290TD vain 3000rpm

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ems
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 10.08.2005 22:49

290TD vain 3000rpm

Viesti Kirjoittaja ems »

Mistä mahtaa johtua että 290 td -97 (W210)ottaa lämpimänä kierroksia vain 3000. Kylmänä toimii hyvin.
Ja jos sattuu vahingossa lämpimänä kiertämään, pölläyttää kovemmassa kiihdytyksessä ison mustan savupilven.
Ilmamassamittari on vaihdettu (tosin samanikäisestä purkuautosta). Tuntui että auto olisi toiminut muutaman päivän normaalisti sen jälkeen, mutta nyt on taas tehot hukassa.
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Lueppas nuo ja kokeile olisiko niistä hyötyä.


http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... light=3000
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Joko vika on löytyny..??

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
ems
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 10.08.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja ems »

Ei ole vikaa löytynyt. Ajeltu niin että välillä toimii ja välillä ei. Taidan vaihtaa vaikka ooppeliin....
Mahtaisko auttaa jos poistais pakokaasujen kierrätyksen. Joillakin kuulemma auttanut?? Osaisko joku kertoa tarkat ohjeet miten poistaa pakokaasujen kierto? Miten saadaan imupuolella oleva läppä jäämään oikeaan asentoon?
Avatar
10jykä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ke 13.08.2003 11:10
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja 10jykä »

Kyllä kovasti alipainejärjestelmän/ahtopaine (kalvo ?) vialta vaikuttaa. Ittellä oli ilmamassamittari sökö mutta kyllä kierrokset nousi yli 3000, laiskasti tosin.
Auto on 01/97, 03/97 eteenpäin on paljon elektonikkaa muutettu.
... kaikkee se saksalainen keksii ....
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kannattaisi kyllä lukea ne vikakoodit nii ei tarvitse kaikkia antureita summamutikassa vaihdella, eikä se opel vikatilassa ole yhtään sen mukavampi auto, kokemusta on siitäkin. Bensaopel tosin taisi kiertää ihan 4500 rpm saakka kun nokka-akselin anturi on rikki.
ems
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 10.08.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja ems »

Koodit luettu...Kone herjasi taas ilmamassamittaria...mutta kun on kerran jo vaihdettu! Mitä tuolle alipainehommalle pitäis tehdä, siis mitä pitäisi vaihtaa?
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Mulla antoi silloin kanssa aikoinaan vikakoodin ilmamassamittarista, mutta vika ei korjaantunut sitä vaihtamalla. Vika oli jommassa kummassa niistä ilmanputsarin kyljessä( alapuolella) olevista mustista vajaan nyrkinkokoisista ilmanpaineen säätäjistä. Niistä lähteviä letkuja painemittariin kokeilemalla löysi huoltomies niistä vian. Kun sen rikkinäisen mötikän vaihtoi alkoi auto taas toimimaan normaalisti.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Vikakoodin luku ei tarkoita että vika on kyseisessä komponentissa. Asiantunteva asentaja osaa etsiä sen vian sen koodin perusteella.

Rahat takaisin mikäli on kylmästi vaihdettu massamittari koneen koodin mukaan, eikä vika ole korjaantunut..

Vähän sama kuin jos kone naputtaa korvakuulolota niin vaihdetaan aina kansi ventiileineen...ei hyvä.
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Joo, ei ne sitä massamittaria siellä huollossa minulle vaihtaneetkaan, kokeilivat vain josko vika olisi sillä korjaantunut, kun siitä vikaa herjasi. Kun ei korjantunut laittoivat vanhan takaisin ja hyvin on sillä 1,5 vuotta senkin jälkeen pärjätty. Sen jälkeen jatkoivat vian etsimistä ja löysivät sen vian sitten siitä toimimattomasta paineensäätäjästä.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Avatar
NymiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: Ti 02.03.2004 12:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

usein myös nähty tuon paineensäätäjän letku irrallaan roikkumassa ilmanputsarin vaihdon jälkeen.

Ne letkut muuten jos laittaa väärin päin niin tulee aika paljon savua :D
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Avatar
samisalama
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja samisalama »

Mese.fi:ssä Dealer kirjoitti seuraavaa:


LähetäLähetetty: 16.10.2005 17:25 Viestin aihe: CDi - mersun tyypillisiä ongelmia.
Vuosimallin -99 220 CDi mersu tulee vikatestiin, ongelma on se tuttu; ei kulje eikä ota kierroksia kolmeatonnia enempää.

Vikatesti kertoo:

- Ilmamassamittari
- Ahtopaine paineensäätö
- Hehkutulppa

jatkuu...

Ilmamassamittaria on helppo kokeilla > siispä irti - mitäs ? Öljyssä ? Shocked

No, putsataanpas putki ja vaihdetaan ilmansuodin ja se mittari.

Koeajolle > ei auttanut....

jatkuu...


Totean että jatketaan tutkimista, kerron mahdollisista vioista; pakoputkisto tukossa (ei, vika on tullut "kertalaakista", sanoo asiakas), imusarjan painetunnistin, turbossa hukkaportti rikki, hukkaportin ohjaus, pakokaasukierrätyksen ohjaus...

Seuraavaksi tutkin turbon hukkaportin alipainekelloa ohjaavan "mutikan" alipaineletkut ja johdot.

Kokeilen ohjata testerillä hukkaporttia; liikkuu.

Kokeilen myös imusarjan läppien toimintaa; ei tapahdu mitään.

Seuraavaksi katson pienen peilin avulla imusarjan alle; joo, irti on alipainekellolta lähtevä tanko sieltä läppien vetotangon puoleisesta päästä.

Polttoainesuodatin irti ja tanko paikalleen; lukitus nippusiteellä.

jatkuu...


Viimeisimpään ei ole tullut vielä jatkoa, joten en tiedä, korjautuiko vika. Katso nyt kuitenkin tuo tankojuttu
Brum, Bruuuuummm!
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

nythän ei ole kyse CDI-koneesta. Vaan normaalista 290 turbodiisselistä. jossa sähköohjattu pumppu.
Avatar
samisalama
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja samisalama »

Mika.T kirjoitti:nythän ei ole kyse CDI-koneesta. Vaan normaalista 290 turbodiisselistä. jossa sähköohjattu pumppu.
Niinpäs olikin! Väsyneet silmät (ja mieli) näki omiaan...
Brum, Bruuuuummm!
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
Vastaa Viestiin