W201 käyntihäiriöt
W201 käyntihäiriöt
Auto on 2.0 bensa, kaasarilla. Kylmänä ei lähde käyntiin ennenkuin ottaa kaasarin alla olevan töpselin irti, mutta kuumana lähtee käyntiin normaalisti. missä vika ja mitä kyseinen mötikkä kaasarin alla tekee?
Mulla oli muistaakseni vastaavanlaisia ongelmia. En oo mikään expertti mut melkeen sanoisin et ryypyn säädöissä on jotain häikkää. Mä kävin säädättämässä koko ryyppysysteemin. Toimi kyllä sen jälkeen...seuraavaks meni sitte vaihtoon virranjakajan kansi ja pyörijä...neki varmaan kannattaa vaihtaa.
Btw. Huoltamisen yhteydessä se sano sitte että käynnistäessä polkee ennen starttaamista kaasua kolme kertaa (että se ryyppy menis päälle?) ja sitte starttaa ilman kaasua. Mun mielestä vaikuttaa kyllä kummasti käynnistykseen...en sitte tiiä onko korvien välissä vikaa
Btw. Huoltamisen yhteydessä se sano sitte että käynnistäessä polkee ennen starttaamista kaasua kolme kertaa (että se ryyppy menis päälle?) ja sitte starttaa ilman kaasua. Mun mielestä vaikuttaa kyllä kummasti käynnistykseen...en sitte tiiä onko korvien välissä vikaa
W201 (2.0 kaasarin rotjake, jospa tässä sais joku päivä vähän tuota tekniikkapuolta päivitettyä, kun vain aika ja raha on niissä määrissä)
No sehän se on perinteinen MB:n kaasarikoneen ohje ollut, että kaasu kerran pohjaan, ylös ja sitten tulta munille. Noissa perinteisemmissä kaasaripeleissähän kaasunpumppaamisella on saatu kunnon huikat kurkkuihin ennen starttausta. Ei mikään ekoteko, mutta toimii.Kalle kirjoitti: Btw. Huoltamisen yhteydessä se sano sitte että käynnistäessä polkee ennen starttaamista kaasua kolme kertaa (että se ryyppy menis päälle?) ja sitte starttaa ilman kaasua.
Mutta stöpseli. Ellen väärin muista, se liittyy jotenkin jälkikäynnin estojärjestelmään -- miksi sitten vaan kylmänä ei suostu lähtemään, sitä on vaikea peruskoulupohjalta käsittää.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Se mötikkä on tosiaan jälkikäynnin estoon liittyvä sulkusolenoidi,eli se sulkee bensankulun kun auto sammutetaan.Kannattaa tutkia johdon liitin,ainakin minulla se oli aika huonossa hapessa ja itse johto jäi liittimestä käteen yllättävänkin helposti,joten voisi kuvitella ettei siellä sähkökään niin vilkkaasti enää kulkenut.Harvoin vaivannut jälkikäynti loppui kuitenkin liittimen vaihdon jälkeen.Punainen pyöreä naaras abiko-liitin sopii mainiosti solenoidin liittimeen joten jos ei satu omassa hyllyssä mersun originaalia liitintä olemaan niin tuollaisellakin pärjää.
Usein noissa kaasareissa kohokammion tiiviste hieman hikoilee bensaa (korjaantuu usein kiristämällä kohokammion laipan ruuvit jos nyt ei halua koko kaasaria pois purkaa) ja paikka mihin se niistä valuu on juuri tuo sähköjohdon liitin joten ensimmäisenä lähtisin hakemaan vikaa siitä liittimestä ja sähkön kulkemisesta siihen liittimeen.
Usein noissa kaasareissa kohokammion tiiviste hieman hikoilee bensaa (korjaantuu usein kiristämällä kohokammion laipan ruuvit jos nyt ei halua koko kaasaria pois purkaa) ja paikka mihin se niistä valuu on juuri tuo sähköjohdon liitin joten ensimmäisenä lähtisin hakemaan vikaa siitä liittimestä ja sähkön kulkemisesta siihen liittimeen.
-
dollarihymy
- Vakiokalustoa