


Ei kai tämä normaalia voi olla?
Kiitos, tsekataan illalla!Roisto kirjoitti:Terve,
Pika-arvaus: takaiskuventtiili jumissa. Ei pidä alipainetta systeemissä. Tieten venttiilin yläpuolella voi olla vuoto mutta tosi pieni, jos kerran pintakaasulla jaksaa pitää silmät auki. Irrota kuitenkin venttiili ja katso, että ilma virtaa vain moottoriin päin. On siinä sulakerasian vieressä semmoinen noin tuuman halkaisijaltaan oleva muistaakseni keltainen mötikkä.
t.
Risto
Onkohan tommosta laitetta aikuisten oikeasti olemassakaanRoisto kirjoitti:OT:
Niijjoo. Voihan siinä tieten olla semmoinen automaattinen peränpainumiskompensaattori, joka estää valoja sojottamasta taivaalle, kun kiihdytettäessä perä painuu kenttään.![]()
t.
Risto
Itse asiassa kyseessäoleva järjestelmä esiteltiin 1973 (vai 1974) 450 SEL:n myötä. Sen takapyöräntuenta erosi halvemmista Ässistä jollakin tapaa siten, että perän painuminen kiihdytyksissä oli eliminoitu. Illemmalla voin kaivaa aiheesta lisäinfoa, jos tarvitseeRoisto kirjoitti:OT:
Niijjoo. Voihan siinä tieten olla semmoinen automaattinen peränpainumiskompensaattori, joka estää valoja sojottamasta taivaalle, kun kiihdytettäessä perä painuu kenttään.
t.
Risto
Joo. Jarruille on yleensä oma putkensa ja venttiilinsä (ainakin 124:ssa) ja muille härpättimille omansa. Eipähän mene jarrut, jos valonsäätö särkyy. Saman venttiilin takana on sitten niitä automaatti-ilmastoinnin juttuja yms.Sivonen kirjoitti:...no joo, jarruissa ja lukoissa pysyy paineet, eli "tiedän" jo vastauksen mutta kysytään nyt kuitenkin.![]()
Heh. Ja keskuslukitus on laiskoja varten.Sivonen kirjoitti:Korjasin vian pultilla, joka tuli alipaineletkuun. Mitään säätöjä tarvita.![]()
Tuskinpa.Timo L. kirjoitti:Mutta siitä tässä tuskin on kyse.