kompura
kompura
ihan miälenkiinnosta ajattelin kysyä, että minkälainen homma ois asentaa kompressori 200d:hen? siis itse kompressorin asentaminen ei varmaan oo mikään kummallinen juttu, mutta kaikki oheis jutut, mitä kaikkia osia tarvis vaihtaa, mitä maksaa kompura kaikkine hihnapyörineen ja muine osineen? paljonko on kompuroilla hintaa, saako niitä ees mistään? tarviiko jotain hukkaporttia tms.? entä pumppu, riittääkö pp diiselin viritykset?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Ei tarvi hukkista tai muutakaan paineensäätöjuttua jos et Paxtonia laita ( = keskipakoahdin = "remmivetoinen turbo"). Perinteisessä kompurassa ahtopaine on sama kaikilla kierroksilla - no tyhjäkäynnillä paine laskee kun kone huitelee ilmaa sinne sun tänne, mutta periaatteessa muuten aina vakio.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Tarvikkeet: Kompura, kiinnikkeet, hihnapyörät, putket, mahdollisesti kuuleri.
Ikävä tilannehan tuossa on se että kaasupolkimen asennosta riippumatta kompressori ahtaa "täysiä" eli ahdot on aina päällä koneen pyöriessä. Samoin kompressorin pyöritykseen kuluva teho on aina vakio tietyllä kierrosluvulla.
Pumppu voi olla esim 7mm tapeilla ja ilman ahtorikastusta koska ahdot ovat aina päällä.
Käytettyjä kompuroita on heikosti suomessa kaupan, saksan tai englannin ebaysta niitä löytyy helposti. Kovin paljon yli 500e ei kannata kompurasta maksaa.
Ikävä tilannehan tuossa on se että kaasupolkimen asennosta riippumatta kompressori ahtaa "täysiä" eli ahdot on aina päällä koneen pyöriessä. Samoin kompressorin pyöritykseen kuluva teho on aina vakio tietyllä kierrosluvulla.
Pumppu voi olla esim 7mm tapeilla ja ilman ahtorikastusta koska ahdot ovat aina päällä.
Käytettyjä kompuroita on heikosti suomessa kaupan, saksan tai englannin ebaysta niitä löytyy helposti. Kovin paljon yli 500e ei kannata kompurasta maksaa.
So long, and thanks for all the fish