w203 03/04 vakionopeussäädin ei toimi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2763
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

w203 03/04 vakionopeussäädin ei toimi

Viesti Kirjoittaja markoala »

Risteykseen tultaessa säädin pois päältä vipua eteenpäin työntämällä, jarrua ja suora auki, joten taas hanaa ja säädin päälle. Mutta ei. :evil: . En ole havainnut muuta vikaa. Ainakin jarruvalot toimii. Nopeudenrajoitin saa jotain eloa aikaan. Keltainen merkkivalo syttyy ja infotaulu antaa lukemia. Mutta ei rajoita vauhtia.

60tkm kesti se.

Sisäpuhallin muuten piiputtaa edelleen. Eivät olleet vaihtaneet puhallinmoottoria viimeeksi vaikka lupailivat. Tekee tiltin välillä kun lisää puhallin voimakkuutta manuaalisesti tai automaatti lisää puhallusta.


Laatua.
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Viiksen eteenpäin työntäminen nollaa asetetun nopeuden. Riittää kun painat jarrua niin säädin hyppää pois päältä. Sit vaan itseesi päin vetämällä takaisin asetettuun nopeuteen. Rajoittimen puolella ajellessa kick down ohittaa rajoittimen.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
koskis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ke 18.06.2003 09:07
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja koskis »

Jani Anttila kirjoitti:Viiksen eteenpäin työntäminen nollaa asetetun nopeuden.
Mielestäni viiksen työtäminen eteenpäin ottaa vakionopeudensäätimen vain pois päältä, jättäen nopeuden muistiin. Vivusta eteenpäin vetäminen asettaa sen taas päälle.
Mulla satui kerran kanssa omassani kesken ajon, ettei vakionopeuden säädin enää toiminut, ei siis reakoinut vaikka vipua väänteli mihin suuntaan tahansa. Toimi siis hetkeä aikaisemmin, mutta yhtä äkkiä lopetti toimintansa. No koneen sammuttamisen jälkeen kaikki taas toimi ihan ok. Mystistä, mutta eledroniikka on.
MB W204 C 180K 2008
VW 1200 Deluxe -65
ex. MB S203 C 270 T CDI A 2002
ex. MB W168 A 160 A 1999
ex. MB W168 A 170 CDI 2000
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

koskis kirjoitti:
Jani Anttila kirjoitti:Viiksen eteenpäin työntäminen nollaa asetetun nopeuden.
Mielestäni viiksen työtäminen eteenpäin ottaa vakionopeudensäätimen vain pois päältä, jättäen nopeuden muistiin.
Kyllä nollaa. Tarkistettu käyttöohjeesta. Voihan tässä olla vaikkapa vuosimallikohtainen ero :?:
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
koskis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ke 18.06.2003 09:07
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja koskis »

Jani Anttila kirjoitti:
koskis kirjoitti:
Jani Anttila kirjoitti:Viiksen eteenpäin työntäminen nollaa asetetun nopeuden.
Mielestäni viiksen työtäminen eteenpäin ottaa vakionopeudensäätimen vain pois päältä, jättäen nopeuden muistiin.
Kyllä nollaa. Tarkistettu käyttöohjeesta. Voihan tässä olla vaikkapa vuosimallikohtainen ero :?:
Heh, täytyy tarkistaa kotimatkalla. Omassani on vain saksankielinen manuaali, niin eipä siitä ota mitään tolkkua :)
MB W204 C 180K 2008
VW 1200 Deluxe -65
ex. MB S203 C 270 T CDI A 2002
ex. MB W168 A 160 A 1999
ex. MB W168 A 170 CDI 2000
Avatar
koskis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ke 18.06.2003 09:07
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja koskis »

