Suomi-auto
Itselleni ei ollut suurtakaan väliä oliko auto Suomi- vai ei.
Löysin kuitenkin Mersuliikkeestä auton, jonka he olivat uutena myyneet sekä kaikki huollot siihen tehneet.
Auto oli vähillä kilsoilla ja muutenkin hyväkuntoinen, sekä takuu.Nämä vakuuttivat meikäläisen kauppoihin.
Käytettynä maahantuodun historia ei välttämättä ole näin aukoton, joka pitäisi näkyä hinnassa.
Löysin kuitenkin Mersuliikkeestä auton, jonka he olivat uutena myyneet sekä kaikki huollot siihen tehneet.
Auto oli vähillä kilsoilla ja muutenkin hyväkuntoinen, sekä takuu.Nämä vakuuttivat meikäläisen kauppoihin.
Käytettynä maahantuodun historia ei välttämättä ole näin aukoton, joka pitäisi näkyä hinnassa.
Niinkun jonkun mietelauseessa luki: varmoja kilometrejä on ne jotka on itse ajanut.
Eikä niillä km;llä ole väliä jos auto muuten pelaa. Mun siipimersusta tuli taas uuden karhea kun mittari kesällä pyörähti ympäri
.No eipä siinä oo kun sadantuhannen mittari. Eka mersu jonka ostin oli 200 d w123, ajettu 700 tkm ja edellinen omistaja romaanihenkilö. Ei paljon menoa haitannut, nokalle vaan 300 td ja balalaika soi....


Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Tupakka miehelle se on ihan ehoton, vetää savut hyvin ulos ja melua ei tuleteemu kirjoitti:En ole koskaan tajunnut, mitä kattoluukulla tekee. Itse olen sen ehkä 3 kertaa kokeeksi avannut.Ere866 kirjoitti:Itse ostin juuri Suomiauton.
En jaksa nyt kuvia linkitellä, mutta ainut varuste mitä kaipaan, on kattoluukku.
lujemmassakaan vauhissa läheskään niin paljon kuin ikkunasta.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
kattoluukku. siinä vasta varuste! voi rauhassa vetää röökin, kuunella musiikkia maltillisella voimakkuudella ja nauttia maisemien vaihtelusta ilman turhia suhinoita.
tuahan se valookin hyttiin, jos sen aukasee kokonaan tiätenkin se nykymuadinmukainen tuning! jos siitä tuningista tykkää...

W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Ja myös niin ihana kun se 19-vuoden iässä, päättää jäädäkkin auki, matkaa jäljellä 200km, sataa ja kyydissä puolivuotias lapsi.pera8x kirjoitti:kattoluukku. siinä vasta varuste! voi rauhassa vetää röökin, kuunella musiikkia maltillisella voimakkuudella ja nauttia maisemien vaihtelusta ilman turhia suhinoita.tuahan se valookin hyttiin, jos sen aukasee kokonaan tiätenkin se nykymuadinmukainen tuning! jos siitä tuningista tykkää...



MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Tuontiauto
No. Oma kuljettimeni on koottu Uudessakaupungissa ja myyty uutena Italiassa. Kotimaahan se palasi 2003. Periaatteessa tätä enempää on vaikea olla Suomi-Auto. No, kun tämä on kuitenkin Tuontiauto, oli se paremmin varusteltu kuin 99% vastaavista Aeroista joita Suomessa ei pahemmin edes koskaan myyty, ruosteeton (esim. ovet kirkkaat) ja vielä kohtuullisesti ajettu (nyt 174tkm).
Totta kai Suomessa on hyväkuntoisia helmiä mutta tuolla muualla ne normaalivaihdokit tuntuvat olevan ruosteettomampia, paremmin varusteltuja ja valinnanvaraakin on enemmän. Seuraava autoni tulee olemaan myös tuontiauto.
Totta kai Suomessa on hyväkuntoisia helmiä mutta tuolla muualla ne normaalivaihdokit tuntuvat olevan ruosteettomampia, paremmin varusteltuja ja valinnanvaraakin on enemmän. Seuraava autoni tulee olemaan myös tuontiauto.
Mitä väliä sillä on, onko auto Suomeen uutena tuotu vai jälkikäteen uitettu. Pääasia että auto miellyttää omistajaa!
nimim. "molemmat löytyy"
nimim. "molemmat löytyy"
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Periaatteessa voidaan ajatella että sillä ei ole merkitystä mistä maasta auto on hankittu, tärkeämpää on minusta käytetyn auton kohdalla se että sille on olemassa luotettava historia.
Niin huonoja kuin hyviäkin yksilöitä löytyy taatusti niin Saksasta,Suomesta kuin kaikista muistakin maista missä autoja käytetään. Hyvän käytetyn löytäminen vaatii vaivaa ja aikaa..oli hankintamaa sitten mikä tahansa.
Yleensä "Suomiautojen" ongelmaksi halutaan lukea suolaamisen aiheuttama ruostuminen. Kuitenkin fakta on että useimmissa Keski-Euroopan maissa..Saksa ml..suolataan ihan yhtä paljon jos ei enemmänkin kuin Suomessa. Ei ehkä niin pitkää aikaa vuodessa..mutta riittävästi kuitenkin aiheuttamaan autoille korroosiota. Väitän kuitenkin että Saksassa/muualla Euroopassa ruostesuojaus on huomattavasti tuntemattomampi käsite kuin Pohjoismaissa/Suomessa..joten ruostuneita autoja löytyy myös muualta kuin Suomesta.
Vaikka periaatteessa en itse tuontiautoja karsastakaan niin Saksantuonneissa on kuitenkin yksi asia jota hiukan karsastan..se tosin koskee lähinnä hiukan sporttisempia autoja..eli sellaisia joilla mieluusti ajetaan kovaa jos se on mahdollista.
Tosiasia kun nimittäin on että jos otetaan kaksi, vaikkapa 100t km ajettua samanlaista autoa, joista molemmilla on ajettu pääasiassa moottoritie/maantieajoa niin väitän että se jolla on paljon paahdettu 200km/h..eli "lämä tiskissä" on moottorin puolesta huonommassa hapessa kuin Suomen moottoritie./maantienopeuksilla ajetussa autossa.
Kuitenkin kun taitaa olla niin että moottorille keveintä rasitusta on tasainen maantieajo 80-120km/h vauhdeilla..
Saksantuontien ehdoton vahvuus puolestaan on varustelu, joka keskimäärin on aivan eri luokkaa kuin Suomi-autoissa.
Omat autot on kuitenkin aina olleet Suomi-autoja..ja tod.näk tulevat sitä olemaan myös jatkossa. Yksi merkittävä syy siihen on se että vaihtotilanteessa Suomi-auton arvo on valitettavasti huomattavasti parempi kuin tuontiauton..ja valehtelisin jos sanoisin ettei sillä ole merkitystä. Sanoisin että omalla kohdallani sillä on niin paljon merkitystä että se sulkee käytännössä tuontiauton hankkimisen pois laskuista.
Vaikkakin minusta ei ole mitään perusteita että täydellisellä huolto- ym historialla varustettu auto hinnoitellaan eri lailla riippuen siitä mistä maasta se on alunperin ostettu, niin koska sillä kuitenkin selkeä merkitys on niin en usko että tulen tuontiautoa valitsemaan juuri em syystä.
Niin huonoja kuin hyviäkin yksilöitä löytyy taatusti niin Saksasta,Suomesta kuin kaikista muistakin maista missä autoja käytetään. Hyvän käytetyn löytäminen vaatii vaivaa ja aikaa..oli hankintamaa sitten mikä tahansa.
Yleensä "Suomiautojen" ongelmaksi halutaan lukea suolaamisen aiheuttama ruostuminen. Kuitenkin fakta on että useimmissa Keski-Euroopan maissa..Saksa ml..suolataan ihan yhtä paljon jos ei enemmänkin kuin Suomessa. Ei ehkä niin pitkää aikaa vuodessa..mutta riittävästi kuitenkin aiheuttamaan autoille korroosiota. Väitän kuitenkin että Saksassa/muualla Euroopassa ruostesuojaus on huomattavasti tuntemattomampi käsite kuin Pohjoismaissa/Suomessa..joten ruostuneita autoja löytyy myös muualta kuin Suomesta.
Vaikka periaatteessa en itse tuontiautoja karsastakaan niin Saksantuonneissa on kuitenkin yksi asia jota hiukan karsastan..se tosin koskee lähinnä hiukan sporttisempia autoja..eli sellaisia joilla mieluusti ajetaan kovaa jos se on mahdollista.
Tosiasia kun nimittäin on että jos otetaan kaksi, vaikkapa 100t km ajettua samanlaista autoa, joista molemmilla on ajettu pääasiassa moottoritie/maantieajoa niin väitän että se jolla on paljon paahdettu 200km/h..eli "lämä tiskissä" on moottorin puolesta huonommassa hapessa kuin Suomen moottoritie./maantienopeuksilla ajetussa autossa.
Kuitenkin kun taitaa olla niin että moottorille keveintä rasitusta on tasainen maantieajo 80-120km/h vauhdeilla..
Saksantuontien ehdoton vahvuus puolestaan on varustelu, joka keskimäärin on aivan eri luokkaa kuin Suomi-autoissa.
Omat autot on kuitenkin aina olleet Suomi-autoja..ja tod.näk tulevat sitä olemaan myös jatkossa. Yksi merkittävä syy siihen on se että vaihtotilanteessa Suomi-auton arvo on valitettavasti huomattavasti parempi kuin tuontiauton..ja valehtelisin jos sanoisin ettei sillä ole merkitystä. Sanoisin että omalla kohdallani sillä on niin paljon merkitystä että se sulkee käytännössä tuontiauton hankkimisen pois laskuista.
Vaikkakin minusta ei ole mitään perusteita että täydellisellä huolto- ym historialla varustettu auto hinnoitellaan eri lailla riippuen siitä mistä maasta se on alunperin ostettu, niin koska sillä kuitenkin selkeä merkitys on niin en usko että tulen tuontiautoa valitsemaan juuri em syystä.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Muistaakseni suolassa on eroja Saksassa ja Suomessa. Kuulemma Suomalaiset laittavat sitä halvinta tavaraa tiehen, josta autotkin tykkää, Gûnter käyttää kalliimpaa, joka ei syö autoja niin paljon.
Voi silti olal pelkkä mutu, mutta harvemminhan vaikka Ranskasta tuotu auto on oikein talvea nähnyt....
Voi silti olal pelkkä mutu, mutta harvemminhan vaikka Ranskasta tuotu auto on oikein talvea nähnyt....
Tiedät paikan, kokeile
Itelläni on Italiasta tuotu kakkosnelonen ja varmaan sikäläinen ilmasto on armahtanut koria ja sähkölaitteita, mutta mutta... kyllä tuolla autokaupoissa törmää todella kauniisiin 'suomi'-autoihinkin. Varustelu on noissa verotuksesta johtuen kyllä köyhempi. Kyllä se pitkälti samanlaista onnenkauppaa taitaa olla autonhankinta, on se kauppias sitten Helsingissä tai Hampurissa. Hirveä autokuume ja kiire päälle vaan niin ihan varmasti samanlaista pa****a löytää jokapaikasta 

