Hyviä neuvoja olisin vailla.
Olen etsimässä tommosta pakua 207-309 vm. 78-90
Mielellään 3,0d ja 5-vaihteisella lootalla. Mitähän noissa noin tekniikalta pitäis ottaa huomioon? Mikähän olis kulutus tommosella yhtälöllä? Onko koneessa ns. heikkoja kohtia jotka vois tarkistaa ennen osto päätöstä?
Ainahan se on tuurinkauppaa tuo vanhan hankinta, mutta kun ei oo uuteenkaan varaa.
Mikä pulttijako ja keskiö esim tollasessa 207:ssa on? Voiko laittaa alle esim 123:n / 124:n aluvanteet?
Kannattaako sekaantua ns. seka sikiöihin? Esim 207 3,0d + 5v vaihdettu jälkikäteen? Onko tollasessa liian tiuha perä vakiona?
Pakua ostamassa
No jotain tiedän tuosta kertoa omien kokemusten perusteella:
- tekniikassa ole mitää ihmeellistä eikä heikkoa kohtaa
- heikko kohta on kori, pellit ruostuu niin, ettei migin kanssa pysy samassa tahdissa....
Kuluvia paikkoja tuntuvat olevan kaasuvivuston nivelet, kartaanin ristikot ja vaihdekepin "mysteerilaatikko".
Kulutuksesta ei ole oikeen mitää käsitystä (209, jossa siis 5-syl 3.0 pitkä akselivälil ja umpikoppa.) Vähempi se taisi viedä kuin toi vito, tosin 80kmph on normaalikuuloiselle huippunopeus tuolla vehkeellä. Suomeen tuoduissa yksilöissä kun ollut tiheä perä liki järjestään, ambulansseissa hiukan harvempi, jottei potilas lähde kesken matkan ulos korviaan lepuuttamaan...
- tekniikassa ole mitää ihmeellistä eikä heikkoa kohtaa
- heikko kohta on kori, pellit ruostuu niin, ettei migin kanssa pysy samassa tahdissa....
Kuluvia paikkoja tuntuvat olevan kaasuvivuston nivelet, kartaanin ristikot ja vaihdekepin "mysteerilaatikko".
Kulutuksesta ei ole oikeen mitää käsitystä (209, jossa siis 5-syl 3.0 pitkä akselivälil ja umpikoppa.) Vähempi se taisi viedä kuin toi vito, tosin 80kmph on normaalikuuloiselle huippunopeus tuolla vehkeellä. Suomeen tuoduissa yksilöissä kun ollut tiheä perä liki järjestään, ambulansseissa hiukan harvempi, jottei potilas lähde kesken matkan ulos korviaan lepuuttamaan...

Moron,
Meilläkin on taasen huoltoauto hakusessa. Siihen liittyen muutama kysymys, kun Meset tuntuu varmimmilta. Esson baarissa kertovatten, että 208-310 sukupolven Meset eivät olisi niin kestäviä koneeltaan / laatikoltaan kuin vanhemmat 207-309 mallit. Onko tässä perää?
Myöskin 508:ja olen käynyt katsomassa ja niissä kiinnostaa iso koko. Lisäksi olen pannut merkille, että ovat hyvinpitkälle leimassa kaikki. Johtuuko se vankemmasta rungosta, mikä ottaa kauemmin aikaa ruostua?
Ajoneuvo tulisi veto-/huoltoautoksi Endurancehommaan, joten traileriperässä matkaa taitettaisiin. Siksi mahdolliset voimansiirtomurkeet 310:ssä ja esim. Chevyissä hieman arveluttaa. Omaa kokemusta ei ole, joten siksi kyselen. 310:ssä ja Vaneissa olisi kumminkin potkua jo mukavammin. Tosin taitaa 508:n maamoottorikin olla melko tunnoton kuormalle. Ei kulje sen kanssa eikä ilman!
Kokemuksia?
Meilläkin on taasen huoltoauto hakusessa. Siihen liittyen muutama kysymys, kun Meset tuntuu varmimmilta. Esson baarissa kertovatten, että 208-310 sukupolven Meset eivät olisi niin kestäviä koneeltaan / laatikoltaan kuin vanhemmat 207-309 mallit. Onko tässä perää?
Myöskin 508:ja olen käynyt katsomassa ja niissä kiinnostaa iso koko. Lisäksi olen pannut merkille, että ovat hyvinpitkälle leimassa kaikki. Johtuuko se vankemmasta rungosta, mikä ottaa kauemmin aikaa ruostua?
Ajoneuvo tulisi veto-/huoltoautoksi Endurancehommaan, joten traileriperässä matkaa taitettaisiin. Siksi mahdolliset voimansiirtomurkeet 310:ssä ja esim. Chevyissä hieman arveluttaa. Omaa kokemusta ei ole, joten siksi kyselen. 310:ssä ja Vaneissa olisi kumminkin potkua jo mukavammin. Tosin taitaa 508:n maamoottorikin olla melko tunnoton kuormalle. Ei kulje sen kanssa eikä ilman!

Kokemuksia?