w126 300d korinvaihto
w126 300d korinvaihto
joo eli tolanen tuli hommattua ja pari asiaa pitäisselvittää.otteessa 3.0l 80kw motti ja keulalla 5-pyttynen diesel ei natsaa noi hevoset. oliskos ollu 6-pyttynen ennen.laatikko välillä jumittaa kun peruuttaa mistäköhän johtuis?etu jouset täysin paskat ,mitä jousia olette noissa edessä käyttäneet?kanta auto w123 300d ja w126 500sec
Olisko hevosvoimat menny vahingossa kilowateiks. 123:n 300D mallin alkupäässä teho just tasan 80hv. Voi näitä korin vaihtoja......
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
http://mercefreaken.com/modellene.htm <- tuolta voi etsiä tietoja koneista ja tehoista
Varmaan paras ratkaisu ( kuten yleensä ) ottaa vanhasta mittaa ja ruveta tutkimaan kummasta mahtaa olla nuo jouset ja laittaa samanlaiset uudet tilalle.Mika.T kirjoitti:Ei käy. 126sessa jousen halkaisija on suurempi.dartmaqn kirjoitti:noi etujouset tarttis vielä jostain keksiä.käykö 123 300d jouset siihen
Kun noista rakennelmista ei aina muuten tiedä.

- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Usein olen noissa V8 Sec korisissa korin vaihdoissa huomannut, sen että kun tehdään pika korivaihto, jätetään jousitus vaihtamatta/muuttamatta teknikkaan sopivaksi.
Melko varmasti ko kopassa on alkuperäiset 500SECin jouset, jotka ovat jo muutenkin korkeat. Kannattaa miettiä 280 tai 300sen jousia, jotka ovat
hieman "pehmeämpiä" kuin V8 koppasen jouset tai vaihtoehtoisesti madallusjouset kävisivät.
Melko varmasti ko kopassa on alkuperäiset 500SECin jouset, jotka ovat jo muutenkin korkeat. Kannattaa miettiä 280 tai 300sen jousia, jotka ovat
hieman "pehmeämpiä" kuin V8 koppasen jouset tai vaihtoehtoisesti madallusjouset kävisivät.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Miten mahtaa olla prosenttien kanssa? Enpä ole kuullut yhtään laillista SEC:iä syntyvän 123:n papereilla. On vaan tuo takapalkki 2 cm liian kapea jotta sopis paikalleen. Muutenkin harvoissa kv-autoissa on sisustaan koskettu eli yleensä on alkuperäinen sec:in sisustus.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Niin tukivarret on samat mutta takapalkki on erimittainen. Joskus on niitä virka-intoisia katsastusmiehiä näkynyt etsimässä näkyykö nutipäitä (=plommeja). Nykyisin into on kuitenkin laskenut keventyneen verotuksen johdosta(= löytyy kalliimpia autoja joiden omistajan päivän voi pilata)
.

Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
asiaa sivuten:kekka kirjoitti:Niin tukivarret on samat mutta takapalkki on erimittainen. Joskus on niitä virka-intoisia katsastusmiehiä näkynyt etsimässä näkyykö nutipäitä (=plommeja). Nykyisin into on kuitenkin laskenut keventyneen verotuksen johdosta(= löytyy kalliimpia autoja joiden omistajan päivän voi pilata).
olikos näissä joissaki 500:ssa alumiinista takakelkka / tukivarret?
tämmönen legenda jääny esson paarista mieleen , jos olis vaikka kevyempiä osia tuohon omaan vanhukseenki

- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
SEC:in takatukivarret on painevalettua alumiinia jolla pyritään ehkäpä pienempään jousittamattomaan massaan ja sen vääntöjäykkyys on tod.näk.suurempi kuin teräksestä prässätyssä. Muuten autoosi sopisi suoraan 126 jäähdytetyt levyt+satulat eteen(jos ei jo ole). Ainakin v8 koneisiin 123:siin täytyi vaihtaa.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Joo, näinhän asia taisi olla. Tehdas erottelee jyvät akanoista....
.Omassa 500 ainakin on. En ole varma muista uudemman mallisista kasikoneisista. w129:ssa on havaittu ko. osia.En kuitenkaan muista mistä moottorista alkaen vaiko on jo kaikissa malleissa.

Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Mahtasko nuot alumiiniset takatukivarret passata 123:n taka-apurunkoon heittämällä?kekka kirjoitti:SEC:in takatukivarret on painevalettua alumiinia jolla pyritään ehkäpä pienempään jousittamattomaan massaan ja sen vääntöjäykkyys on tod.näk.suurempi kuin teräksestä prässätyssä. Muuten autoosi sopisi suoraan 126 jäähdytetyt levyt+satulat eteen(jos ei jo ole). Ainakin v8 koneisiin 123:siin täytyi vaihtaa.
Jos passaavat paikalleen heittämällä , niin olisin kiinnostunut ostamaan
semmoset jos jollaki nurkissa on joutilaana.
500se etujarrut mulla onkin jo olemassa , mutta ei kylläkään vielä oo paikallaan.
Ainaskin 126:een sopii 123:sen tukivarsi. Vetarit on erimittaset mut eihän niitä tarvi vaihtaa. Joskus oli toisenpuolen ko. osa jossain romuläjässä mutta on tainnu mennä Stenalle jo. 

Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463