Suomi-auto
-
- Sisäänajossa
Suomi-auto
Suomi-auto on ajoneuvo, jossa ei käytännössä ole mitään varusteita, se on ruosteessa talven ja suolauksen ansiosta ja käytännössä seisonut kadulla koko elämänsä, potkittavana totta kai. No varusteiden puuttumisestahan sen suomi-auton tunnistaa.
Tätä taustaa vasten on hämmästyttävää, että jobbarit ja jopa jotkut yksityishenkilöt myyvät autojaan mainitulla iskulauseella. Eikös kaupassa pyritä saamaan mahdollisimman hyvä hinta? Negatiiviset seikat pyritään vaikenemaan? Ja vielä väitetään jobbareitten kusettavan!
Tätä taustaa vasten on hämmästyttävää, että jobbarit ja jopa jotkut yksityishenkilöt myyvät autojaan mainitulla iskulauseella. Eikös kaupassa pyritä saamaan mahdollisimman hyvä hinta? Negatiiviset seikat pyritään vaikenemaan? Ja vielä väitetään jobbareitten kusettavan!
Mutta sinun autosi onkin yksilö, jonka löytämiseksi kävit monta "normaali"-kuntoista suomi-ässää läpi. Ei voi yleistää, että kaikki suomi-romut olisi samankuntoisia.Ere866 kirjoitti:Itse ostin juuri Suomiauton.
En jaksa nyt kuvia linkitellä, mutta ainut varuste mitä kaipaan, on kattoluukku.
Ruostetta on Vähän...kaarten alapuolella vain. Katsastuksesta läpi jne....hyvä auto, joka on SUOMI!!!
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
- Ari66
- Valvoja
- Viesti:
"Suomiauto" täälläkin.
Ortopenkit edessä molemmin puolin, täysautomaatti-ilmastointi, oikea huoltohistoria yms. jotka samanlaisista silloin katsotuista tuontiautoista puuttuivat
Lisäksi tässä oli Webasto, jota tuontiautosta on turha etsiä.
Takuuseenkin saatiin vielä muutama homma hoidettua, kuten tietysti pitikin.
Vertailussa lähimmäksi päässeestä tuontiautosta puuttui Webasto, ortopenkit ja täysautomaatti-ilmastointi.
Jo ilman ilmastointilaitteen huomioon ottamista, suomiauto tuli omien laskelmieni mukaan edullisemmaksi jos olisi varusteet hankittu, asennutettu plus vielä vaiva.
Ja kilometreistähän ei ollut mitään varmuutta.....
Mutta, kukin tekee miten parhaaksi näkee.
Ja varmasti useimmiten tuontiauto onkin järkevämpi vaihtoehto.
Mutta ei aina.
Ortopenkit edessä molemmin puolin, täysautomaatti-ilmastointi, oikea huoltohistoria yms. jotka samanlaisista silloin katsotuista tuontiautoista puuttuivat

Lisäksi tässä oli Webasto, jota tuontiautosta on turha etsiä.
Takuuseenkin saatiin vielä muutama homma hoidettua, kuten tietysti pitikin.
Vertailussa lähimmäksi päässeestä tuontiautosta puuttui Webasto, ortopenkit ja täysautomaatti-ilmastointi.
Jo ilman ilmastointilaitteen huomioon ottamista, suomiauto tuli omien laskelmieni mukaan edullisemmaksi jos olisi varusteet hankittu, asennutettu plus vielä vaiva.
Ja kilometreistähän ei ollut mitään varmuutta.....
Mutta, kukin tekee miten parhaaksi näkee.
Ja varmasti useimmiten tuontiauto onkin järkevämpi vaihtoehto.
Mutta ei aina.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Ari66
- Valvoja
- Viesti:
Palaanpa vielä tähän.Meesu kirjoitti:Mutta sinun autosi onkin yksilö, jonka löytämiseksi kävit monta "normaali"-kuntoista suomi-ässää läpi.
Kuinka moni oikeasti sitten ostaa sen ensimmäisen vastaantulleen auton

