Sony CDX-605 10-CD:n vaihtaja jumissa??

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Juhana
Valvoja
Valvoja

Sony CDX-605 10-CD:n vaihtaja jumissa??

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Terve mieheen,
ennenkuin rupean hajottamaan ja purkamaan koko äänentoistoa, oisko jollain hajua missä mahtaa olla vika-vaihtoehdot kun Sonyn 10 cd:n vaihtajan boksi coupessani prakaa. Menee suurinpiirtein näin:

RDS-radio toimii normaalisti, kun yrittää hakea cd:tä kuuluu jotain raksahdusta mutta ei inahda eikä reagoi esim. eject-toimintoon että sais levyjä ulos sun muuta. Eihän sulakkeesta ole kyse kun radio toimii, piuhat ja liitännät tsekkasin, ei mitään. Onkohan tolla taipumus tykätä huonoa kylmästä, onko kellään kokemusta? Ilmeisesti boksista löytyy jotain jos avaa..

t. J
sooppa
Mersumies
Mersumies

Re: Sony CDX-605 10-CD:n vaihtaja jumissa??

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Sielä on jumissa tai poikki se systeemi joka lykkää makasiinin ulos.Ei muuta kun loota atomeiksi niin näkee vian.Aika simppeli purkaa.Kylmä ei vaikuta toimintaan ainakaan mulla. :wink:
vw golf variant -97,vw vento -96.
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ihan yleistä sonyn boxeissa. Omasta mielestä joutaa romukoppaan koko keksintö. Ei millään pahalla. :D Itse asiassa itelläkin on ollut sonyn soitin boxilla. Ja tälläkin hetkellä on neljä sonyn boxia mulla rempassa.. Kaikki jonkun kaverin :D
sooppa
Mersumies
Mersumies

No jaa.Ostin tuon nykyisen sonyn mankan vuonna -96 ja boksin vaihdoin uudempaan keväällä tuon alkuperäisen levittyä eli mun mielestä hyvin palveli.Mitään vikaa ei ole ollut muuta kun tuo nykyinen boksi putsattiin ja säädettiin.Lukupäähän kuluu merkistä riippumatta herkemmin jos käyttää huonolaatuisia levyjä. :wink:
Rässi66
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

sooppa kirjoitti:Lukupäähän kuluu merkistä riippumatta herkemmin jos käyttää huonolaatuisia levyjä. :wink:
Niiin täähän oli vitsi? Optisestihan noi CDt luetaan... :roll:
sooppa
Mersumies
Mersumies

No täälähän on taas näitä pilkunviilaajia mutta jos korvien väliä käyttää niin cd soittimen "laaseri" joka levyn raitoja lukee,kuluu vuosien saatossa ja kuluu nopeammin kun huonolaatuisissa levyissä luettavuus heikompi.Mulla kesti toi ensimmäinen boksi 9 vuotta kunnes alkoi hukkaamaan biisejä ja niiden alku kesti muutaman minuutin.Nykyinen toimii moitteetta eikä ainakaan vielä ole kertaakaan hyppinyt.Nyt olen vaihtamassa soitinta mp3 malliin ja boksinohjauksella tietenkin. :roll:
Juhana
Valvoja
Valvoja

Purkuhommiin

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Kiitoxet avusta, alan tässä purkuhommiin niin eiköhän se sieltä ala potkia! Laitetaan nyt Sony vielä kuntoon vaikkei alan terävimpiä innovaatioita oliskaan..

t. J
Tero M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Tero M »

Soittimen paneelin takaa (tai muusta piilosta) löytyy yleensä reset-nappi, sitä kannattaa kokeilla ensin. :wink: Voi olla vaan vikatilassa se boksi. Jollei auta, niin sitten aukaisuun.
- - - - - -- - - E220CDI ´07 - - -- - - - - -- - - - - -- - - - - -
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
Rässi66
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

sooppa kirjoitti:No täälähän on taas näitä pilkunviilaajia mutta jos korvien väliä käyttää niin cd soittimen "laaseri" joka levyn raitoja lukee,kuluu vuosien saatossa ja kuluu nopeammin kun huonolaatuisissa levyissä luettavuus heikompi.Mulla kesti toi ensimmäinen boksi 9 vuotta kunnes alkoi hukkaamaan biisejä ja niiden alku kesti muutaman minuutin.Nykyinen toimii moitteetta eikä ainakaan vielä ole kertaakaan hyppinyt.Nyt olen vaihtamassa soitinta mp3 malliin ja boksinohjauksella tietenkin. :roll:
Älähän nyt, ei tässä ihan pilkunnus*köhköh* ollut kyse.
Ei vaan astu aivoon että se laser"lamppu" kuluisi sen enempää vaikka sillä lukisi Kansan Tahtoa kierrätyspaperilta.
Mitens se servomoottori, joka sitä lukupäätä siirtää, voisiko se mennä sivuun säädöistään vuosien varrella?
Kun se on liikkuva osa ja se laser ei paljon pyärehtele.
Malm
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Malm »

No kyllä se laserlampun lasi ainakin paskaseksi menee ajan mittaan, ja totta ne servot ja lukupään "kiskot " rupeaa jumimaan.
Nimim. Pari soitintia on tokenut lasin putsaamisella ja kiskojen rassaamisella :)

-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
-O-
Valvoja
Valvoja

jep

Viesti Kirjoittaja -O- »

Mullakin kupeessa ikiaikaisen vanha (1994 ) sonytin kymppipoksilla, kerran on menny juntturaan viimeisen 6 vuoden aikana.
Olin pikku pökkyrässä pamauttanut 2 levyä pakkaan yhden levyn tilaan. Tästä jumiin koko laitos.
Pikku availulla alkoi taas soimaan.
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

juu ei se laaseri sieltä kulu vaan se lukupään siirto ja laasersäteen tarkennus. Tarkennus toimii magneettikentällä ja jos linssi jumii johonkin niin soitin ei "löydä" kappaleita
Vastaa Viestiin