290TD vain 3000rpm
290TD vain 3000rpm
Mistä mahtaa johtua että 290 td -97 (W210)ottaa lämpimänä kierroksia vain 3000. Kylmänä toimii hyvin.
Ja jos sattuu vahingossa lämpimänä kiertämään, pölläyttää kovemmassa kiihdytyksessä ison mustan savupilven.
Ilmamassamittari on vaihdettu (tosin samanikäisestä purkuautosta). Tuntui että auto olisi toiminut muutaman päivän normaalisti sen jälkeen, mutta nyt on taas tehot hukassa.
Ja jos sattuu vahingossa lämpimänä kiertämään, pölläyttää kovemmassa kiihdytyksessä ison mustan savupilven.
Ilmamassamittari on vaihdettu (tosin samanikäisestä purkuautosta). Tuntui että auto olisi toiminut muutaman päivän normaalisti sen jälkeen, mutta nyt on taas tehot hukassa.
Lueppas nuo ja kokeile olisiko niistä hyötyä.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... light=3000
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... light=3000
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ei ole vikaa löytynyt. Ajeltu niin että välillä toimii ja välillä ei. Taidan vaihtaa vaikka ooppeliin....
Mahtaisko auttaa jos poistais pakokaasujen kierrätyksen. Joillakin kuulemma auttanut?? Osaisko joku kertoa tarkat ohjeet miten poistaa pakokaasujen kierto? Miten saadaan imupuolella oleva läppä jäämään oikeaan asentoon?
Mahtaisko auttaa jos poistais pakokaasujen kierrätyksen. Joillakin kuulemma auttanut?? Osaisko joku kertoa tarkat ohjeet miten poistaa pakokaasujen kierto? Miten saadaan imupuolella oleva läppä jäämään oikeaan asentoon?
Mulla antoi silloin kanssa aikoinaan vikakoodin ilmamassamittarista, mutta vika ei korjaantunut sitä vaihtamalla. Vika oli jommassa kummassa niistä ilmanputsarin kyljessä( alapuolella) olevista mustista vajaan nyrkinkokoisista ilmanpaineen säätäjistä. Niistä lähteviä letkuja painemittariin kokeilemalla löysi huoltomies niistä vian. Kun sen rikkinäisen mötikän vaihtoi alkoi auto taas toimimaan normaalisti.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Vikakoodin luku ei tarkoita että vika on kyseisessä komponentissa. Asiantunteva asentaja osaa etsiä sen vian sen koodin perusteella.
Rahat takaisin mikäli on kylmästi vaihdettu massamittari koneen koodin mukaan, eikä vika ole korjaantunut..
Vähän sama kuin jos kone naputtaa korvakuulolota niin vaihdetaan aina kansi ventiileineen...ei hyvä.
Rahat takaisin mikäli on kylmästi vaihdettu massamittari koneen koodin mukaan, eikä vika ole korjaantunut..
Vähän sama kuin jos kone naputtaa korvakuulolota niin vaihdetaan aina kansi ventiileineen...ei hyvä.
Joo, ei ne sitä massamittaria siellä huollossa minulle vaihtaneetkaan, kokeilivat vain josko vika olisi sillä korjaantunut, kun siitä vikaa herjasi. Kun ei korjantunut laittoivat vanhan takaisin ja hyvin on sillä 1,5 vuotta senkin jälkeen pärjätty. Sen jälkeen jatkoivat vian etsimistä ja löysivät sen vian sitten siitä toimimattomasta paineensäätäjästä.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
usein myös nähty tuon paineensäätäjän letku irrallaan roikkumassa ilmanputsarin vaihdon jälkeen.
Ne letkut muuten jos laittaa väärin päin niin tulee aika paljon savua
Ne letkut muuten jos laittaa väärin päin niin tulee aika paljon savua

S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
- samisalama
- Vakiokalustoa
- Viestit: 239
- Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
- Paikkakunta: Kouvola
Mese.fi:ssä Dealer kirjoitti seuraavaa:
LähetäLähetetty: 16.10.2005 17:25 Viestin aihe: CDi - mersun tyypillisiä ongelmia.
Vuosimallin -99 220 CDi mersu tulee vikatestiin, ongelma on se tuttu; ei kulje eikä ota kierroksia kolmeatonnia enempää.
Vikatesti kertoo:
- Ilmamassamittari
- Ahtopaine paineensäätö
- Hehkutulppa
jatkuu...
Ilmamassamittaria on helppo kokeilla > siispä irti - mitäs ? Öljyssä ? Shocked
No, putsataanpas putki ja vaihdetaan ilmansuodin ja se mittari.
Koeajolle > ei auttanut....
jatkuu...
Totean että jatketaan tutkimista, kerron mahdollisista vioista; pakoputkisto tukossa (ei, vika on tullut "kertalaakista", sanoo asiakas), imusarjan painetunnistin, turbossa hukkaportti rikki, hukkaportin ohjaus, pakokaasukierrätyksen ohjaus...
Seuraavaksi tutkin turbon hukkaportin alipainekelloa ohjaavan "mutikan" alipaineletkut ja johdot.
Kokeilen ohjata testerillä hukkaporttia; liikkuu.
Kokeilen myös imusarjan läppien toimintaa; ei tapahdu mitään.
Seuraavaksi katson pienen peilin avulla imusarjan alle; joo, irti on alipainekellolta lähtevä tanko sieltä läppien vetotangon puoleisesta päästä.
Polttoainesuodatin irti ja tanko paikalleen; lukitus nippusiteellä.
jatkuu...
Viimeisimpään ei ole tullut vielä jatkoa, joten en tiedä, korjautuiko vika. Katso nyt kuitenkin tuo tankojuttu
LähetäLähetetty: 16.10.2005 17:25 Viestin aihe: CDi - mersun tyypillisiä ongelmia.
Vuosimallin -99 220 CDi mersu tulee vikatestiin, ongelma on se tuttu; ei kulje eikä ota kierroksia kolmeatonnia enempää.
Vikatesti kertoo:
- Ilmamassamittari
- Ahtopaine paineensäätö
- Hehkutulppa
jatkuu...
Ilmamassamittaria on helppo kokeilla > siispä irti - mitäs ? Öljyssä ? Shocked
No, putsataanpas putki ja vaihdetaan ilmansuodin ja se mittari.
Koeajolle > ei auttanut....
jatkuu...
Totean että jatketaan tutkimista, kerron mahdollisista vioista; pakoputkisto tukossa (ei, vika on tullut "kertalaakista", sanoo asiakas), imusarjan painetunnistin, turbossa hukkaportti rikki, hukkaportin ohjaus, pakokaasukierrätyksen ohjaus...
Seuraavaksi tutkin turbon hukkaportin alipainekelloa ohjaavan "mutikan" alipaineletkut ja johdot.
Kokeilen ohjata testerillä hukkaporttia; liikkuu.
Kokeilen myös imusarjan läppien toimintaa; ei tapahdu mitään.
Seuraavaksi katson pienen peilin avulla imusarjan alle; joo, irti on alipainekellolta lähtevä tanko sieltä läppien vetotangon puoleisesta päästä.
Polttoainesuodatin irti ja tanko paikalleen; lukitus nippusiteellä.
jatkuu...
Viimeisimpään ei ole tullut vielä jatkoa, joten en tiedä, korjautuiko vika. Katso nyt kuitenkin tuo tankojuttu
Brum, Bruuuuummm!
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
- samisalama
- Vakiokalustoa
- Viestit: 239
- Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
- Paikkakunta: Kouvola