Itse katson useamman eri vaihtoehdon, ennen kuin ostopäätös syntyy.
No, eräskin automyyjä tosin ihmetteli että aiotko oikein koeajaakin

* Adria Twin 600 SF *
Tämä on ote keskustelusta suomalainen käytettyjen autojen kauppias vs. katsastusmies
kauppias
- "kyllä ne tuontiautot on sitten paskoja kun niille baanalla kenkää annetaan ja kilometritkin on pudotettu puoleen autoa myytäessä"
katsastusmies
-" Kyllä minun kokemuksen mukaan tuontiautot ovat teknisesti jopa parempia kuin Suomi-autot. Osaahan se Hans-Gunterkin autostaan huolta pitää jos haluaa"
kauppias.
-"No niin mutta puuttuu niistä autoista ainakin Suomi-varusteet.."
Johon katsastusmies että
-"Ne puuttuvat varusteet on muoviset penkinpäälliset ja ruoste"
Loputon on suo jos tästä asiasta kiistelee
kauppias
- "kyllä ne tuontiautot on sitten paskoja kun niille baanalla kenkää annetaan ja kilometritkin on pudotettu puoleen autoa myytäessä"
katsastusmies
-" Kyllä minun kokemuksen mukaan tuontiautot ovat teknisesti jopa parempia kuin Suomi-autot. Osaahan se Hans-Gunterkin autostaan huolta pitää jos haluaa"
kauppias.
-"No niin mutta puuttuu niistä autoista ainakin Suomi-varusteet.."
Johon katsastusmies että
-"Ne puuttuvat varusteet on muoviset penkinpäälliset ja ruoste"
Loputon on suo jos tästä asiasta kiistelee

<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
- Ari66
- Valvoja
- Viesti:
Se on totta.Arto N kirjoitti: Loputon on suo jos tästä asiasta kiistelee
Eikä omatkaan kommenttini tarkoittaneet, etteikö tuontiauto parempi voisi olla.
Tarkoitus oli osoittaa, ettei niin ole välttämättä.
Ainahan näistä asioista on muutama puheenvuoro käytettävä, että erilaiset mielipidevariaatiot tulee dokumentoitua

* Adria Twin 600 SF *
Palataan vaan. Itseasiassa kokemukseni perusteella noin 75% ostaa ensimmäisen. Tosin järkevää se on tehdä niin kuin te olette ilmeisesti tehneet. Tosiasia on että suomesta löytyy hyviä ja huonija, niin suomiautoista kuin tuontiautoistakin. Suomiautoissa ruoste vaan on yleisempää. Ja Webastoa ei ole turha tuontiautosta etsiä, se löytyy itseasiassa aika usein. Lohkolämmitintä ei ikinä. Ja itselläni on kaikki autot tällä hetkellä suomiautoja, noin niinkuin keskustelun rauhoittamiseksi.Ari66 kirjoitti:Palaanpa vielä tähän.Meesu kirjoitti:Mutta sinun autosi onkin yksilö, jonka löytämiseksi kävit monta "normaali"-kuntoista suomi-ässää läpi.
Kuinka moni oikeasti sitten ostaa sen ensimmäisen vastaantulleen auton![]()
Itse katson useamman eri vaihtoehdon, ennen kuin ostopäätös syntyy.
No, eräskin automyyjä tosin ihmetteli että aiotko oikein koeajaakin
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Tämähän on todella mukava asia kiistellä ja kuuluu ihan asiankin puolesta ehdottomasti tälle foorumilleAri66 kirjoitti:Se on totta.Arto N kirjoitti: Loputon on suo jos tästä asiasta kiistelee
Eikä omatkaan kommenttini tarkoittaneet, etteikö tuontiauto parempi voisi olla.
Tarkoitus oli osoittaa, ettei niin ole välttämättä.
Ainahan näistä asioista on muutama puheenvuoro käytettävä, että erilaiset mielipidevariaatiot tulee dokumentoitua

