tutkin tuossa että mulla on "kattilassa"kuusi istumapaikkaa,joista kuljettajan vieressä kaksi.
voipi vaan sen kolmannen edessä olijan ilme olla aika tuskainen kun joutuisi istumaan vaihdekeppi ahterissa
mutta asiaan laskeeko auton kokonais massa jos se ylimääräinen paikka pudotetaan pelistä pois?
olettaen että penkkien muutos ei ole lisännyt auton painoa sitten vastaavasti.......
sillä saisi tuon dieselveron pudotettua yhtä pykälää alemmaksi
hiljaa hyvä tulee,jos tulee....
liian monta subarua..
Mielenkiintoista. Sitkeä huhu väittää että vuoden 1986 paikkeilla kun W124-malli oli uusi tehtin Suomen markkinoille erä ratttivaihteisia ja 6-paikkaisia autoja taksikäyttöön.. Kirjat ei moista harvinaisuutta tunne, enkä ole moista nähnyt, mutta tunnen miehen joka väittää nähneensä
Voisiko olla ko. sarjasta peräisin oleva myöhemmin lattiavaihteiseksi muutettu - tai sitten ne ei ratttivaihteisia ollut alunperinkään ?
Täällä ajellaan myös 6-paikkaisella vanhalla taksilla ja autossa on lattiavaihde. Taksivarustelua on väristä ja valoista ja LA-puhelimen paikosta lähtien, mutta rekisteriin merkitty kokonaispaino on silti 1760 kg. Joskus muistelisin nähneeni jotain juttua täällä forumilla, että siviilimallin 200D:itä suht karvalakkivarusteillakin on merkitty kokonaispainoltaan yli 1800 ja jopa 1900-kiloisiksi, vaikka näissähän on paikkalukumäärä viisi. Eli epäilisin kyllä, että yhden matkustajan vähennys tuskin tuottaa mitään muutosta kokonaispainoon, koska pohjimmiltaanhan on kyse siitä, että verottaja tuskin luopuu saavutetuista eduistaan.
Eräs farkku oli 8:lle rekisteröity, lattiasta nousi sellainen mutkalle taivutettu keppi. Siinä keskikonsolin paikalla oli semmonen tyynyn tapainen. Ja autohan oli taksi 200td, vuosimallia 88, tai 89.
Varmaan jo kolmas kerta kun olen tämän tällä foorumilla sanonut mutta antaa palaa:
Rovaniemen pörhöllä oli yli 5 vuotta sitten W124 200D rattivaihteilla ja kyllä siinä olikin ihmettelemistä että noin "uudessa" mersussa rattivaihteet Rattivaihteethan oli jo W123:ssa ainoastaan poliisiautojen ja suomalaisten taksien herkkua. Tuossa minunkin röntässä on rattiputki ja tulipellissä oleva reikä muistona rattivaihteistasta
kerosiini kirjoitti:Varmaan jo kolmas kerta kun olen tämän tällä foorumilla sanonut mutta antaa palaa:
Rovaniemen pörhöllä oli yli 5 vuotta sitten W124 200D rattivaihteilla ja kyllä siinä olikin ihmettelemistä että noin "uudessa" mersussa rattivaihteet Rattivaihteethan oli jo W123:ssa ainoastaan poliisiautojen ja suomalaisten taksien herkkua. Tuossa minunkin röntässä on rattiputki ja tulipellissä oleva reikä muistona rattivaihteistasta
Äitillä oli aikoinaan taksiautona -88 200d rattivaihteella. Kojelaudan päällä oli mittaria varten 15x40 cm laatikko mittaria varten. Keskikonsoli etupäästä mustaa muovia, takaosassa istuintyyny ja lantiovyö. Hanskalokeron luukku ohutta mustaa päremuovia(helppo asentaa NMT). Auto oli punainen ja rekkariltaan OPO-xxx. Näin pelin muutamia vuosia sitten Oulun Pörhöllä vaihtorivissä, missä lienee nykyään. Muistan vieläkin elävästi auton haun Hangon satamasta: Tais olla helmi/maaliskuuta ja ihan hirvee lumituisku koko matkan, mutta auto oli kyllä kertakaikkiaan hieno. Eritysesti ihmeteltiin hiljaista kyytiä ja suorituskykyä w123:seen verrattuna. Termostaattiohjattu lämmitys oli myös uskomattoman hienoo.
Seuraava peli oli -91 200D, joka oli myös 6-paikkanen. Tässä oli koukkumallinen lattiakeppi. Keskikonsoli ja hanskakotelon luukku samat kuin edellisessä. Telkänpönttö puuttui kojelaudalta. Taksamittarikin piti vaihtaa pienempään ,kun -80-luvun alkupuolen semel elektronik tms. ei mahtunut mihinkään. Auto oli sininen ja palveli perheessä 590tkm, kunnes kohtasi matkansa pään viime jussina pahassa kolarissa.
-88 malli maksoi muuten 21500mk ja -91 malli 270000mk.
Jos jollakulla sattuu pyörimään nurkissa 124-koriin tarkoitettu taivutettu vaihdekeppi ja keskityyny ja mitä muuta tuohon kolmipaikkaiseen etupenkkisatsiin kuuluikaan, saa ottaa yhteyttä. Eräs tuttu haikailee noita palikoita.