Kiirus olis
PIKA-APUUVAA! 124 farkun takaluukku jumissa!
PIKA-APUUVAA! 124 farkun takaluukku jumissa!
Nyt on piru merrassa. Tuli kotopuolesta soitto, appiäijä oli eukon kanssa kaupoilla ja takaluukun lukon ja vastakappaleen väliin oli sulkiessa päässyt koiranviltin kulma. Siis nyt on lukko jumissa. Miten tuon saisi auki, vai pitääkö ryömiä peräkonttiin ja purkaa koko hoito sisäpuolelta takaluukun verhouksen kautta.
Kiirus olis
Kiirus olis
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Juurikin samanmoisen patti-tilanteen ratkaisin lievän väkivallan avustuksella. Se viltti on mennyt lukituslenkin ja -kielen väliin, eli ryömii vaan sinne takahjutlariin, nykii siitä viltistä, samalla painaa kontin avausvipua ja työntää olkapäällä kontin auki. Tietysti voi vielä avustaa jollakin latan pätkällä luukun välistä, mutta voi pian tulla rupia peltiin.
Ei ku siis lunkusta avausnamiskuukkeli pohjaan ja luukkua kiskotaan aukipäin. Kyllä se sen kestää. Vilttiä jos revit niin se voi ratketakin.Kaapo kirjoitti:Kiitokset teitillen, lähären tästä rohkaastuneena repimähän sitä viltin kulumaa
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Revitään varmuudeksi joka suunnasta, jos vaikka se viltti lähtisi välistäkin. Se on vaan mohelon schäferin matkahuopa...
Kokeillaan kaikkea, nyt oli vaan hyvä varmistaa, notta kuinka paljon se persluukku kestää voimankäyttöä -ja näyttää siis kestävän. Ei ole moista pulmaa ennen tullut vastaan, ja taas tuli 
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Juu, kyllä se kiltisti aukeni, aivan kuten vastauksissa lupailtiinkin. Tai kiltisti ja kiltisti... sai siinä hiukan voimaakin käyttää. Sitä on vaan oppinut sen verran araksi näitten "älä revi täysillä, jos et näe mitä revit" -jutut
Mutta nyt tiedetään, notta farkun peräluukku kestää nostaa isommallakin voimalla.
Ei jäänyt yhtään pärettä käteen, eikä mitään vääntynyt.
Ei jäänyt yhtään pärettä käteen, eikä mitään vääntynyt.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85





