Pasi M. kirjoitti:482 springs for higher ground clearance
524 paintcoat preservation
636 elimination of warning triangle
656 light alloy wheels, 10-hole
Edit: 667 Leichtmetallraeder 4-fach im 5-Loch-Spezialdesign W168
Saksalainen antoi 635 wegfall warndreieck eli sama kuin sun 636. Mutta mistä se on ton 656 keksinyt, jos kerran on toi 667:kin????
No, onhan nää sakut välillä vähän puutteellisia...
Täytyypä mennä tarkistamaan löytyykö tuo 482 meikäläisen biileistä...
EDIT: nythän vasta hiffasinkin että toi 667 koskee a-sarjan vanteita, ei pasi tainnut ihan olla vielä 123 aikaan
Ihmettelin koodejani selvitellessä tuota 524 paintcoat preservation. Onko se joku metallivärin erikoislakka. Toinen ihmettelyä aiheuttanut oli 668 Form of the packing VE III by the shielding. Jotain vanteita vaiko ehkä ensiapulaukku. Muut koodini ovat jo auenneet lukuun ottamatta 856, jota ei tunnu
mainittavan yhtikäs missään
Leka kirjoitti:Ihmettelin koodejani selvitellessä tuota 524 paintcoat preservation. Onko se joku metallivärin erikoislakka. Toinen ihmettelyä aiheuttanut oli 668 Form of the packing VE III by the shielding. Jotain vanteita vaiko ehkä ensiapulaukku. Muut koodini ovat jo auenneet lukuun ottamatta 856, jota ei tunnu
mainittavan yhtikäs missään
Tuo 524 on jonkinsortin lisälakka "suolaisiin" maihin ja 668 on ilmeisesti joku pakkaussysteemi laivausta varten. Noita pakkaushärdellejä taisi olla paria sorttia, mutta mitä ihmettä se tuolla kantakortissa tekee omalla koodillaan?
Jussi L. kirjoitti:Kiitos paljon, johan selkesi, mutta onko automaattilaatikolla mikä koodi, koska auto vaikuttaa siltä että se on ollut ennen tomaatti..??!!
Tomaatti on koodi 420, joten pitäisi löytyä kantakortista ja konehuoneen pelliläpyskästä.
Löytyy myös kombikoodi 426 (power steering and automatic transmission with floor lever). Moinen on omassa autossani.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Timo L. kirjoitti:Jaa, puuttuuko tuo kyseinen koodi kantakortista?
Kyllä uupuu, huomaa myös jousien väsymisestä, ja alustan "lullamaisuudesta" mukavuuttahan se on aikanaan ollut, mutta jousien vaihto edessä jos meinaa saada lyyhötyksen pois...
Tuolta löyty taas pari mielenkiintosta koodia, mm. 824 decrease of power in 260E, 300E sekä taisi olla 822 joka tarkotti vastaavasti INCREASE of power in 560 SEC/SE/L.... Tutkailkaapa omanne läpi
Palataanpa vielä tännekkin...Kaikkia koodejahan siis ei ole stanssattu auton kantakorttiin, välttämättä.
Sain tietoa että Form of Packing (tms) olisi vielä nykyäänkin käytössä olevia kangas/teippi suojuksia korin päällä, ja jossain lähteessä mainitaan myös esim. "with 5 openings", tarkoittaen oletettavasti ovia, konepeltiä...
524 paintcoat preservation voisi olla laivakuljetuksiin ja satamassa seisotettavien autojen linnunpaskaa vastaan taisteleva vahakerros.
856 koodi suomi-autossa on edelleen mysteeri.
Lekalle ja muille kiinnostuneille, EPC:ltä näkee auton tilausnumeron jossa on myös maakoodi. 529 muistaakseni = Suomi, 287 = Saksa.
raul kirjoitti:Palataanpa vielä tännekkin...Kaikkia koodejahan siis ei ole stanssattu auton kantakorttiin, välttämättä.
Sain tietoa että Form of Packing (tms) olisi vielä nykyäänkin käytössä olevia kangas/teippi suojuksia korin päällä, ja jossain lähteessä mainitaan myös esim. "with 5 openings", tarkoittaen oletettavasti ovia, konepeltiä...
524 paintcoat preservation voisi olla laivakuljetuksiin ja satamassa seisotettavien autojen linnunpaskaa vastaan taisteleva vahakerros.
856 koodi suomi-autossa on edelleen mysteeri.
Lekalle ja muille kiinnostuneille, EPC:ltä näkee auton tilausnumeron jossa on myös maakoodi. 529 muistaakseni = Suomi, 287 = Saksa.
Hyvä! Epäilyni olivat samansuuntaisia 668 yms. ja 524:n suuntaan.
Nykysellään kaikki muut paitsi tuo 856 onkin jo selvinnyt.
Ja 529 sieltä kantakortista tilausnumeron kohdalta löytyi.
Selviskö muuten 120? En tosta ketjusta sitä ainakaan löytänyt?
Ryssän tietolähde ilmoitti 035-199 olevan "control codes for automobile manufacture" tai jotain.... Mitkä renkaat Lekalla oli 300D:ssä tehtaalta?
Mullakin on näitä erikoisuuksia, esim. 6.12.1982 luovutettuun autoon asennettiin Becker Europa Cassette Vollstereo vaikkei sitä kuulemma olisi pitänyt saada kuin 9/82 asti...No, tilaus on tietysti tehty alkuvuoden puolella niinpä...
raul:
No ehdin jo luopua 120:n olemassaolokäsityksestä. Datenbank ei listannut ko. koodia autolleni. Onko moista koodia edes olemassa..
Kantakortissa on 656, mikä viittaa siihen, että auto on toimitettu Michelinin gummeilla. Samaisessa läpyskässä tosin lukee renkaiden kohdalla Continental Tiedä sitten...kai siinä on sitten misukat uutena ollut. Ai miten niin? Miksi tiedustelet rengastusta?