On mukavaa päästellä höyryjä ja vois perään laittaa vielä toisenkin "päivänpolttavan" asian että
"En minä ainakaan vaihtais tota kakkosnelosta johonkin ruosteiseen ja mutkittelevaan paavoon. Varsinkin jos se olis kaksysikymppisellä tiisselillä"

<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
Tämäkin juttu riippuu siitä mistä roikkuu,varusteistakin on jo puhuttu.
Toki suomirassikin voi olla ehjä, hyvä, ja varusteltukin. Mutta mennäämpä ässiin:
Forumilla vaikuttaa Vennamon Pekan ässän nykyinen omistaja, muita tyydyttävästi varusteltuja ässiä ei sitten tulekkaan kotirintamalta mieleen. Autovero on tehnyt joskus tehtävänsä. Kaikki täydellisemmin varustellut yksilöt tuntuvat sitten olevan näitä tuontiautoja joilla ei tee mitään, eivätkä ne kelpaa vaihdossa kellekkään, etenkään autoliikkeisiin.
Ostakaa hyvät ihmiset kerran elämässänne ruosteeton ja varusteltu tuontiauto, se kannattaa. Minulla on ollut näitä suomalaisia karvahattumalleja ja taksinreuhkia noin 20-30 kpl ,laidasta laitaan. On ollut huippuvarusteltua ässää veivilaseilla, keskuslukolla ja takalasinlämppärillä. Sekaan mahtuu 124:ää varusteltuna luukulla kojelaudassa ja bussivalolla katossa, kuminahkapenkkejäkin on testattu.
Vanhassa Suomimersussa jo takaniskatuetkin tuntuvat olevan yyberluksusta, kiitos tästä kuuluu meille äänestäjille.
Hyviä Suomi-autoja toki on, varusteltujakin. Mutta kun ne rahamiehet jotka ovat näitä hankkineet ovat laskettavissa sirkkelikäden sormilla.
120tkm ajettuja -88 200 dieseleitä huippuvarustein ei riitä kaikille
Saksassa näitä piisaa, sinne vaan hakemaan.
No, vitsivitsi. Meitä pidetään melko hölmöinä siinä vaiheessa kun kemal atatyrk ruuvvaa mittaria.
Mutta auto ratkaisee, ei mittari. Se käyttöarvo, se käyttöarvo, jopparit sitten erikseen.
Auto joka ei ole nähnyt suolaa on vääjäämättä ruosteettomampi kuin auto jolla on ajettu suolasumussa lentokentän ja keskustan väliä.
Mutta kuten sanottu, jokainen laittaa rahansa mihin haluaa. Onhan niissä Suomi-autoissa nostalgiaa kun niistä saa selvitettyä omistajat helposti noin 30:n tarkkuudella.
Nimim. "Parhaassa mersussa n.30 luovaria ilman rekisteriotetta."
Ps. Ei kommentteja luovareista, suomessa on ostajan markkinat.
Toki suomirassikin voi olla ehjä, hyvä, ja varusteltukin. Mutta mennäämpä ässiin:
Forumilla vaikuttaa Vennamon Pekan ässän nykyinen omistaja, muita tyydyttävästi varusteltuja ässiä ei sitten tulekkaan kotirintamalta mieleen. Autovero on tehnyt joskus tehtävänsä. Kaikki täydellisemmin varustellut yksilöt tuntuvat sitten olevan näitä tuontiautoja joilla ei tee mitään, eivätkä ne kelpaa vaihdossa kellekkään, etenkään autoliikkeisiin.
Ostakaa hyvät ihmiset kerran elämässänne ruosteeton ja varusteltu tuontiauto, se kannattaa. Minulla on ollut näitä suomalaisia karvahattumalleja ja taksinreuhkia noin 20-30 kpl ,laidasta laitaan. On ollut huippuvarusteltua ässää veivilaseilla, keskuslukolla ja takalasinlämppärillä. Sekaan mahtuu 124:ää varusteltuna luukulla kojelaudassa ja bussivalolla katossa, kuminahkapenkkejäkin on testattu.
Vanhassa Suomimersussa jo takaniskatuetkin tuntuvat olevan yyberluksusta, kiitos tästä kuuluu meille äänestäjille.

