No niin ja taas painitaan 500:sen kanssa.....

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

No niin ja taas painitaan 500:sen kanssa.....

Viesti Kirjoittaja Boss »

Kertokaahan viisaammat mikä voisi olla vialla, kun ei suostu käynnistymään 500s vm.2001? Auto seisonut n.kuukauden, akku tuntuu pelittävän,k-lukko toimii, virrat tulee kun laittaa avaimen virtalukkoon mutta startatessa ei edes naksahda. Testasin sitten vielä antaa boosterilla virtaa konehuoneen puolelle(akulle kun ei kuulemma saa kaapeleita näyttää)josko jännite olisi kuitenkin liian alhainen, mutta ei muutosta.
Avaimessakaan ei uskoisi häikkää olevan kun auto on tuotu on käytetty tuota samaa avainta.
Laskujeni mukaan tuo on jo sarjassaan neljäs joka temppuilee samalla tavalla, aiemmin tosin syy on ollut tyhjenneissä akuissa, menettää sitten ilmeisesti muistinsa eikä suostu enää liikkumaan vaikka akun täyttäisikin.
Säälittävää vaan lähettää aina lavetin päällä matkaan tuon tasoisia kulkineita.
Eikä ole Vehon sedilläkään sen parempia vinkkejä kuin että virranpuutetta tai viallinen avain..........?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12750
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

heh, tekee mb imagolle hyvää....



noi uudet autot on tosi luotettavia, aina siihen asti kun tekee "tietokone" pohjaisen tenän, eli et saa ite mitenkään kotikonstein enää liikkeelle :cry:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: No niin ja taas painitaan 500:sen kanssa.....

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Boss kirjoitti:Kertokaahan viisaammat mikä voisi olla vialla, kun ei suostu käynnistymään 500s vm.2001? Auto seisonut n.kuukauden, akku tuntuu pelittävän,k-lukko toimii, virrat tulee kun laittaa avaimen virtalukkoon mutta startatessa ei edes naksahda. Testasin sitten vielä antaa boosterilla virtaa konehuoneen puolelle(akulle kun ei kuulemma saa kaapeleita näyttää)josko jännite olisi kuitenkin liian alhainen, mutta ei muutosta.
Avaimessakaan ei uskoisi häikkää olevan kun auto on tuotu on käytetty tuota samaa avainta.
Laskujeni mukaan tuo on jo sarjassaan neljäs joka temppuilee samalla tavalla, aiemmin tosin syy on ollut tyhjenneissä akuissa, menettää sitten ilmeisesti muistinsa eikä suostu enää liikkumaan vaikka akun täyttäisikin.
Säälittävää vaan lähettää aina lavetin päällä matkaan tuon tasoisia kulkineita.
Eikä ole Vehon sedilläkään sen parempia vinkkejä kuin että virranpuutetta tai viallinen avain..........?
Siis virrat tulee mutta startti ei inahda? Kuulostaa hiukan samalta kuin jos "vanhanaikaista" automaattia yrittäisi käynttiin vaihde päälllä. Ettei vika olisikin jossain laatikon ja koneen välisessä suojauselektroniikassa?
Siitä, missä ja millainen häiriö ko. kohdassa sitten voisi olla, ei minulla ole aavistustakaan, mutta Vehon sedillä on oltava.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Paljonkohan akussa on jännitettä jäljellä ? Näillä keleillä voi mennä aika
tyhjäksi neljässä viikossa. Esim. 11 volttia riittää mittarivaloille, mutta ei
startille...

Voisiko liittyä myös jotenkin käynnistyksen estoon ? Jos jännitetä on liian vähän voisi mennä ' päälle '. Tämä on nyt vain " Wild guess".
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Coronet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: To 07.08.2003 11:40

Viesti Kirjoittaja Coronet »

Eihän tuossa ole sitä kahden akun järjestelmää?

Ainakin W211:ssä on sellainen järjestelmä, että siinä on kaksi akkua joista toinen on käynnistysakku ja toinen on kaikille muille laitteille..

En tiedä onko W220:ssa myös tuollainen...
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Yksi akku könöttää tuolla takaluukun reunalla, kokeilin vielä täydellä trukin akulla joka sattui olemaan samaa kaliiberia. Ei auttanut. Kyllähän tuo taitaa jotain käynnistyksenestoon viittaavaa olla. Pitänee vartuskella kun toimittavat toisen avaimen ko.rakkineeseen jospa sillä tapahtuisi jonkinlainen ihme. Muutenhan siinä kaikki toimii, se ei vaan käynnisty :roll:
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

Lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Nyt menee niin uuteen tekniikkaan, etten tiedä siitä mitään....

Voisiko olla jokin törmäystunnistin kolahtanut päälle ?
Onko omistajan käsikirjassa moisesta mitään mainintaa ?

Luin juuri eräästä muumerkkisestä autosta, että siinä voi törmäystunnistin
laueta päälle, jos pamauttaa oven liian kovaa kiinni :oops:

Eräs toinen taas sammuu, jos ajaa hidastetöyssyn ylitse liian kovaa.
Sitten pitää vaan tunnistin pitää resetoida takakontista...
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Janne M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ti 01.04.2003 13:06
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Ettei avaimessa olisi kuitenkin häikkää, koska ainakin W203:n avain resetoituu tietyn ajan kuluttua, jos sitä ei käytetä... Mutta silloin virratkaan ei taida mennä päälle ja itseasiassa ei taida edes autoon sisälle päästä ko. avaimella.

Toinen ja varmasti todennäköisempi syy on käynnistyksenesto: ainakin Sprinterin käynnistyksen esto menee päällä jos auton akunkengän irroittaa = akku tyhjä. Eikä auto tosiaan käynnisty ennenkuin vikamuisti bootataan...

203:n kohdalla en ole akkua irroittanut, joten sen käyttäytymisestä ei ole tietoa, mutta muihin merkkeihin verrattuna ainakin IV Golf kytkee eston liian alhaisella virralla tai akkua irroitettaessa...
Vastaa Viestiin