Istuinlämmittimen kytkentä (W124) ?
Istuinlämmittimen kytkentä (W124) ?
Autossani ei ole penkinlämmittimiä.
Molempien etuistuinten alla kuitenkin roikkuu kaapeli, jossa on liitin päässä.
Onkohan vastukset kuitenki penkissa valmiina, muttei vaan ole kytketty?
Jo jos olisi, niin mitenhän ne kytkettäisiin?
Auto on 300TDT -95
Kiitos jo etukäteen vastanneille!
Molempien etuistuinten alla kuitenkin roikkuu kaapeli, jossa on liitin päässä.
Onkohan vastukset kuitenki penkissa valmiina, muttei vaan ole kytketty?
Jo jos olisi, niin mitenhän ne kytkettäisiin?
Auto on 300TDT -95
Kiitos jo etukäteen vastanneille!
Juke72 kirjoitti:Veikkaisin, että riittää ku asennat rele-ohjainyksikön ja katkaisijat. Luulis johdotukset olevan valmiina kaikille. Ohjainyksikkö löytyy ainaki vanhemmasta mallista apukuskin jalkatilan maton alta mustan muovilaatikon sisältä. Liittimessä on jotain 15 nastaa tai silleen...
eipä oo ainakaan mun autossa mitää penkin johdotuksia valmiina, saati sitten mitään ohjausboxia apukuskin lattiassa....
Ööh, täydennyksenä siis, että jos ei oo istuinlämmittimen katkaisijoita, voi olettaa ettei ole istuinlämmittimiä. Siis voi tarkastaa johdotukset; onko vedetty sinne mustalle muoviboksille se paksu johtonippu ja onko sille ohjainyksikölle edes varattu paikkaa. Samoin ku käyttää konsolia auki onko katkaisijoille johdot liittimineen valmiina. Samoin ku penkeille.epk kirjoitti:Juke72 kirjoitti:Veikkaisin, että riittää ku asennat rele-ohjainyksikön ja katkaisijat. Luulis johdotukset olevan valmiina kaikille. Ohjainyksikkö löytyy ainaki vanhemmasta mallista apukuskin jalkatilan maton alta mustan muovilaatikon sisältä. Liittimessä on jotain 15 nastaa tai silleen...
eipä oo ainakaan mun autossa mitää penkin johdotuksia valmiina, saati sitten mitään ohjausboxia apukuskin lattiassa....
Voihan se tosin olla ettei germaani oo laittanu turhaa painoa sinne jos kaapelointi on erillinen eikä kuulu "perussähköistykseen"
Juke72 kirjoitti:Ööh, täydennyksenä siis, että jos ei oo istuinlämmittimen katkaisijoita, voi olettaa ettei ole istuinlämmittimiä. Siis voi tarkastaa johdotukset; onko vedetty sinne mustalle muoviboksille se paksu johtonippu ja onko sille ohjainyksikölle edes varattu paikkaa. Samoin ku käyttää konsolia auki onko katkaisijoille johdot liittimineen valmiina. Samoin ku penkeille.epk kirjoitti:Juke72 kirjoitti:Veikkaisin, että riittää ku asennat rele-ohjainyksikön ja katkaisijat. Luulis johdotukset olevan valmiina kaikille. Ohjainyksikkö löytyy ainaki vanhemmasta mallista apukuskin jalkatilan maton alta mustan muovilaatikon sisältä. Liittimessä on jotain 15 nastaa tai silleen...