Hyviä Suomi-autoja toki on, varusteltujakin. Mutta kun ne rahamiehet jotka ovat näitä hankkineet ovat laskettavissa sirkkelikäden sormilla.

Auto joka ei ole nähnyt suolaa on vääjäämättä ruosteettomampi kuin auto jolla on ajettu suolasumussa lentokentän ja keskustan väliä.

Mutta kuten sanottu, jokainen laittaa rahansa mihin haluaa. Onhan niissä Suomi-autoissa nostalgiaa kun niistä saa selvitettyä omistajat helposti noin 30:n tarkkuudella.

Nimim. "Parhaassa mersussa n.30 luovaria ilman rekisteriotetta."
Ps. Ei kommentteja luovareista, suomessa on ostajan markkinat.

Jos Saksasta haette "ite" sen unelma-auton, katsokaa tarkasti missä kunnossa pohja ja pellit on.
Saksasta löytyy niin suolattuja autoja että hirvittää, moni ei osaa ajatellakaan miten siellä suolaa käytellään osassa maata.
Joskus tuntuu käsittämättömältä miten joku on voinut tuoda Saksasta esim. väykyn josta näkee metrien päästä että kolarissa on oltu ja huonosti korjattu, ja ruostetta löytyy tarkemmin katsoen vaikka kuinka.
Olkaa tarkkana !
Saksasta löytyy niin suolattuja autoja että hirvittää, moni ei osaa ajatellakaan miten siellä suolaa käytellään osassa maata.
Joskus tuntuu käsittämättömältä miten joku on voinut tuoda Saksasta esim. väykyn josta näkee metrien päästä että kolarissa on oltu ja huonosti korjattu, ja ruostetta löytyy tarkemmin katsoen vaikka kuinka.
Olkaa tarkkana !

wiimax.fi
Totta. Ceestä puuttuu, ässässä on voimavirta takapenkissäkindealer kirjoitti:Yhtäkkiä ei tule mieleen kuin yksi varuste jonka puuttuminen on varsin kiusallista; penkinlämmittimet.
Monesta tuontiautosta puuttuu.

Elämä on täynnä valintoja ja kompromisseja.

No en minä nyt niin huudakkaan niiden varusteiden perään, mutta tämä nykyinen "huippuvarusteltu" ässä on toteutunut pikkupojan haave. Kun täytän 50v (kohtaPM kirjoitti:Eiköhän niitä läpimätiä loppuunpoljettuja raatoja löydy joka maasta. Ja ihme vouhotusta noiden varusteiden kanssa; ei mun elämä ainakaan muuttuis mihinkään suuntaan, vaikka autossa olis automaattiohjaus, poreamme ja sähköinen peräaukon stimuloija.

Ja totta, on niitä mätiä yksilöitä joka maassa, paitsi Saudi-Arabiassa.

Joskus ko. asiaa sivusta seuranneena ja jokusen kerran langenneena täytyy sanoa että välillä se vanha Suomi-taksi on parempi kuin se tuontiauto ja päinvastoin (kaverin mummon serkun kaima kertoi nähneensä taksimiehen kerran jopa huollossa ettei tarvitsisi jäädä tien päälle)
. Katselin juuri Mobilesta "riisseli"mersua ja tuntuivat olevan kovin vähän ajettuja. Mahtaako Günttereillä olla niin HUONOT baanat ettei viitti ajaa autoilllaan kuin max. 200tkm vaikka ovat jo yli 20 vuotta vanhoja. Vastaavasti Ruotsissa lähes kaikilla bensa-autoillakin ajettu yli 300 tkm.
Nim. Tiedän millaista on ajaa yli 1000000 km ajettua väykkymersua (1997 290 tdt)= vanha taksi.( tapaus on huoltokirjojaan myöten tosi )