"hieman" OT, mutta kohtuu samanlainen autokanta meillä Janin kanssa. Mulla oli nimittäinen edellinen kanssa A-sarjalainen ja nyt Cee. Lisäksi kupla tallissa :lol:
MB W204 C 180K 2008
VW 1200 Deluxe -65
ex. MB S203 C 270 T CDI A 2002
ex. MB W168 A 160 A 1999
ex. MB W168 A 170 CDI 2000
Avatar
Tero M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 221
Liittynyt: Ma 13.12.2004 15:13
Paikkakunta: Frankfurt am Main

Viesti Kirjoittaja Tero M »

Cruisessa on miniminopeus, jonka alapuolella ajeltaessa se ei reagoi. Eli jos kolmion takaa on aikomus lähteä liikkeelle lähes paikaltaan (= esim alle 60 km/h on lähes paikallaan :shock: ) vain cruisen viikseä hipaisemalla, niin ei varmaankaan tapahdu mitään. :wink:
Eli ei ole vikaa laitteessa, ja jo 60tkm ajettu!! :D .

Mitä olen ajellut W203:lla niin se viiksen eteenpäin työntö ottaa muistaakseni cruisen päältä väliaikaisesti (ei nollaa), niinkuin ennen vanhaankin. Ja viikseä taappäin -> päälle taas. Kyseessä oli tosin Vehon varataksi farkku, jos teillä on sellaiset "paremmat" cruiset kahden ajonopeuden muistilla niin ne voi toimia eri lailla... 8)
Tosin jos on aikaisemmin toiminut yllä kuvatulla tavalla, ja nyt 60tkm kohdalla muuttuu, niin sitten voipi olla jotain häikkää...
- - - - - -- - - E220CDI ´07 - - -- - - - - -- - - - - -- - - - - -
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2763
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

ei pelaa

Viesti Kirjoittaja markoala »

Ei pelaa, vaikka useasti käynnistetty uudelleen. Katotaan mitä löytyy kun saa testeriin. Sulakkeet näyttäisi olevan ehjiä.
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Tosta cruisen toiminnasta vielä. Mulla toimii just siten että, kun viiksi eteen -->cruise pois päältä Ja kun viikseä sitten vetää taas taakse, cruise päälle entiseen nopeuteen. Samalla lailla pelasi -01 C:eessä.
W205 220d autom. AMG -15

Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

No perkule. Jos en ois juonu paria olutta niin lähtisin testaamaan.

Sanokaahan muuten miksi se pitäisi saada viiksestä pois päältä? Sehän tipahtaa pois kun jarruttaa ja sillä tavalla varmaan 99% ajotilanteistakin tapahtuu. Toisaalta miksi se pitäisi saada nollattua?
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
Antsa T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Pe 30.04.2004 00:22
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Antsa T »

Yhtyy joxin (äxää piti oikeen etsiä) mielipiteeseen, noin toimii ainaki munkin kulkineessa. Täällä periferiassa tulee neljä kertaa viidestä tönästyä kruise pois päältä, ei viitti turhan aikasin sitä jarrua hiplailla tutuilla nurkilla.
Nykynen:
W203 270 CDI -01

Exät:
Opel Record 1900 Coupe -67
Opel Ascona 2.0S -80
W123 300D -83
W202 240C -97
Avatar
koskis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ke 18.06.2003 09:07
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja koskis »

Antsa T kirjoitti: ...neljä kertaa viidestä tönästyä kruise pois päältä, ei viitti turhan aikasin sitä jarrua hiplailla tutuilla nurkilla.
Sama homma täällä isolla kirkolla. Ennakoivaa ajotyyliä :)

Ja tosiaankin se toimii juuri niin, että nopeus jää muistiin. Sama myös -97 väykyssä. Eli luultavasti myös kaikissa muissakin mersuissa.
MB W204 C 180K 2008
VW 1200 Deluxe -65
ex. MB S203 C 270 T CDI A 2002
ex. MB W168 A 160 A 1999
ex. MB W168 A 170 CDI 2000
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2763
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

pajalla käyty

Viesti Kirjoittaja markoala »