W124 260E -87
Kutonen... jotain ihan muuta :)
Kutonen... jotain ihan muuta :)
Laitetaanpa tänne sama kysymys, kun ei toisaalla herättänyt vastakaikua. Eli: miten on tuontimersun edelleen vaihtamisen laita. Millaisia kokemuksia löytyy, syljetäänkö Suomessa päälle, jos yrittää moista vehjettä pistää vaihdossa vaikkapa nyt uutta autoa ostettaessa?
autona: m-b c180 esprit -96, automatic
Tämä riippuu liikkeestä. Moni tuontiautoliike hyvittää (hyvästä) tuontiautosta enemmän kuin suomi-autosta. Liikkeissä alkaa olemaan se tilanne etteivät ota pa...kaa lainkaan oli se sitten suomi- tai tuontiauto. Esim. Toyota Avensis -02 Diesel 480th ajettu, on muuten aika herkku myydä! Tai Citroen Xsara bensa -01 ajettu 230th, alkaa olemaan ihan sama mistä on tuotu, kukaan ei halua.mr kirjoitti:Laitetaanpa tänne sama kysymys, kun ei toisaalla herättänyt vastakaikua. Eli: miten on tuontimersun edelleen vaihtamisen laita. Millaisia kokemuksia löytyy, syljetäänkö Suomessa päälle, jos yrittää moista vehjettä pistää vaihdossa vaikkapa nyt uutta autoa ostettaessa?

MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Minun tapauksessa tuontiauto on ainakin ollut todella hyvä vaihtoehto. Ostohetkellä pyynti oli noin kymppitonnin vastaavaa suomiautoa halvempi ja auto todella siistissä kunnossa ikäisekseen. Kolmatta vuotta ajelen ilman minkäänlaisia ongelmia. Kahdesti on joutunut osaa vaihtamaan, alapallot ja nyt alkuviikosta takajarrulevyt. Noin 80 000km ajoa takana.
Mä muistan kans hyvin ton jutun.Ari66 kirjoitti:
Itselleni jäi mieleen se televisioonkin saakka päässyt Rinta-Joupin maahantuoma Audi, jonka kanssa asiakkaalla oli sitten enemmänkin ongelmaa.
Ei hyvää mainosta ko. yritykselle.
On omakin meesu tuontiauto



Ihme homma noi mittariston rukkaukset


S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
ex.W124 300D-86
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 816
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Paljon on kärsitty vilua ja nälkää sekä tuettu valtion suosiollisella avustuksella monopoliasemassa olevia autoliikkeitä ennen tuonnin "vapautumista". Noin viitisenkymmentä kertaa Saksassa käyneenä ja viitisentoista tuontiautoa itsekkin tuoneena ei voi kun ihmetellä näitä suomiautofaneja.
Tosin lupaan ja vannon muuttua "takaisin" suomiautofaniksi, mikäli joku pystyy peruusteellisesti ja järkeenkäyvästi perustelemaan esimerkiksi seuraavat mieleen juolahtaneet muutamat seikat:
1) miten minimalistinen varustelu ja maksimaaliset maahantuojalle/myyntiorganisaatiolle maksetut voitot puhumattakaan valtion riistoveroista jalostavat autoa paremmaksi?
2) miten autoilulle epäsuotuisat olosuhteet jalostavat autoa paremmaksi? Eli pakkaskäynnistykset ja suolalohjossa ajo puoli vuotta vuodesta.
3) miten kiveniskemä keula ja hiekkapuhallettu/nastojen säröttämä tuulilasi jalostavat autoa paremmaksi?
4) miten taksikäyttö (taksarin saama verohyöty, ylimääräiset ruuvinreiät,, taksamittarin epämääräiset johdotukset/johdotuksen eliminoinnit, oksennettu takapenkki jne ...) jalostaa autoa paremmaksi?
5) miten suomalaisen mallinen rekisteriote (mistä ei ilman salapoliisityötä selviä edes aikaisempien omistajien määrä) tekee hankinnasta luotettavamman?
6) miten suomalainen merkkihuolto (vrt autolehtien valohoitotestit) jalostaa autosta paremman?
7) miten suomalaisten jämpti autonpito jalostaa autosta paremman kuin epämääräisten saksalaisten?
miten Suomen parempi kuluttajansuoja kauppatilanteessa jalostaa hankittavasta autosta moisen suomiauto kultakimpaleen?
9) miten Suomen mainio tieverkosto (Saksaan verrattuna) jalostaa autoista parempia?
10) miten Suomen tiukka katsastuskäytäntö (Saksaan verrattuna) jalostaa autoista suomiyksilöitä?
11) miten tuhansien eurojen säästöä autontuonnissa vähätellään puuttuvilla talvirenkailla ja lohkolämmittimillä? Minun aikaisemmissa suomiautoissa niitä ei ole ollut tai sitten ovat olleet vaihtokunnossa (SHL:n hyväksymät renkaat ja piloille hapettuneet lohkon liitokset, kiitos suolan ja veden ..?.
12) miksi Saksalaiset eivät käy hakemassa täältä maanilman parhaita suomiatuoja. Luulisi että Saksalaisikin kiinnostaa hyvä hankinta?
Ja ei sitten herneitä nenään, arvoisat suomiautofanit
Käynti ulkomailla avaa näköaloja ...
Tosin lupaan ja vannon muuttua "takaisin" suomiautofaniksi, mikäli joku pystyy peruusteellisesti ja järkeenkäyvästi perustelemaan esimerkiksi seuraavat mieleen juolahtaneet muutamat seikat:
1) miten minimalistinen varustelu ja maksimaaliset maahantuojalle/myyntiorganisaatiolle maksetut voitot puhumattakaan valtion riistoveroista jalostavat autoa paremmaksi?
2) miten autoilulle epäsuotuisat olosuhteet jalostavat autoa paremmaksi? Eli pakkaskäynnistykset ja suolalohjossa ajo puoli vuotta vuodesta.
3) miten kiveniskemä keula ja hiekkapuhallettu/nastojen säröttämä tuulilasi jalostavat autoa paremmaksi?
4) miten taksikäyttö (taksarin saama verohyöty, ylimääräiset ruuvinreiät,, taksamittarin epämääräiset johdotukset/johdotuksen eliminoinnit, oksennettu takapenkki jne ...) jalostaa autoa paremmaksi?
5) miten suomalaisen mallinen rekisteriote (mistä ei ilman salapoliisityötä selviä edes aikaisempien omistajien määrä) tekee hankinnasta luotettavamman?
6) miten suomalainen merkkihuolto (vrt autolehtien valohoitotestit) jalostaa autosta paremman?
7) miten suomalaisten jämpti autonpito jalostaa autosta paremman kuin epämääräisten saksalaisten?

