Kromiset "putket" verkkojen tilalle puskimeen

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
teelmaki_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Ti 05.04.2005 12:19
Paikkakunta: Kankaanpää

Kromiset "putket" verkkojen tilalle puskimeen

Viesti Kirjoittaja teelmaki_ »

Eli kun on verkkojen tilalle jotkut laittaneet noihin "tuning" puskureihin sellaiset "putket" (kalterit) ääh.. en osaa selittää.. No jos joku kuitenkin ymmärsi niin mistäköhän tuollaiset saisi helposti tehtyä tai ostettua :?:
Mersu sen olla pitää...
W201 -86 2.0B
W124 -86 2.2D
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

6mm rosteritankoa? 10mm kromattua kupariputkea? Onhan noita putkia ja tankoja kaikenlaisia rautakaupassa. :roll:
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
teelmaki_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Ti 05.04.2005 12:19
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja teelmaki_ »

Rosteri varmaan melko "expensive" mutta miten tuollainen kromattu kupari muka kestää ? kun yleensä ainaki pelkkä kupari on kovaa hapettumaan ....
Mersu sen olla pitää...
W201 -86 2.0B
W124 -86 2.2D
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Scorpioz kirjoitti:mutta miten tuollainen kromattu kupari muka kestää ? kun yleensä ainaki pelkkä kupari on kovaa hapettumaan ....
Kestää se kylppärissäkin mutta siellä ei tietenkään niin paljon suolarasitusta :roll:
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Kestäähän kromi puskureissakin.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
teelmaki_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Ti 05.04.2005 12:19
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja teelmaki_ »

Toki kromi kestää mutta eihän orkkis kromi osissakaan kupari alla ole.... Hmm... Kai siis pakko ottaa rosteriset mutta jäi vain nuo kupari putket vaivaamaan siis ihan vain mielenkiinnosta... Kylppärissä kyllä on juu mutta mitäs se suola sitten kyllä on melkoista kromin tappajaa....
Mersu sen olla pitää...
W201 -86 2.0B
W124 -86 2.2D
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

no ei kait tuo happoteräs nyt kovin kallista oo. sit vaan kiillottaa sen ja tadaa..
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
Rässi66
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 341
Liittynyt: Su 12.09.2004 22:21
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Scorpioz kirjoitti:Toki kromi kestää mutta eihän orkkis kromi osissakaan kupari alla ole.... Hmm... Kai siis pakko ottaa rosteriset mutta jäi vain nuo kupari putket vaivaamaan siis ihan vain mielenkiinnosta... Kylppärissä kyllä on juu mutta mitäs se suola sitten kyllä on melkoista kromin tappajaa....
Otappa pikkusen enemmän selvää asiasta... :roll:

Oikeaoppinen kromaus sisältää kupari, nikkeli ja kromikerrokset. Halpakromauksessa jätetään kupari pois. Jää siis yksi aikaa vievä työvaihe pois. Kupari voidaan ajatella eräänlaiseksi pohjamaaliksi.Pehmeänä materiaalina se on helppo kiillottaa jolloin lopullinen pinta on tasaisempi (lue kiiltävämpi).

Pohjatyöt on koko homman tärkein vaihe. Pinnoitekerrokset on niin ohuet, että kaikki pohjissa olevat naarmut näkyvät myös lopullisessa pinnassa.
Avatar
Ahonen V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ke 19.05.2004 12:05
Paikkakunta: Jämsä/Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ahonen V »

Ja voihan siihen vetästä lakan päälle, kun on ensin kiillotellut.
S202 250TDT -97 Powered by [url=http://www.turbotec.com]Turbotec[/url] & KKK
ex. w124 260E -89
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

Ahonen V kirjoitti:Ja voihan siihen vetästä lakan päälle, kun on ensin kiillotellut.
näinpä ja lakan päälle vielä hyvän vahan.
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Olisko muuten kellään laittaa kuvaa tai linkkiä kyseessä olevasta aiheesta, noin niinku mielenkiinnon vuoksi? :roll:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Esa H. kirjoitti:Olisko muuten kellään laittaa kuvaa tai linkkiä kyseessä olevasta aiheesta, noin niinku mielenkiinnon vuoksi? :roll:
Pohjimmiltaan ajatus on varmaan lähtenyt amerikkalaisten "Billet Grill", eli putkimaskiajatukseta, tai sitten tuollaisista mitä esim EVO X:llä on puskurissaan.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Rässi66
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 341
Liittynyt: Su 12.09.2004 22:21
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Ei ole sitten ihan uusi idea tuo putkimaski, vaikka Skorppari olikin ritilää puskuriin laittamassa. Kliks!
Hauskasti noi ideat kiertää, tälläkin foorumilla on jo pari hilemaalausta nähty.
Viimeksi 70-luvulla tuli vastaan moisia.
Kohta taas perät taivaisiin ja 14" Wolfracet alle Pos-A-Tractioneilla... :lol:
Avatar
Heikki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: To 22.09.2005 22:04
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Heikki »

Rässi66 kirjoitti:Ei ole sitten ihan uusi idea tuo putkimaski, vaikka Skorppari olikin ritilää puskuriin laittamassa. Kliks!
Hauskasti noi ideat kiertää, tälläkin foorumilla on jo pari hilemaalausta nähty.
Viimeksi 70-luvulla tuli vastaan moisia.
Kohta taas perät taivaisiin ja 14" Wolfracet alle Pos-A-Tractioneilla... :lol:
miltähän mahtas mese näyttää noilla renkailla :lol: :lol:

"photoshoppaajat tehkääpä kuva niin katotaan :lol: :lol: "
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

No prkl, teinhän mäkin jo 80-luvulla miniin putkimaskin: Vanha maski irti autosta, alkuperäiset rivat maskista huitsin nevadaan. Sitten sähkömiesten putkituksissa käyttämää valkoista putkea tilalle, peltiruuveilla takapuolelta kiinni (muistan vielä, että joustava muoviputki totteli hyvin maskin kaarevaa linjaa). Lopuksi mattamustat pintaan. Ja avot, custom-maski oli syntynyt :D
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
teelmaki_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Ti 05.04.2005 12:19
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja teelmaki_ »

Niinhän se vain on, että kaikki vanhat "aikansa eläneet" jutut tekevät paluutaan sama pätee muuten vaatteisiin ja musiikkiin =) mutta tuota tuota onhan tuo 124:nen muutenkin jo vanha niin siihen tarvitseekin saada tuollaista arvokkaan "vanhan" ajan tyyliä... vai mitä mieltä olette. Korisarjakin on jo jotain liian uutta sinänsä mutta kun sellainen kerran on niin ei ainakaan verkkoja sitten enään ( ne on ratalaitteisiin ym tehokkaisiin pirsseihin.) :)
Mersu sen olla pitää...
W201 -86 2.0B
W124 -86 2.2D
Vastaa Viestiin