w123 300TDT:n hengettömyys
w123 300TDT:n hengettömyys
Kävin ostomielessä katsomassa yhtä ehdokasta, mutta kyseinen yksilö oli todella laiska, joten kaupat jäivät ainakin toistaiseksi tekemättä. Kone kävi siististi, mutta alakierroksilla ei tapahtunut yhtään mitään. Paikaltaan lähtiessäkin petaali piti oikeasti painaa pohjaan, että auto jaksoi edes jotenkin lähteä rauhallisesti liikkeelle. Kyseessä oli siis automaatti. Kierroksilla auto kulki jotenkin. Omistaja kehui savutusarvon olleen leimalla 0,6. Tuntuu vähän turhan pieneltä, mutta tämäkään ei mielestäni vielä selitä laiskuutta. Onko pumpuissa ollut jotain vikoja, joka voisi moista aiheuttaa, kun kone kuitenkin käy tasaisesti ja siististi? Vai onko ajoitus vaan yksinkertaisesti niin pielessä, että vetoja ei ole? Uskallanko ostaa auton pois kuleksimasta pelkäämättä kallista pumppuremonttia? Kiitokset vinkeistä jo etukäteen.
Jos se ei savuta, kone käy täysi tasaisesti, eikä mitään ylimääräisiä nakutuksia kuulu, niin silloin se on varmasti kunnossa. Siinä ei ole muuta vikaa, kuin syöttö pienellä. Se puolestaan korjautuu säädättämällä pumppu asiantuntevalla dieselpajalla, mikä kaiken ollessa kunnossa, irrotuksineen ja kinnittyksineen tekee jotain 300-400€.
Jatko kysymys. Mistä johtuu että 123 300 turbo kone toimi vähä aika sitten sanotaan normaalisti. Otin vaihdelaatikon irti ja laitoin sen takaisin(laatikko remonttia siis). Nyt kun laatikko on paikallaan ja on ruettu taas ajamaan niin moottorista on hävinnyt tuossa seisonta aikana tehot ja vääntö. Jaksaa nippa nappa kulkea 80km/h. Erona on vain että nyt on nämä pakkaset alkanu, talvi laatua on tankissa ja suodatin on vaihdettu. Nelosella ei jaksa enää kiihtyä ollenkaan. Laatikko pitäisi olla kunnossa, tai sen olis pitänyt jo levitä n 200km sitten.
Hetken aikaa moottori jaksaa vetää lämä tiskissä mutta sitten hyytyminen alkaa. Eikö se saa soppaa vai happea. Moottori rempattu vajaa vuosi sitten. Kaasuvivusto liikkuu minkä se voi liikkua(ei ole näpelöity tänä aikana), ahtopainetta ei ole mitattu.
Itte epäilen että pumppu hörsii nyt jostain ilmaa, tyhjäkäynnillä käy nätisti. Mutta kun pitäs tehdä jotain, niin eipä teekkään.
Hetken aikaa moottori jaksaa vetää lämä tiskissä mutta sitten hyytyminen alkaa. Eikö se saa soppaa vai happea. Moottori rempattu vajaa vuosi sitten. Kaasuvivusto liikkuu minkä se voi liikkua(ei ole näpelöity tänä aikana), ahtopainetta ei ole mitattu.
Itte epäilen että pumppu hörsii nyt jostain ilmaa, tyhjäkäynnillä käy nätisti. Mutta kun pitäs tehdä jotain, niin eipä teekkään.
GD 300turbo aut -81
Testattu kahdella, eri po-suodatimella. Sama vika.
Savu arvot oli viimeks 0,97. Eli vois olla enemmänkin. Viimeks oli ajoitus väärin pumpussa ja nyt pitäs olla kohdallaan mutta mistäs tiedät, kun en ole itse sitä laittanut.
Lieveilmiönä on lämpöjen nousu, eli ovat viimeisellä viivalla. Öljyillä ajettu alle 2000km. Uusi visko, termostaatti, vesipumppu ja jäähdytin.
Savu arvot oli viimeks 0,97. Eli vois olla enemmänkin. Viimeks oli ajoitus väärin pumpussa ja nyt pitäs olla kohdallaan mutta mistäs tiedät, kun en ole itse sitä laittanut.
Lieveilmiönä on lämpöjen nousu, eli ovat viimeisellä viivalla. Öljyillä ajettu alle 2000km. Uusi visko, termostaatti, vesipumppu ja jäähdytin.
GD 300turbo aut -81