250D Pumpun ajoituksensäätö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mika.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 01.03.2005 22:49

250D Pumpun ajoituksensäätö

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Auto on w124 250D -86

Miten tuosta sääjetään pumpun ajoitus ja mikä olis oikee ajoitus tuolle pumpulle? Pumppua on ite ruuvattu, n. 2 kierrosta lisätty syöttöä
Huomenna olis tarkoitus säätä niin tarvis pikaisia ohjeita
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18173
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

wiimax.fi
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Pumpun säätö

Viesti Kirjoittaja aseva »

Pumpun kyljestä 17 mm proppu pois. 1 syl puristus. K-akselin merkki +13. Propun reiässä säätäjän akselin uloke tulisi olla kohdallaan. 3 kpl 13 mm pulttia löysälle alipainepumpun puolelta ja pumpun takapäästä yksi, lisäksi säätöpultti ja mutteri löysälle ja pumpun kallistelulla merkki kohdalleen.
Avatar
Mika.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 01.03.2005 22:49

Re: Pumpun säätö

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

aseva kirjoitti:pumpun kallistelulla merkki kohdalleen.
Mihin suuntaan pummpu pitäisi kääntää jos ajoitus on 17 ja säädetään 13 :?:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Käsittääkseni...

Viesti Kirjoittaja aseva »

moottorin edestä katsottuna vastapäivään eli samaan suuntaan kuin jakoketjukin liikkuu käännettäessä k-akselia 4 astetta vastapäivään.
Vastaa Viestiin