Dexron 2 vastaan Dexron 3
Dexron 2 vastaan Dexron 3
eli vaihtaako tolla 3 "pehmeämmin" kuin 2:lla? Pakkaskestävyys näyttäis olevan 3:lla n.10 astetta "parempi"!!?? Notkeampaa??.
Viimeksi muokannut junkkri, Ti 18.10.2005 20:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
mobilin
Heip ! Itse laitoin vuosi sitten Mobilin Dexron III-öljyä
laatikkoon, ja vaikka se "#¤"#¤"# kallista on (oliskohan 15€ litra), on
se myös mielettömän hyvää. Kovimmillakin pakkasilla
kylmästartista lähtien toimii kuin palmun alta...
Toisin kuin Mobilin ATF220 (dexron II)
laatikkoon, ja vaikka se "#¤"#¤"# kallista on (oliskohan 15€ litra), on
se myös mielettömän hyvää. Kovimmillakin pakkasilla
kylmästartista lähtien toimii kuin palmun alta...
Toisin kuin Mobilin ATF220 (dexron II)
Ex monta W-kirjainta.
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jenkkiöljy
Vaihtelin eilen S124:seen DIII:set ja liekö psykologiaa, tuoreenpaa öljyä vai todellisuutta, mutta hieman pehmeämmältä tuo tuntuu, silti sluibailematta.
Ja Laatikkojarkon annoin itselleni vakuuttaa, että jenkit osaavat automaagiöljyn teon. Niinpä laatikossa on motonetista hommatuttua Valvoline Dexron III:sta. Hinta oli muistaakseni kympin paikkeilla litra.
Ja Laatikkojarkon annoin itselleni vakuuttaa, että jenkit osaavat automaagiöljyn teon. Niinpä laatikossa on motonetista hommatuttua Valvoline Dexron III:sta. Hinta oli muistaakseni kympin paikkeilla litra.
Terveisin
Tero
Tero
Terve,
Häiritsenpä automaattilaatikkokeskustelua manuaalikysymyksellä, kun Mersun manuaaliin kerran automaattiöljyä suositellaan.
Liekö manuaalin toiminnassa mitään eroa, riippuen siitä mitä automaagiöljyä lootaan laitetaan? Itselläni on laatikossa nykyään muistaakseni Mobilin ATF200:a. Lootaan menee noin puolitoista litraa öljyä, joten paremman öljyn hinta ei tule esteeksi mutta onko siitä sitten hyötyä.
t.
Risto
Häiritsenpä automaattilaatikkokeskustelua manuaalikysymyksellä, kun Mersun manuaaliin kerran automaattiöljyä suositellaan.

Liekö manuaalin toiminnassa mitään eroa, riippuen siitä mitä automaagiöljyä lootaan laitetaan? Itselläni on laatikossa nykyään muistaakseni Mobilin ATF200:a. Lootaan menee noin puolitoista litraa öljyä, joten paremman öljyn hinta ei tule esteeksi mutta onko siitä sitten hyötyä.
t.
Risto
E500 – 211.070
Mobilin ATF 200 on muistaakseni vastaavaa kuin vanha type A ATF, eli siinä on vähempi lisäaineita kuin Dexron öljyissä. Voipi dexron manuaalissa voidella synkronirenkaat liian hyvin eli vahteiden kytkeytyminen voi olla huonompaa, tämä on kyllä vähän mutu-tietoa mutta kokeilemallahan se selviää. Toi Dexron-luokitus ymmärtääkseni menee niin että uusi korvaa vanhat Dexronit, ainakin kun tuli Dexron II markkinoille niin pikku hiljaa tavallinen Dexron poistui markkinoilta, nyt ymmärtääkseni Dexron II on jäämässä pois, Dexron III korvaa sen jne. Silloin myös kun Dexron II oli uutta niin se muistaakseni oli talvikäytössä notkeampaa kuin vanha Dexron.
Dexronia muuten löytyy myös synteettisenä, on vaan julmetun kallista.
JariN
Dexronia muuten löytyy myös synteettisenä, on vaan julmetun kallista.
JariN
Dexron
Heip !
Omassa pirssissäni on tuo 722.4 loora
Omassa pirssissäni on tuo 722.4 loora
raul kirjoitti:Ilmeisesti tuo Dextron III on ihan käypää kamaa myös vanhempiin automaattilootiin, kuten W123:n 722.1 sekä 722.4 (W 4 B 025 sekä W 4 A 020)?
Ex monta W-kirjainta.
Dexron- luokituksethan on GM:n käyttämiä vaatimusluokkia.
Omissa ameriikanvehkeissä on tullut käytettyä Gulf DXIII (?)-nimistä litkua. Oli halpaa. Pari gallonan purkkia maksoi US-Partsissa vajaa vuosi takaperin saman verran minkä olisi maksanut pari litraa Shellin tuotetta.
En Mersun vaatimuksista olekaan niin perillä, mutta sen vaan haluaisin (offtopic) sanoa, että tarpeeksi usein vaihdettuna säädöissään olevalla ameriikanlaatikolla pystyy huolettomia kilometrejä nätisti ajelemaan vaikka 10w30-öljyllä. Osoitteessa www.overdrive.fi tästä aiheesta on keskusteltu kyllästymiseen asti.
Synteettinen öljy on varmastikin lämpötilankestoltaan parempaa, mutta pakkasten pelossa ei sen takia kannattane köyhtymään ruveta. Kun tavallinen ATF alkaa kylmyyden takia menettämään ominaisuuksiaan alkaa monilla itsehuolletuilla autoilla esiintymään jo muitakin ongelmia...
Omissa ameriikanvehkeissä on tullut käytettyä Gulf DXIII (?)-nimistä litkua. Oli halpaa. Pari gallonan purkkia maksoi US-Partsissa vajaa vuosi takaperin saman verran minkä olisi maksanut pari litraa Shellin tuotetta.
En Mersun vaatimuksista olekaan niin perillä, mutta sen vaan haluaisin (offtopic) sanoa, että tarpeeksi usein vaihdettuna säädöissään olevalla ameriikanlaatikolla pystyy huolettomia kilometrejä nätisti ajelemaan vaikka 10w30-öljyllä. Osoitteessa www.overdrive.fi tästä aiheesta on keskusteltu kyllästymiseen asti.
Synteettinen öljy on varmastikin lämpötilankestoltaan parempaa, mutta pakkasten pelossa ei sen takia kannattane köyhtymään ruveta. Kun tavallinen ATF alkaa kylmyyden takia menettämään ominaisuuksiaan alkaa monilla itsehuolletuilla autoilla esiintymään jo muitakin ongelmia...
