230Te ajoittainen ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pume
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 17.08.2005 03:39
Paikkakunta: tornio

230Te ajoittainen ongelma

Viesti Kirjoittaja pume »

autoni on 230te vm87 ja ite ongelmaan,auto käynistyy kylmänä hyvin mutta esim:ko kone on kuuma sammutan hilpasen pikasesti kaupassa 5-10min tulen kaupasta kone on vielä lämmin niin koitan käynistää kone pörähtää,saa sahata ei lähekäyntiin ei,vaikka sahhaa akun tyhjäksi,muttako pistää nortin huuleen ja oottaa 5-10min pari sahausta niin avot hyrskähtää käyntiin,kylmänä ei koskaan käyny vastaavaa,ja mika asiasta tekee mielenkiintoisen vika ei ole säännöllinen voi mennä 1000-1500km toimiiko sinkeri,mutta älä huoli juuriko olet tuuditautunut että se oli vain joku ihme ohimenevä vika,sammutat auton hilpaset pikasesti pitsan tulet autolle koitat käynnistää,niin voihan p*rs**nsuti ei käynnisty vaikka sahaa ja sahaa,sivusilmällä havaitsen viereiseltä parkki paikalta perheen joka iloisesti hymyilee euro-samaran kyydistä,vedän karvalakkia syvemmälle kyllä hävettää ko pientä oravaa,no lepertely sikseen,olen vaihtanut kaikki sulakkeet uusiin,tarkistanut sytytystulpat,virranjakajankannen,sytytysjohot,ym muut johot,uus ilmansuodatin,tankissa pensaa 98e. toivottavasti saatte selvää kirjotuksesta.
Ps päättötodistuksessa äidinkieli 5,mutta hyvin on pärjätty ko autonkin on voinu ostaa itelle.eli vinkkejä kaivattais robleemaan kiitos etukäteen.
Dracone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: La 30.04.2005 14:00

Viesti Kirjoittaja Dracone »

Anna kovan ajon jälkeen turpon jäähtyä hetki tyhjäkäynnillä ennen sammutusta..
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Dracone kirjoitti:Anna kovan ajon jälkeen turpon jäähtyä hetki tyhjäkäynnillä ennen sammutusta..
No huh.... :shock: onkohan mullakin sitten turbo... :lol:


Ei vaan, vika kuulostaa vähän erikoiselta, tommoseenhan on totuttu automaattirikastimella varustetuissa kaasutinmoottoreissa, mutta itselläni ei ainakaan lukuisten K-jettien kanssa ole mitään tuommoista ollut.
Ehkä kuitenkin todennäköisesti liittyy bensansaantiin, mahdollisesti niin paljon saa liikaa kakkua jossain vaiheessa että on tulpat märkinä?

EDITS: jaa olitkin tulppia vaihdellut, eikä siinä ollut siis mitään..?
Mites bensansuodatin...onko vaihdettu?
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Puola, bensanpaineet, ilmamäärämittarin lautasen nollapositio päin arsea, jäähdytysnesteen lämpötila-anturi... :roll:
tomitheman
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 24.04.2005 23:40

Viesti Kirjoittaja tomitheman »

Mul oli täysin samat oireet ja syynä oli ilmeisesti vuotava paine-erosäädin, koska sen vaihdon jälkee ei ongelmaa ole esiintynyt (on muuten kalikalla ravakka kilohinta). Oon kyl kuullu et viallinen ylijännitesuojakii aiheuttais samantyyppistä kiusaa.
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Voi hukata jostain paineet. Tällöin lämmin pensa höyrystyy putkissa ja tulee "ilma"lukkoja. Suuttimet kannattanee myös käyttää jossain Boschia ymmärtävässä paikassa. Noiden kautta voi pentsiini päästä imusarjaan ja samalla kastella tulpat.

Forte voi myös auttaa, jos suuttimissa on vain p*skaa välissä mutta jos ne ovat kuluneet, voi joutua vaihtamaan.

t.
Risto
E500 – 211.070
Vastaa Viestiin