9) miten Suomen mainio tieverkosto (Saksaan verrattuna) jalostaa autoista parempia?
10) miten Suomen tiukka katsastuskäytäntö (Saksaan verrattuna) jalostaa autoista suomiyksilöitä?
11) miten tuhansien eurojen säästöä autontuonnissa vähätellään puuttuvilla talvirenkailla ja lohkolämmittimillä? Minun aikaisemmissa suomiautoissa niitä ei ole ollut tai sitten ovat olleet vaihtokunnossa (SHL:n hyväksymät renkaat ja piloille hapettuneet lohkon liitokset, kiitos suolan ja veden ..?.
12) miksi Saksalaiset eivät käy hakemassa täältä maanilman parhaita suomiatuoja. Luulisi että Saksalaisikin kiinnostaa hyvä hankinta?
Ja ei sitten herneitä nenään, arvoisat suomiautofanit

Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Paljon asiaa Avantgarden sanoissa. Minulle tuonti on oikeastaan vaan antanut halvempia autoja ostettavaksi. Ainoa huono puoli on että Saksasta saakka ei viitti hakea konevikaista, josta sitten tekisi tekniikaltaan itselle sopivan. Onhan tuolla pitkin keski-eurooppaa tullut työn puolesta pyörittyä mutta ei ole koskaan jaksanut touhuun ryhtyä. Ehkä se pitää kuitenkin jossain vaiheessa hakea mutta sitten ihan ajan kanssa ja loman kannalta.
Yksi puoltava ääni ns Suomi-autolle: ovat lähes poikkeuksetta ainakin 100kg kevyempiä kuin tuontiautot ja tämähän johtuu tietenkin siitä, että varuste-listalta löytyy hyvällä tuurilla vetokoukku. Mutta esim. MauriH:n auto oli yli 200kg painavampi kuin tuo minun nykyinen lavetti, joka tosin sekin on tullut joskus 90-luvulla muuttoautona tänne - varusteita löytyy juhlavasti: sähköikkunat edessä
"oliskohan suomi-autot saksalaisen kukkarolle liian hintavia - muutenhan joka lapinreissulaiselle jäisi yksi uudenkarhea suomi-mersu plakkariin
"
Yksi puoltava ääni ns Suomi-autolle: ovat lähes poikkeuksetta ainakin 100kg kevyempiä kuin tuontiautot ja tämähän johtuu tietenkin siitä, että varuste-listalta löytyy hyvällä tuurilla vetokoukku. Mutta esim. MauriH:n auto oli yli 200kg painavampi kuin tuo minun nykyinen lavetti, joka tosin sekin on tullut joskus 90-luvulla muuttoautona tänne - varusteita löytyy juhlavasti: sähköikkunat edessä

"oliskohan suomi-autot saksalaisen kukkarolle liian hintavia - muutenhan joka lapinreissulaiselle jäisi yksi uudenkarhea suomi-mersu plakkariin

- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Sanotaanko näin että ehkä 10% vaihtoautoista on niitä 'helmiä' .Verrataan Saksan ja Suomen markkinoilla olevien vaihtoautojen määrää. Suomessa suurimmat vaihtautomarkkinat ovat PK-seudulla .Generig kirjoitti:Kyllä, Suomesta löytyy hyviä, jopa erinomaisia autoja. Mutta hyviä autoja löytyy myös Saksasta, eivät ne kaikki ole romukasoja. Pointti tässä lieneekin se, että miksi maksaa ylimääräistä siitä Suomalaisesta jos samanlaisen saa tuontiautona halvemmalla.perros kirjoitti:Uskokaa nyt hyvät ihmiset, että Suomestakin voi löytyä hyviä autoja..
Karrikoidusti voidaan sanoa , että sama asia lähteä Etelä-Suomesta Saksaan autonhaku matkalle kuin Pohjois-Suomesta PK-seudulle

Ja jokainen Sakuissa kierrellyt tietää että autoja on kaupan PALJON .
Siellä on esmes. myyty yhtenä vuonna enemmän mersun yhtä mallia kuin täällä kaikki autot yhteensä

Sen helmen löytäminen on mielestäni hieman helpompaa kuin täällä kotosuomessa .
Viimeksi muokannut juppepuputti, Ke 12.10.2005 20:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siinä hieman dissaamista.Avantgarde kirjoitti:Paljon on kärsitty vilua ja nälkää sekä tuettu valtion suosiollisella avustuksella monopoliasemassa olevia autoliikkeitä ennen tuonnin "vapautumista". Noin viitisenkymmentä kertaa Saksassa käyneenä ja viitisentoista tuontiautoa itsekkin tuoneena ei voi kun ihmetellä näitä suomiautofaneja.
Tosin lupaan ja vannon muuttua "takaisin" suomiautofaniksi, mikäli joku pystyy peruusteellisesti ja järkeenkäyvästi perustelemaan esimerkiksi seuraavat mieleen juolahtaneet muutamat seikat:
1) miten minimalistinen varustelu ja maksimaaliset maahantuojalle/myyntiorganisaatiolle maksetut voitot puhumattakaan valtion riistoveroista jalostavat autoa paremmaksi?
2) miten autoilulle epäsuotuisat olosuhteet jalostavat autoa paremmaksi? Eli pakkaskäynnistykset ja suolalohjossa ajo puoli vuotta vuodesta.
3) miten kiveniskemä keula ja hiekkapuhallettu/nastojen säröttämä tuulilasi jalostavat autoa paremmaksi?
4) miten taksikäyttö (taksarin saama verohyöty, ylimääräiset ruuvinreiät,, taksamittarin epämääräiset johdotukset/johdotuksen eliminoinnit, oksennettu takapenkki jne ...) jalostaa autoa paremmaksi?
5) miten suomalaisen mallinen rekisteriote (mistä ei ilman salapoliisityötä selviä edes aikaisempien omistajien määrä) tekee hankinnasta luotettavamman?
6) miten suomalainen merkkihuolto (vrt autolehtien valohoitotestit) jalostaa autosta paremman?
7) miten suomalaisten jämpti autonpito jalostaa autosta paremman kuin epämääräisten saksalaisten?
miten Suomen parempi kuluttajansuoja kauppatilanteessa jalostaa hankittavasta autosta moisen suomiauto kultakimpaleen?
9) miten Suomen mainio tieverkosto (Saksaan verrattuna) jalostaa autoista parempia?
10) miten Suomen tiukka katsastuskäytäntö (Saksaan verrattuna) jalostaa autoista suomiyksilöitä?
11) miten tuhansien eurojen säästöä autontuonnissa vähätellään puuttuvilla talvirenkailla ja lohkolämmittimillä? Minun aikaisemmissa suomiautoissa niitä ei ole ollut tai sitten ovat olleet vaihtokunnossa (SHL:n hyväksymät renkaat ja piloille hapettuneet lohkon liitokset, kiitos suolan ja veden ..?.
12) miksi Saksalaiset eivät käy hakemassa täältä maanilman parhaita suomiatuoja. Luulisi että Saksalaisikin kiinnostaa hyvä hankinta?
Ja ei sitten herneitä nenään, arvoisat suomiautofanitKäynti ulkomailla avaa näköaloja ...
