Kertokaahan viisaammat mikä voisi olla vialla, kun ei suostu käynnistymään 500s vm.2001? Auto seisonut n.kuukauden, akku tuntuu pelittävän,k-lukko toimii, virrat tulee kun laittaa avaimen virtalukkoon mutta startatessa ei edes naksahda. Testasin sitten vielä antaa boosterilla virtaa konehuoneen puolelle(akulle kun ei kuulemma saa kaapeleita näyttää)josko jännite olisi kuitenkin liian alhainen, mutta ei muutosta.
Avaimessakaan ei uskoisi häikkää olevan kun auto on tuotu on käytetty tuota samaa avainta.
Laskujeni mukaan tuo on jo sarjassaan neljäs joka temppuilee samalla tavalla, aiemmin tosin syy on ollut tyhjenneissä akuissa, menettää sitten ilmeisesti muistinsa eikä suostu enää liikkumaan vaikka akun täyttäisikin.
Säälittävää vaan lähettää aina lavetin päällä matkaan tuon tasoisia kulkineita.
Eikä ole Vehon sedilläkään sen parempia vinkkejä kuin että virranpuutetta tai viallinen avain..........?
No niin ja taas painitaan 500:sen kanssa.....
Re: No niin ja taas painitaan 500:sen kanssa.....
Siis virrat tulee mutta startti ei inahda? Kuulostaa hiukan samalta kuin jos "vanhanaikaista" automaattia yrittäisi käynttiin vaihde päälllä. Ettei vika olisikin jossain laatikon ja koneen välisessä suojauselektroniikassa?Boss kirjoitti:Kertokaahan viisaammat mikä voisi olla vialla, kun ei suostu käynnistymään 500s vm.2001? Auto seisonut n.kuukauden, akku tuntuu pelittävän,k-lukko toimii, virrat tulee kun laittaa avaimen virtalukkoon mutta startatessa ei edes naksahda. Testasin sitten vielä antaa boosterilla virtaa konehuoneen puolelle(akulle kun ei kuulemma saa kaapeleita näyttää)josko jännite olisi kuitenkin liian alhainen, mutta ei muutosta.
Avaimessakaan ei uskoisi häikkää olevan kun auto on tuotu on käytetty tuota samaa avainta.
Laskujeni mukaan tuo on jo sarjassaan neljäs joka temppuilee samalla tavalla, aiemmin tosin syy on ollut tyhjenneissä akuissa, menettää sitten ilmeisesti muistinsa eikä suostu enää liikkumaan vaikka akun täyttäisikin.
Säälittävää vaan lähettää aina lavetin päällä matkaan tuon tasoisia kulkineita.
Eikä ole Vehon sedilläkään sen parempia vinkkejä kuin että virranpuutetta tai viallinen avain..........?
Siitä, missä ja millainen häiriö ko. kohdassa sitten voisi olla, ei minulla ole aavistustakaan, mutta Vehon sedillä on oltava.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
lisää
Paljonkohan akussa on jännitettä jäljellä ? Näillä keleillä voi mennä aika
tyhjäksi neljässä viikossa. Esim. 11 volttia riittää mittarivaloille, mutta ei
startille...
Voisiko liittyä myös jotenkin käynnistyksen estoon ? Jos jännitetä on liian vähän voisi mennä ' päälle '. Tämä on nyt vain " Wild guess".
tyhjäksi neljässä viikossa. Esim. 11 volttia riittää mittarivaloille, mutta ei
startille...
Voisiko liittyä myös jotenkin käynnistyksen estoon ? Jos jännitetä on liian vähän voisi mennä ' päälle '. Tämä on nyt vain " Wild guess".
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Yksi akku könöttää tuolla takaluukun reunalla, kokeilin vielä täydellä trukin akulla joka sattui olemaan samaa kaliiberia. Ei auttanut. Kyllähän tuo taitaa jotain käynnistyksenestoon viittaavaa olla. Pitänee vartuskella kun toimittavat toisen avaimen ko.rakkineeseen jospa sillä tapahtuisi jonkinlainen ihme. Muutenhan siinä kaikki toimii, se ei vaan käynnisty 

Lisää
Nyt menee niin uuteen tekniikkaan, etten tiedä siitä mitään....
Voisiko olla jokin törmäystunnistin kolahtanut päälle ?
Onko omistajan käsikirjassa moisesta mitään mainintaa ?
Luin juuri eräästä muumerkkisestä autosta, että siinä voi törmäystunnistin
laueta päälle, jos pamauttaa oven liian kovaa kiinni
Eräs toinen taas sammuu, jos ajaa hidastetöyssyn ylitse liian kovaa.
Sitten pitää vaan tunnistin pitää resetoida takakontista...
Voisiko olla jokin törmäystunnistin kolahtanut päälle ?
Onko omistajan käsikirjassa moisesta mitään mainintaa ?
Luin juuri eräästä muumerkkisestä autosta, että siinä voi törmäystunnistin
laueta päälle, jos pamauttaa oven liian kovaa kiinni

Eräs toinen taas sammuu, jos ajaa hidastetöyssyn ylitse liian kovaa.
Sitten pitää vaan tunnistin pitää resetoida takakontista...
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Ettei avaimessa olisi kuitenkin häikkää, koska ainakin W203:n avain resetoituu tietyn ajan kuluttua, jos sitä ei käytetä... Mutta silloin virratkaan ei taida mennä päälle ja itseasiassa ei taida edes autoon sisälle päästä ko. avaimella.
Toinen ja varmasti todennäköisempi syy on käynnistyksenesto: ainakin Sprinterin käynnistyksen esto menee päällä jos auton akunkengän irroittaa = akku tyhjä. Eikä auto tosiaan käynnisty ennenkuin vikamuisti bootataan...
203:n kohdalla en ole akkua irroittanut, joten sen käyttäytymisestä ei ole tietoa, mutta muihin merkkeihin verrattuna ainakin IV Golf kytkee eston liian alhaisella virralla tai akkua irroitettaessa...
Toinen ja varmasti todennäköisempi syy on käynnistyksenesto: ainakin Sprinterin käynnistyksen esto menee päällä jos auton akunkengän irroittaa = akku tyhjä. Eikä auto tosiaan käynnisty ennenkuin vikamuisti bootataan...
203:n kohdalla en ole akkua irroittanut, joten sen käyttäytymisestä ei ole tietoa, mutta muihin merkkeihin verrattuna ainakin IV Golf kytkee eston liian alhaisella virralla tai akkua irroitettaessa...