Bläkäri KE-jetin toiminnasta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Bläkäri KE-jetin toiminnasta

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Pikautelu: nyt tuli pahan sortin blackout eli selkäydin ei suostu välittämään tietoa: Kuinkas siis oli, katkaiseeko KE-jetti polttoaineen syötön moottorijarrutuksen yhteydessä :shock: .
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: Bläkäri KE-jetin toiminnasta

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Jukka N. kirjoitti:Pikautelu: nyt tuli pahan sortin blackout eli selkäydin ei suostu välittämään tietoa: Kuinkas siis oli, katkaiseeko KE-jetti polttoaineen syötön moottorijarrutuksen yhteydessä :shock: .
Muistaakseni kyllä.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Eikös kaikki ruiskut tee niin. Myös dieselit.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Matti N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:34
Paikkakunta: Suomi

Katkaisee.

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Varma tieto!
Avatar
hape
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 44
Liittynyt: Pe 04.04.2003 10:22
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi

Viesti Kirjoittaja hape »

W201 2.3-16 korjausmanuaalissa kerrotaan ko. toiminnosta jokseenkin
seuraavasti:

Jos moottorijarrutus aloitetaan moottorin kierrosnopeuden
ollessa 2500 rpm. tai yli, katkeaa polttoaineensyöttö kunnes
kierrosnopeus on alle 1500 rpm.
Jos kierrosnopeus aloitushetkellä on alle 2500 rpm. ei syöttö
katkea.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

hape kirjoitti:W201 2.3-16 korjausmanuaalissa kerrotaan ko. toiminnosta jokseenkin
seuraavasti:

Jos moottorijarrutus aloitetaan moottorin kierrosnopeuden
ollessa 2500 rpm. tai yli, katkeaa polttoaineensyöttö kunnes
kierrosnopeus on alle 1500 rpm.
Jos kierrosnopeus aloitushetkellä on alle 2500 rpm. ei syöttö
katkea.
Näin se suurinpiitein menee ja ainakin automaatissa sen tuntee jopa persiissä. Kun autoni oli säädetty yli rikkaalle mottorijarrutus oli ihmeellisen nykivää. Normaaleilla säädöillä nykiminen on hyvin vienoa, eikä sitä tunne ellei tiedä.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Tack

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

No hyvä, selkis sitten tämäkin. Nyt ei tosin ollut oma lehmä ojassa, mutta kaverin 230CEA on tykästynyt pikkuisen ampumaan pakarissa, jos laskettelee harjun syrjää alas eli tuollaista pidempää alamäkeä. Ts. päästää siis jonkin verran seosta putkeen :shock: , jos kiepit ovat alhaiset. Itse vain jäin uumoilemaan jotain muuta häikkää, kun arvelin syötön katkeavan kokonaan kierroksista riippumatta, jos vain moottorijarrutukselle ryhtyy.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: Tack

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Jukka N. kirjoitti:No hyvä, selkis sitten tämäkin. Nyt ei tosin ollut oma lehmä ojassa, mutta kaverin 230CEA on tykästynyt pikkuisen ampumaan pakarissa, jos laskettelee harjun syrjää alas eli tuollaista pidempää alamäkeä. Ts. päästää siis jonkin verran seosta putkeen :shock: , jos kiepit ovat alhaiset. Itse vain jäin uumoilemaan jotain muuta häikkää, kun arvelin syötön katkeavan kokonaan kierroksista riippumatta, jos vain moottorijarrutukselle ryhtyy.
Sillon paukku minullakin, kun oli liian rikkaalla. Pauke oli vaan hiljaista, kun putki oli kunnossa, mutta kuitenkin ikkuna auki kuului selvä röpötys.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Dieetti

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Täytynee suositella kaverille, että laittaa koneen pienelle dieetille. Eipä se kyllä puolisen vuotta sitten ostaessa tuota tehnyt, lieneekö sälli yrittänyt hakea hieman lisää potkua rikkaammalla säädöllä. Eihän 230CE ole mikään älytön raketti varsinkaan tomaattina - olisiko auton ulkonäkö mielestään edellyttänyt roheampaa kulkua :shock:
Lohdutanpa miestä mäessä, notta ei C124 vallankaan ole edes puhdas urheiluauto, vaan letkeä turismo-henkinen matkapeli. Kyllä sillä opilla voi tinkiä 0,3 sek. 0-100 kiihtyvyydestä sen sijaan, että paukuttelisi putkea kovin epämersumaisesti :lol:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Mekaanisissa ruiskuissa (esim. K) ei katkaise, mutta elektronisissa ja mekaanis-elektronisissa kyllä (esim. KE, D).
Vastaa Viestiin