Nim. Tiedän millaista on ajaa yli 1000000 km ajettua väykkymersua (1997 290 tdt)= vanha taksi.( tapaus on huoltokirjojaan myöten tosi )
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Njoo, itse aloin kaartua pikkuhiljaa sinne tuontiauton perään, mutta aina siinä oli samat ongelmat:
-en luottanut itseeni sen vertaa, että saksasta olisi kohtuullisen yksilön löytänyt omilla silmilläni--->agentin palkkaus---->ylimääräinen tonni---->rahti suomeen--->haku satamasta--->verot päälle---->veropäätöksestä valitus---->ylimääräiset yllätykset(siis esim.auton toiminnassa.
Eräällä kaukaisella tutulla Japsipankin edustusauto 280SE ajettu 220 000. Muutaman kerran jättänt tielle, pari kertaa ei ole käynnistynyt ja kerran pukannut öljyt ja jäähdytinnesteet ulos.
Oma suomi-yksilöni ei ole mainittavaa tehnyt minun eikä edellisen omistajan aikana (tässä tapauksessa täytyy vain luottaa kaveriin, tosin, hänellä auto oli 7 vuotta)
Ja mitä siihen automaatin vaihtoon tuli, niin nyt kun ajattelee, niin ei voisi vähempää haitata. Kun kerran loota toimii, sehän voi olla vaikka vain 100 000km vanha loota
Vaikkakin tässä nyt sitten kustannetaan sen alkuperäisyyden kanssa. Olisinhan minäkin tuontimersun ottanut, mutta mutkia olisi ollut liikaa...ehkä..
-en luottanut itseeni sen vertaa, että saksasta olisi kohtuullisen yksilön löytänyt omilla silmilläni--->agentin palkkaus---->ylimääräinen tonni---->rahti suomeen--->haku satamasta--->verot päälle---->veropäätöksestä valitus---->ylimääräiset yllätykset(siis esim.auton toiminnassa.
Eräällä kaukaisella tutulla Japsipankin edustusauto 280SE ajettu 220 000. Muutaman kerran jättänt tielle, pari kertaa ei ole käynnistynyt ja kerran pukannut öljyt ja jäähdytinnesteet ulos.
Oma suomi-yksilöni ei ole mainittavaa tehnyt minun eikä edellisen omistajan aikana (tässä tapauksessa täytyy vain luottaa kaveriin, tosin, hänellä auto oli 7 vuotta)
Ja mitä siihen automaatin vaihtoon tuli, niin nyt kun ajattelee, niin ei voisi vähempää haitata. Kun kerran loota toimii, sehän voi olla vaikka vain 100 000km vanha loota

Vaikkakin tässä nyt sitten kustannetaan sen alkuperäisyyden kanssa. Olisinhan minäkin tuontimersun ottanut, mutta mutkia olisi ollut liikaa...ehkä..
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Hauskaa muuten kuinka tämä mittarien ruuvaus tuntuu olevan ainoastaan tuontiautojen ongelma
Tiedätkö varmasti mitä sinun suomi-autollasi on ajettu?? Itse tiedän lukuisia tapauksia kuinka helsingistä haettiin vanha taksi ja ajettiin tänne lansirannikolle ja matkalla hävis muutama satku. Tähän voisi sanoa niinkuin Euro-Cars:in omistaja: Luotan vain itse ajamiini kilometreihin. 

MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Mun tietääkseni ainoot suomiautot oli ne 99 Saabit, Talbotit jota tehtiin Uudessakaupungissa. Nykyisiä suomiautoja Porschen Boxsterit ja tulevaisuudessa Caymanit.
Eipä unohdeta Käkisalmen Coswortheja eli Suomessa varusteltuja Latukoita.
No any way, jos auto on hyvä ihan sama mistä sen ostaa. Mulla on 190 E elokuussa haettu tuontipeli ja 924 Porsas suomiauto.
Eipä unohdeta Käkisalmen Coswortheja eli Suomessa varusteltuja Latukoita.
No any way, jos auto on hyvä ihan sama mistä sen ostaa. Mulla on 190 E elokuussa haettu tuontipeli ja 924 Porsas suomiauto.
jomi
+ n. 40 exää (autoja pärriä v.sta -74
Sylinterien lukumäärä ei ole ratkaiseva,kunhan luku on 3 jaollinen
Suomi-autoista ainakin saa tarkistettua kilometrit katsatuskonttorilta.. olen kyl myös kuullu jotaa huhuu et saksas olis samanlainen käytäntö mut ei oo kokemuksee perustuvaa faktaa.
Mulle se on ainakin ihan sama onko auto suomesta vai saksasta enemmän ratkaisee se miten autoa on pidetty ja huollettu vuosien varrel, näin siis mun mielestä..
Saattahan siel saksas olla parempi tarjonta mut ei voi sanoo ettei suomi-auto voi olla hyvä..
Mulle se on ainakin ihan sama onko auto suomesta vai saksasta enemmän ratkaisee se miten autoa on pidetty ja huollettu vuosien varrel, näin siis mun mielestä..
Saattahan siel saksas olla parempi tarjonta mut ei voi sanoo ettei suomi-auto voi olla hyvä..
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Kilometrien tarkistus Suomessa = B-S/ joulupukki.jarkki kirjoitti:Suomi-autoista ainakin saa tarkistettua kilometrit katsatuskonttorilta.. olen kyl myös kuullu jotaa huhuu et saksas olis samanlainen käytäntö mut ei oo kokemuksee perustuvaa faktaa.

Mutta kuten jo sanoin niin voi se Suomi-auto olla hyväkin. Kunhan tässä vaan pidän keskustelua yllä.

- juppepuputti
- Vakiokalustoa
Kyllähän noitten tuontiautojen mainetta pilaa paljolti kaikenkarvaiset jobbarit , jotka hyvien voittojen toivossa on tuonut paperittomia,historiattomia jne. autoja maahan ...
Yksityistuonnin pilaa suurimmalta osin jumalaton kiire , ja olosuhteiden pakosta ostetaan se ensimmäinen vastaantullut auto .....
Itseltä meni viimekesänä täydet 3 päivää sen 'oikean' etsimiseen , eikä siinäkään ajassa ehtinyt kovin montaa ehdokasta tulemaan , vaikka etukäteistyötäkin tuli pari iltaa tehtyä .
-94 mersu , 1 omistaja , täydellinen huoltokirja 120tkm , kaikki avaimet orginaaleja ,joista vain yhtä käytetty . Ajattelin että ei täällä Suomessakaan kovin moni ala 4500.- hintaiseen autoon sisustaa , ratteja, pedaaleja vaihtamaan
Ruostetta ei näkyny päällepäin ollenkaan , peräkontti ruostevapaa , ajaessa ei kitissy ja kulki suoraan jopa niillä kitkoilla, mitkä oli alla . Papereista tsekkaus että ei ole seissyt kauaa liikkeessä (1kk), avain lukkoon ja laakista käymään .
Käyntiääni hyvä ja tasainen , kytkin napakka . Pakkohan sellanen oli ostaa pois
ps ... Ihan etelässä kun käytiin (Fussen) alkoi niitä suomiautojakin löytymään
esmes. 93 farkkubemu (147tkm) kaikissa ovissa ruostetta . 
Yksityistuonnin pilaa suurimmalta osin jumalaton kiire , ja olosuhteiden pakosta ostetaan se ensimmäinen vastaantullut auto .....
Itseltä meni viimekesänä täydet 3 päivää sen 'oikean' etsimiseen , eikä siinäkään ajassa ehtinyt kovin montaa ehdokasta tulemaan , vaikka etukäteistyötäkin tuli pari iltaa tehtyä .
-94 mersu , 1 omistaja , täydellinen huoltokirja 120tkm , kaikki avaimet orginaaleja ,joista vain yhtä käytetty . Ajattelin että ei täällä Suomessakaan kovin moni ala 4500.- hintaiseen autoon sisustaa , ratteja, pedaaleja vaihtamaan