Voihan se tosin olla ettei germaani oo laittanu turhaa painoa sinne jos kaapelointi on erillinen eikä kuulu "perussähköistykseen"
ei ole mitään noista, ei kaapelointia, ei pohjia namiskoille eikä muuta

Kerran vielä: boksin paikka ainaki vanhemmissa on repsikan jalkatilan maton alla olevassa mustassa muovilaatikossa. Jos muovilaatikkoa ei ole, ei ole todnäk piuhojakaan, jonka päässä ois se iso mersuliitin. Ellei sitten ole jossain muualla... Omani nimittäin oli umpiruosteessa, heitin sen mäelle ja etsin kuumeisesti uutta (siis kuume tuli kahdeksi päiväksi ku palellutin itseni ku ei ollu penkinlämmittimiä)epk kirjoitti:Juke72 kirjoitti:Ööh, täydennyksenä siis, että jos ei oo istuinlämmittimen katkaisijoita, voi olettaa ettei ole istuinlämmittimiä. Siis voi tarkastaa johdotukset; onko vedetty sinne mustalle muoviboksille se paksu johtonippu ja onko sille ohjainyksikölle edes varattu paikkaa. Samoin ku käyttää konsolia auki onko katkaisijoille johdot liittimineen valmiina. Samoin ku penkeille.epk kirjoitti:Juke72 kirjoitti:Veikkaisin, että riittää ku asennat rele-ohjainyksikön ja katkaisijat. Luulis johdotukset olevan valmiina kaikille. Ohjainyksikkö löytyy ainaki vanhemmasta mallista apukuskin jalkatilan maton alta mustan muovilaatikon sisältä. Liittimessä on jotain 15 nastaa tai silleen...
Ja se rele ei oo ihan pelkkä rele, istuinlämmittimissä on kaksi eri tehoasentoa, ovat päällä tietyn ajan tietyllä teholla, riippuen lämpötilasta.
juu, kerran vieläJuke72 kirjoitti:Kerran vielä: boksin paikka ainaki vanhemmissa on repsikan jalkatilan maton alla olevassa mustassa muovilaatikossa. Jos muovilaatikkoa ei ole, ei ole todnäk piuhojakaan, jonka päässä ois se iso mersuliitin. Ellei sitten ole jossain muualla... Omani nimittäin oli umpiruosteessa, heitin sen mäelle ja etsin kuumeisesti uutta (siis kuume tuli kahdeksi päiväksi ku palellutin itseni ku ei ollu penkinlämmittimiä)epk kirjoitti:Juke72 kirjoitti:Ööh, täydennyksenä siis, että jos ei oo istuinlämmittimen katkaisijoita, voi olettaa ettei ole istuinlämmittimiä. Siis voi tarkastaa johdotukset; onko vedetty sinne mustalle muoviboksille se paksu johtonippu ja onko sille ohjainyksikölle edes varattu paikkaa. Samoin ku käyttää konsolia auki onko katkaisijoille johdot liittimineen valmiina. Samoin ku penkeille.epk kirjoitti:Juke72 kirjoitti:Veikkaisin, että riittää ku asennat rele-ohjainyksikön ja katkaisijat. Luulis johdotukset olevan valmiina kaikille. Ohjainyksikkö löytyy ainaki vanhemmasta mallista apukuskin jalkatilan maton alta mustan muovilaatikon sisältä. Liittimessä on jotain 15 nastaa tai silleen...
Ja se rele ei oo ihan pelkkä rele, istuinlämmittimissä on kaksi eri tehoasentoa, ovat päällä tietyn ajan tietyllä teholla, riippuen lämpötilasta.

tiedän, boxin paikka on apukuskin jalkatilassa, siinä sen johton kourun vieressä, itse kouruun inregroitu, eli on syytä olettaa että sama "boxi/kotelo" on joka autossa, oli penkin lämmittimiä tai ei.
Minulla olisi päinvastainen ongelma. Kuskin puolelta puuttuu se johto joka tulee penkin sisältä. Eli olettaisin että elementti on poistettu joskus?? Kytkimet johdot yms on kyllä paikoillaan ja apukuskin puolella lämmitin toimii.
Ja sitten itse kysymys, eli myydäänkö tuota lämmitys elementtiä jossakin irrallisena ja miten se asennetaan penkkiin?
Ja sitten itse kysymys, eli myydäänkö tuota lämmitys elementtiä jossakin irrallisena ja miten se asennetaan penkkiin?