Minä en halua "dissata" muuta kuin tuontiautojen haukkujia. Kuitenkin eletään vielä sitä aikaa että hintojen putoamisesta katkeroituneet suomi-autojen omistajat "dissaavat" koko ajan tuontiautoja, ilman sen parempaa perustelua. Ja sitähän tässä topicissa kysytäänkin, miksi näin? Ps. Ja muistutan vieläkin että molemmat mersuni ovat suomi-autoja, joten en ole mikään ultimate-tuontiauto-must-be-cant-drive-anything-else-fani
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Minä vastaan omasta puolestani "Avantgarden" esittämiin väittämiin:
Oikeastaan jokaiseen kohtaan vastaus minun kohdaltani on "ei mitenkään"..mutta siitä huolimatta fakta on se että kun Saksasta (tai muualta) käytettynä tuotua autoa aikanaan lähtee vaihtamaan toiseen ja tarjoaa sitä Suomalaiseen autoliikkeeseen vaihtoautona niin lähes poikkeuksetta toiminta on se että autoa sisäänostava selvittää ensin lähes nihilistisen tarkasti mikä on auton historia..ja jos se osoittautuu tuontiautoksi on seuraus joko se että hyvityshinta on merkittävästi alempi kuin "Suomi-taustaisella" autolla tai toinen vaihtoehto johon olen törmännyt on: "emme ota tuontiautoja lainkaan vaihdossa".
Eli vaikka voin hyvin vastata kaikkiin "Avantgarden" esittämiin väittämiin: mikään ei tee Saksantuontia Suomi-autoa huonommaksi, niin silti pitäydyn jatkossakin tuontiautojen ostamisesta, koska sen arvo vaihdettaessa autoa seuraavaan on (ainakin toistaiseksi) merkittävästi Suomi-autoa alempi ja osaan liikkeistä se ei käy vaihdokkina lainkaan.
Tämä ei tietenkään koske yleispätevästi koko kuluttajakuntaa, mutta esim minun tapauksessani autot ovat toistaiseksi olleet..ja toivottavasti ovat jatkossakin..sen laatuisia/hintaisia että niitä on hyvin vaikea saada myytyä yksityishenkilönä eteenpäin toiselle yksityishenkilölle, joten ainoaksi järkeväksi vaihtoehdoksi jää auton vaihtaminen autoliikkeen kautta..ja siellä Saksantuonti on siis melkoisen arvoton verrattuna Suomi-autoon..vaikkakaan sille ei ainakaan minusta ole mitään todellisia perusteita. Mutta koska siten kuitenkin toimitaan niin eipä tässä paljon vaihtoehtoja jää kuluttajalle.
Oikeastaan jokaiseen kohtaan vastaus minun kohdaltani on "ei mitenkään"..mutta siitä huolimatta fakta on se että kun Saksasta (tai muualta) käytettynä tuotua autoa aikanaan lähtee vaihtamaan toiseen ja tarjoaa sitä Suomalaiseen autoliikkeeseen vaihtoautona niin lähes poikkeuksetta toiminta on se että autoa sisäänostava selvittää ensin lähes nihilistisen tarkasti mikä on auton historia..ja jos se osoittautuu tuontiautoksi on seuraus joko se että hyvityshinta on merkittävästi alempi kuin "Suomi-taustaisella" autolla tai toinen vaihtoehto johon olen törmännyt on: "emme ota tuontiautoja lainkaan vaihdossa".
Eli vaikka voin hyvin vastata kaikkiin "Avantgarden" esittämiin väittämiin: mikään ei tee Saksantuontia Suomi-autoa huonommaksi, niin silti pitäydyn jatkossakin tuontiautojen ostamisesta, koska sen arvo vaihdettaessa autoa seuraavaan on (ainakin toistaiseksi) merkittävästi Suomi-autoa alempi ja osaan liikkeistä se ei käy vaihdokkina lainkaan.
Tämä ei tietenkään koske yleispätevästi koko kuluttajakuntaa, mutta esim minun tapauksessani autot ovat toistaiseksi olleet..ja toivottavasti ovat jatkossakin..sen laatuisia/hintaisia että niitä on hyvin vaikea saada myytyä yksityishenkilönä eteenpäin toiselle yksityishenkilölle, joten ainoaksi järkeväksi vaihtoehdoksi jää auton vaihtaminen autoliikkeen kautta..ja siellä Saksantuonti on siis melkoisen arvoton verrattuna Suomi-autoon..vaikkakaan sille ei ainakaan minusta ole mitään todellisia perusteita. Mutta koska siten kuitenkin toimitaan niin eipä tässä paljon vaihtoehtoja jää kuluttajalle.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-