Ruostetta ei näkyny päällepäin ollenkaan , peräkontti ruostevapaa , ajaessa ei kitissy ja kulki suoraan jopa niillä kitkoilla, mitkä oli alla . Papereista tsekkaus että ei ole seissyt kauaa liikkeessä (1kk), avain lukkoon ja laakista käymään .
Käyntiääni hyvä ja tasainen , kytkin napakka . Pakkohan sellanen oli ostaa pois

ps ... Ihan etelässä kun käytiin (Fussen) alkoi niitä suomiautojakin löytymään

- Ari66
- Valvoja
- Viesti:
Eihän näistä nyt kiistelemään kai aletakaan, mutta sitä kai tarkoititkin kun hymiö perässä oliArto N kirjoitti:Tämähän on todella mukava asia kiistellä ja kuuluu ihan asiankin puolesta ehdottomasti tälle foorumille![]()

Näitä tällaisen aihepiirin juttujahan pitää lukea ja kirjoittaa pilke silmäkulmassa ja hymynkare huulilla

Mutta kuitenkin siteeksi asiaakin.
Ja kuten sanottu, itse ainakin luen mielenkiinnolla erilaisten ihmisten erilaisien kokemuksien muovaamia mielipiteitä.
Siksipä niitä "mielipidevariaatioiksi" kutsuinkin

Yhtä kaikki, jokainen mielipide tästä nimenomaisesta aiheesta lienee yhtä oikea.
Lisää vaan tositarinoita autonostajan arkielämästä

* Adria Twin 600 SF *
- Ari66
- Valvoja
- Viesti:
Itselleni jäi mieleen se televisioonkin saakka päässyt Rinta-Joupin maahantuoma Audi, jonka kanssa asiakkaalla oli sitten enemmänkin ongelmaa.juppepuputti kirjoitti:Kyllähän noitten tuontiautojen mainetta pilaa paljolti kaikenkarvaiset jobbarit , jotka hyvien voittojen toivossa on tuonut paperittomia,historiattomia jne. autoja maahan ...
Ei hyvää mainosta ko. yritykselle.
* Adria Twin 600 SF *
Kuinka kauan luulet, että ihmiset muistavat tuota?Ari66 kirjoitti:Itselleni jäi mieleen se televisioonkin saakka päässyt Rinta-Joupin maahantuoma Audi, jonka kanssa asiakkaalla oli sitten enemmänkin ongelmaa.juppepuputti kirjoitti:Kyllähän noitten tuontiautojen mainetta pilaa paljolti kaikenkarvaiset jobbarit , jotka hyvien voittojen toivossa on tuonut paperittomia,historiattomia jne. autoja maahan ...
Ei hyvää mainosta ko. yritykselle.

w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
- Ari66
- Valvoja
- Viesti:
Itse muistan varmaan loppuikäni.Ere866 kirjoitti: Kuinka kauan luulet, että ihmiset muistavat tuota?
Varsinkin, kun tulin koeajaneeksi erästä ko. firman tummanvihreää W210 290-turbodieseliä.
Se oli kokemus se, tultiin Järvenpäästä Tikkurilaan max. 30 km/h.
Ikinä en ole hävennyt minkään auton ratissa niin paljon, kuin sillä kerralla.
Ja vielä mersulla

Pää oli aika lailla painuksissa ettei vaan kukaan tunnista

Nahkapenkit, COMANDit ja kaikki....

Joku neropatti oli nimittäin saanut päähänsä laittaa pohjapanssarin (no, siis sen muovisen pohjan "pölysuojan") kiinni nippusiteillä

Arvaahan sen, kuinka motarinopeuksissa käy.....
Ensin kuului raks.... ajattelin että kivihän se varmaan renkaan kulutuspinnasta irtosi... sitten kuului kohta RAKS, jolloin arvelin että nyt ei irtokivistä enää liene kyse... ja ennen kuin ehdin pohdintaa aiheesta sen pidemmälle jatkamaan, kuuluikin jo RUTS eli se pohjamuovi oli kaksinkerroin merssun alla

* Adria Twin 600 SF *