Onko kenelläkään kokemusta k.o auton "lastutuksesta? Lähinnä kiinnostaa tiedot kulutuksen muutoksista ja tietysti se miten vaikutti ajo-ominaisuuksiin.
Tämän firman palveluksia olen katsellut: http://www.digituning.com/fi/henkiloautot.htm
Autohan on jo vakionakin melko mukava peli, mutta kun jotain saa päähänsä , niin minkäs teet... polttelee, polttelee
Just saman värkin piristämisestä ei kokemuksia, pyttyjä yks vähemmän omassani. Reilu kuukausi on Digituningin softalla ajeltu, muutos oli 170hp/400Nm---> 200hv/480Nm.
Normaalissa rauhalllisessa ajossa ero vakioon ei ole kovinkaan selvä, pintakaasulla jyrkempään mäkeen hiljakseen ajettaessa vääntö kyllä selvästi vankempaa. Käskettäessä eron kyllä huomaa paljon selvemmin, työmatkan tavallinen testikiihdytys sai ennen 130km/h, nyt samalla matkalla 140. Kellotettu ei oo mitään arvoja ja huippujen kokeiluun on paikat vähissä. Tsadin reissulla mitattu kulutus mennen tullen 5,3l/100km, keskinopeudet 97 ja 101km/h, hyvällä mielikuvituksella varustettuna vois kuvitella, että menekki on vähentyny pari desiä.
Savutus ei mielestäni lisääntyny lainkaan, masiinan ääni kyllä saa terävämmän sävyn mentäessä yli 3000r/min. Sähkölaatikko oli alkuun hämillään ja vaihteli hetken epäloogisesti, pienen ajelun jälkeen alko toimimaan normaalisti.
Alkuinnostuksen jälkeen lisätehoja ei tuu käytettyä useinkaan hyväksi, mieltä lämmittää tietää että reserviä on tarvittaessa enemmän kuin ennen - tuskinpa sitä koskaan liikaa on - eikä tota lisää kyllä enää poiska antais.
Vaikutukset varmaan olis sulla suunnilleen vastaavat, suosittelen ainakin omien kokemusteni perusteella.
Nykynen:
W203 270 CDI -01
Exät:
Opel Record 1900 Coupe -67
Opel Ascona 2.0S -80
W123 300D -83
W202 240C -97