Oli tänään työn alla. Luultavasti vakionopeussäätimen kytkimessä vika.
Eihän se tullut kuntoon kun keskittyivät hieromaan lämppärin puhaltimen kanssa, josta löytyi uutta vikaa. :cry: Automaatilla pelaa ja huurteenpoisto asennolla, mutta manuaalilla ei ohjaa ylös ilmaa.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2763
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

kunnossa

Viesti Kirjoittaja markoala »

Vakionopeussäätimen kytkimen vaihdolla tuli kuntoon. Homma kustansi 211€ Hyvinkäällä kun hyödynsi 15€ ale kupongin. :lol: . Onhan siinä osassa nyt kahden vuoden takuu taas jos alkaa meneen usein. Auto siis 7/03 käyttöön otettu ja ajettu peräti 62 tkm nyt. Yritin vanhasta osasta tutkia missä laatu murikka on tehty mutta eihän sitä ollut siihen laitettu. Varmaan tehty taiwanilla
:wink:
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Pitikös kaikki maksaa ite, vai tuliko joku taho vastaan ?
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 271
Liittynyt: Ke 12.11.2003 16:39

Viesti Kirjoittaja Jack »

takuu on mennyt umpeen, tokihan se itse maksetaan. Kun on tuollainen kulutusosa =)

:twisted:

vai onko se mersumiehille tyypillistä etteivät oikein halua itse maksaa mitään ?
meinaan tuossa kuu´kausi pari sitten joku yritti saada vm 86. mersusta jotain pumppua takuuseen, autolla oli tosin ajettu vain 80tkm tai jotain, mutta silti =)
itse ajelen polkupyörällä :D
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Jack kirjoitti:Vai onko se mersumiehille tyypillistä etteivät oikein halua itse maksaa mitään ?
.............turhaan..........



On.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2763
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

[quote="Jack"]takuu on mennyt umpeen, tokihan se itse maksetaan. Kun on tuollainen kulutusosa =)


Kyllä mun ja monen muun järkeen olis mahtunut että joku taho muu kuin asiakas olisi tullut vastaan, mutta ei. (Kulutusosasta taisivat jotain mainita :wink:) On toki totta että monella muulla merkillä ei olisi edes kannattanut kysyä.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2763
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Ja taas cruise pimeni. Kestihän se nyt melkein 3 vuotta ja lähes 120tkm. Nyt syttyy cruisesta vikaviesti kun painaa kytkintä alaspäin eikä laite toimi. En havainnut muuta vikaa autossa...
W213 220d +W242 electric drive
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2763
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Vika on kai taas siinä kytkimessä. Viiksen päässä olevasta nopeudenrajoitin/cruise kytkimestä painelemalla toiminta vaihtelee ja kerran sain jopa cruisen päälle. Nyt ei enää syty nopeuden rajoittimen merkkivalo eikä anna vikaviestiä niinkuin päivällä teki :roll: Hapettuukohan tai vastaavaa se työntökytkin kun ei nopeudenrajoitinta ole juuri tullut käytettyä ja cruise on aina käytännössä ollut päällä?
W213 220d +W242 electric drive
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2763
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Kiitos korjaajalle taas. Eli viiksihän se oli rikki nyttenkin. Eikö tosiaan muilla ole mennyt cruise koskaan 203:sta?
W213 220d +W242 electric drive
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

markoala kirjoitti:Kiitos korjaajalle taas. Eli viiksihän se oli rikki nyttenkin. Eikö tosiaan muilla ole mennyt cruise koskaan 203:sta?
Varmaan sieltä jotkin pinnat kuluu ajan kanssa. Oletko aukaissut viikseä että pääsis näkemään missä vika? Kannatta etsiä vika kun sullahan menee näitä niinkuin tupakkaa.. :lol:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2763
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Meni jo roskiin. Ensimmäisen avasin mutta en amatöörinä nähnyt siinä mitään rikkoutuneen.
W213 220d +W242 electric drive
Vastaa Viestiin