w124 Lämppärin rasvaus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
fxd
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 31.05.2005 23:23

w124 Lämppärin rasvaus

Viesti Kirjoittaja fxd »

Huomenta! Mitenkä vaikea on rasvata 124 lämppärin moottoria kun vinkuu melko raskaasti ja mitä rasvaa kannattaisi laittaa? Kromimolyvaseliinia?
tarviiko moottori purkaa vai vaan päältä tuikkia rasvaa? mistä ja miten moottorin ylipäätään löytää? Kiitoksia..
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Lämppärin rasvaus

Viesti Kirjoittaja aseva »

Eipä taida rasva auttaa. Vinkuu yleensä sen vuoksi, että laakeripusla pyörii ankkurin mukana. Näin ainakin mulla kävi aikoinaan. Pitäisi saada lukittua pusla ensin kiinni pitimeensä ja sitten puslan ja akselin väliin esim. spray-vaseliinia.

Jos sulla ei oo alkuper ilmastointia, niin lasinpyyhin ja muut vermeet tuulilasin alta pois ja siellähän se lymyää. Jos taas on se ilmastointi, niin oikeesti pitäisi purkaa kojelauta ym hytinpuolelta. Siihen on helpompikin konsti, mutta vastaapa ensin siitä ilmastoinnista.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
fxd
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 31.05.2005 23:23

Viesti Kirjoittaja fxd »

eipä ole ilmastointia, eli koko moottori purettava? pitääkö tuulilasin pyyhin purkaa ensin?
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Lämppäri

Viesti Kirjoittaja aseva »

Joo, pitää irrottaa, ei purkaa. Ekana pitkä tiiviste lokasuojien välistä pois.Muovimuttereilla "väliseinä" pois, tuulilasin alalista pois (kiinni painamalla tinkseihin), sen alta kaikki ruuvit pois. Pyöreä muovi pyyhkijän alta pois ja rupee löytymään mutterit, millä pyyhin kiinni. Siellä se lämppärin puhallin on alla.
Aikaa jos menee yli 12 minuuttia, niin oot käynyt kahvilla tai pikku nokosilla siinä välissä.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
fxd
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 31.05.2005 23:23

Viesti Kirjoittaja fxd »

kiitos, täytyy kokeilla meneekö siihen aikaan..
Avatar
samisalama
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
Paikkakunta: Kouvola

Re: Lämppärin rasvaus

Viesti Kirjoittaja samisalama »

aseva kirjoitti: Jos sulla ei oo alkuper ilmastointia, niin lasinpyyhin ja muut vermeet tuulilasin alta pois ja siellähän se lymyää. Jos taas on se ilmastointi, niin oikeesti pitäisi purkaa kojelauta ym hytinpuolelta. Siihen on helpompikin konsti, mutta vastaapa ensin siitä ilmastoinnista.
No entäpäs, jos ilmastointi löytyy?
Brum, Bruuuuummm!
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Mistähän mahtaa tulla sitten puhaltimen räplätys..kylmällä säällä ilmenee :roll:
Aut.ilmastointi on!
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Jos on ilmastointi...

Viesti Kirjoittaja aseva »

...niin tarivaan puukko ja vasara ja naputellaan lämppärin moottorin päällä olevaan muovikoppaan luukku, josta saa moottorin ulos.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Räplätys

Viesti Kirjoittaja aseva »

Riku kirjoitti:Mistähän mahtaa tulla sitten puhaltimen räplätys..kylmällä säällä ilmenee :roll:
Aut.ilmastointi on!
Mahtaneepa tuo räplätyskin johtua tuosta laakeroinnin väljyydestä. Eihän siinä moottorissa ole juurikaan muita osia, jotka voisivat kulua.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Niinpä kai :roll: Harvemmin ilmenee nyt..mut oottakaapas -20 celsiusta Sitten se vasta alkaakin elämöimään.. :lol:
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Hmmm,eikös se men niin päin että jos orkkisilmastointi vaihto onnistuu kuten ei-ilmastoidussakin.Jos taas jälkeenpäin laitettu joutuu kojetaulun repimään irti...Ainakin kun tuohon TE:hen vaihdoin,löytyi moottori tutusta ja helpommasta paikasta!
Vastaa Viestiin