w126 300d korinvaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
dartmaqn
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 09.10.2005 08:55

w126 300d korinvaihto

Viesti Kirjoittaja dartmaqn »

joo eli tolanen tuli hommattua ja pari asiaa pitäisselvittää.otteessa 3.0l 80kw motti ja keulalla 5-pyttynen diesel ei natsaa noi hevoset. oliskos ollu 6-pyttynen ennen.laatikko välillä jumittaa kun peruuttaa mistäköhän johtuis?etu jouset täysin paskat ,mitä jousia olette noissa edessä käyttäneet?kanta auto w123 300d ja w126 500sec
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Olisko hevosvoimat menny vahingossa kilowateiks. 123:n 300D mallin alkupäässä teho just tasan 80hv. Voi näitä korin vaihtoja......
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

http://mercefreaken.com/modellene.htm <- tuolta voi etsiä tietoja koneista ja tehoista
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Onko se turbokone?Sillonhan tehot pitäis aikalailla paikkaansa.
Millhill Performance
-Built With Pride-
dartmaqn
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 09.10.2005 08:55

Viesti Kirjoittaja dartmaqn »

ei ole turbo.no nytten kun pääsi jo ajelee niin kaikki tuntui tekniikan puolesta toimivan ja toi laatikkokin alkoi toimimaan.noi etujouset tarttis vielä jostain keksiä.käykö 123 300d jouset siihen :roll: .muutenhan toi on erittäin hyvä ja mukava vehje
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

dartmaqn kirjoitti:noi etujouset tarttis vielä jostain keksiä.käykö 123 300d jouset siihen
Ei käy. 126sessa jousen halkaisija on suurempi.
Avatar
JS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 540
Liittynyt: Su 27.07.2003 02:54
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja JS »

Mika.T kirjoitti:
dartmaqn kirjoitti:noi etujouset tarttis vielä jostain keksiä.käykö 123 300d jouset siihen
Ei käy. 126sessa jousen halkaisija on suurempi.
Varmaan paras ratkaisu ( kuten yleensä ) ottaa vanhasta mittaa ja ruveta tutkimaan kummasta mahtaa olla nuo jouset ja laittaa samanlaiset uudet tilalle.

Kun noista rakennelmista ei aina muuten tiedä. :roll:
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Usein olen noissa V8 Sec korisissa korin vaihdoissa huomannut, sen että kun tehdään pika korivaihto, jätetään jousitus vaihtamatta/muuttamatta teknikkaan sopivaksi.
Melko varmasti ko kopassa on alkuperäiset 500SECin jouset, jotka ovat jo muutenkin korkeat. Kannattaa miettiä 280 tai 300sen jousia, jotka ovat
hieman "pehmeämpiä" kuin V8 koppasen jouset tai vaihtoehtoisesti madallusjouset kävisivät.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
dartmaqn
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 09.10.2005 08:55

Viesti Kirjoittaja dartmaqn »

niin noi on jotkut ketun madallus paskat kun meinaa syyläri jäädää katuun.mikä kettu saa ihmisen laittamaan tollaset jouset autoon :twisted: .no tarvii käydä ostaa uudet jouset ja kattoo millanen tulee
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja kekka »

Miten mahtaa olla prosenttien kanssa? Enpä ole kuullut yhtään laillista SEC:iä syntyvän 123:n papereilla. On vaan tuo takapalkki 2 cm liian kapea jotta sopis paikalleen. Muutenkin harvoissa kv-autoissa on sisustaan koskettu eli yleensä on alkuperäinen sec:in sisustus.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
dartmaqn
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 09.10.2005 08:55

Viesti Kirjoittaja dartmaqn »

no prosenteista en tiedä muta yli on niin että naukuu mutta onneksi ei katsuria voinut vähempää kiinnostaa :roll: .onhan siinä samat tukivarret ja akselit saadaan w123 mallista pienelä muokkauksella.
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja kekka »

Niin tukivarret on samat mutta takapalkki on erimittainen. Joskus on niitä virka-intoisia katsastusmiehiä näkynyt etsimässä näkyykö nutipäitä (=plommeja). Nykyisin into on kuitenkin laskenut keventyneen verotuksen johdosta(= löytyy kalliimpia autoja joiden omistajan päivän voi pilata) :mrgreen: .
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

kekka kirjoitti:Niin tukivarret on samat mutta takapalkki on erimittainen. Joskus on niitä virka-intoisia katsastusmiehiä näkynyt etsimässä näkyykö nutipäitä (=plommeja). Nykyisin into on kuitenkin laskenut keventyneen verotuksen johdosta(= löytyy kalliimpia autoja joiden omistajan päivän voi pilata) :mrgreen: .
asiaa sivuten:
olikos näissä joissaki 500:ssa alumiinista takakelkka / tukivarret?
tämmönen legenda jääny esson paarista mieleen , jos olis vaikka kevyempiä osia tuohon omaan vanhukseenki :twisted:
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Onhan ne takatukivarret "alumiiniä" noissa
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

adenauer300 kirjoitti:Onhan ne takatukivarret "alumiiniä" noissa
no oliskohan tuommoset sitte kevyemmät ku pellistä rässätyt varret vai mitä tuolla materiaalin muutoksella on haettu?
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja kekka »

SEC:in takatukivarret on painevalettua alumiinia jolla pyritään ehkäpä pienempään jousittamattomaan massaan ja sen vääntöjäykkyys on tod.näk.suurempi kuin teräksestä prässätyssä. Muuten autoosi sopisi suoraan 126 jäähdytetyt levyt+satulat eteen(jos ei jo ole). Ainakin v8 koneisiin 123:siin täytyi vaihtaa.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Eikös ne alumiiniset ole kaikissa 500/560-malleissa, siis SE/SEL/SEC?
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja kekka »

Joo, näinhän asia taisi olla. Tehdas erottelee jyvät akanoista.... :wink: .Omassa 500 ainakin on. En ole varma muista uudemman mallisista kasikoneisista. w129:ssa on havaittu ko. osia.En kuitenkaan muista mistä moottorista alkaen vaiko on jo kaikissa malleissa.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

kekka kirjoitti:SEC:in takatukivarret on painevalettua alumiinia jolla pyritään ehkäpä pienempään jousittamattomaan massaan ja sen vääntöjäykkyys on tod.näk.suurempi kuin teräksestä prässätyssä. Muuten autoosi sopisi suoraan 126 jäähdytetyt levyt+satulat eteen(jos ei jo ole). Ainakin v8 koneisiin 123:siin täytyi vaihtaa.
Mahtasko nuot alumiiniset takatukivarret passata 123:n taka-apurunkoon heittämällä?
Jos passaavat paikalleen heittämällä , niin olisin kiinnostunut ostamaan
semmoset jos jollaki nurkissa on joutilaana.
500se etujarrut mulla onkin jo olemassa , mutta ei kylläkään vielä oo paikallaan.
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja kekka »

Ainaskin 126:een sopii 123:sen tukivarsi. Vetarit on erimittaset mut eihän niitä tarvi vaihtaa. Joskus oli toisenpuolen ko. osa jossain romuläjässä mutta on tainnu mennä Stenalle jo. :(
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Vastaa Viestiin