain jäin uumoilemaan jotain muuta häikkää, kun arvelin syötön katkeavan kokonaan kierroksista riippumatta, jos vain moottorijarrutukselle ryhtyy.

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: Tack
Sillon paukku minullakin, kun oli liian rikkaalla. Pauke oli vaan hiljaista, kun putki oli kunnossa, mutta kuitenkin ikkuna auki kuului selvä röpötys.Jukka N. kirjoitti:No hyvä, selkis sitten tämäkin. Nyt ei tosin ollut oma lehmä ojassa, mutta kaverin 230CEA on tykästynyt pikkuisen ampumaan pakarissa, jos laskettelee harjun syrjää alas eli tuollaista pidempää alamäkeä. Ts. päästää siis jonkin verran seosta putkeen, jos kiepit ovat alhaiset. Itse vain jäin uumoilemaan jotain muuta häikkää, kun arvelin syötön katkeavan kokonaan kierroksista riippumatta, jos vain moottorijarrutukselle ryhtyy.
Dieetti
Täytynee suositella kaverille, että laittaa koneen pienelle dieetille. Eipä se kyllä puolisen vuotta sitten ostaessa tuota tehnyt, lieneekö sälli yrittänyt hakea hieman lisää potkua rikkaammalla säädöllä. Eihän 230CE ole mikään älytön raketti varsinkaan tomaattina - olisiko auton ulkonäkö mielestään edellyttänyt roheampaa kulkua
Lohdutanpa miestä mäessä, notta ei C124 vallankaan ole edes puhdas urheiluauto, vaan letkeä turismo-henkinen matkapeli. Kyllä sillä opilla voi tinkiä 0,3 sek. 0-100 kiihtyvyydestä sen sijaan, että paukuttelisi putkea kovin epämersumaisesti

Lohdutanpa miestä mäessä, notta ei C124 vallankaan ole edes puhdas urheiluauto, vaan letkeä turismo-henkinen matkapeli. Kyllä sillä opilla voi tinkiä 0,3 sek. 0-100 kiihtyvyydestä sen sijaan, että paukuttelisi putkea kovin epämersumaisesti

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85