Tarvitsisin pienimuotoista apuva!
Löysin autostani w201 diesel kummallisen näköisen releen.
Rele sijaitsee sulakerasiassa.Väriltään se on alumiininen ja siinä on numero:126 540 47 45.
Voisiko joku pikkusen enemmän tietoa omaava kertoa mihin toi voisi vaikuttaa?
Autossani ei toimi kick down!
Yksi mahdollisuus on ajovalopesurin rele, se nimittäin on juuri tuollainen.
Kickdowniin se ei ainakaan vaikuta, koska kd:n rele sijaitsee akun takana (näin ainakin W124:ssa).
Selvä juttu, se on ylijännitesuoja, ja jos siitä on sulake palanut tai itse rele rikki ei mm. KD, mahdollinen ilmastointi eikä dieselin kierroslukumittari toimi.
No selvähän se!! Mutta vaikka vaihdoin sulakkeen niin ei tapahtunut koko autossa mitään muutosta? Ja edelleen se musta johto mikä tulee sulakerasian pohjasta ja menee polkimen alle siihen katkaisiaan on ilman sitä kuuluisaa Jännitettä?
Ilmeisesti on kadonnut vuosienvarrella savuna ilmaan?
Pitääkö sen ylijännitesuojan muuten olla siellä reiässään niin päin että sulake osoittaa taaksepäin ja suojaläppä aukeaa kanskin vääretipäin? Kun mulla näyttäs olevan, ja kun katsoo sitä relen pohjaa niin näyttäisi että se sopii menmään sinne kummatikin päin. En ole vielä uskaltanut kääntää, mut kd ei kyllä toimi...
Pooto
Ex W124 300D aut. -85
Ex w201 200D -89
Ex S124 300D aut. -87
Mulla ei ainakaan mene kuin yksin päin!
Eli sulake "lähtisi!" irti vain mittaristoon päin ,jos tarvitsisi ottaa irti ilman releen irroitusta!
Ja se ei vaikuta "kuulema" kikkariin?
Se kikkarin rele pitäisi olla siinä jossain vieressä!!
Mulla ei ole koko relettä!On lähtenyt vuosien varrella maatakiertävälle radalla.
Mutta uusi on tilattu.